  • 1. Data: 2011-08-08 07:12:03
    Temat: Dysk twardy w samochodzie?
    Od: "IYIS" <m...@o...pl>

    Chodzi oczywiście o dysk pracujący, we włączonym notebooku i
    w jadącym samochodzie - czy to jest bezpieczne dla dysku ?
    Jakie są drogi to wszyscy wiemy, czy dyski w sprzęcie
    przenośnym są przystosowane na takie przeciążenia?

    IYIS

  • 2. Data: 2011-08-08 07:18:43
    Temat: Re: Dysk twardy w samochodzie?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-08-08 09:12, IYIS pisze:
    > Chodzi oczywi?cie o dysk pracuj?cy, we w??czonym notebooku i
    > w jad?cym samochodzie - czy to jest bezpieczne dla dysku ?
    > Jakie s? drogi to wszyscy wiemy, czy dyski w sprz?cie
    > przeno?nym s? przystosowane na takie przeci??enia?

    Ja tam problemu nie widzę, ważne by laptop nie buł luzem by w razie
    ostrzejszego hamowania nie zrobił szturmu na twardsze części samochodu
    - bo to zaszkodzi nie tylko dyskowi le i laptopowi.

  • 3. Data: 2011-08-08 14:55:05
    Od: Rafał <r...@l...pl>

    On 2011-08-08 09:18, Osadnik wrote:

    > Ja tam problemu nie widzę, ważne by laptop nie buł luzem by w razie
    > ostrzejszego hamowania nie zrobił szturmu na twardsze części samochodu -
    > bo to zaszkodzi nie tylko dyskowi le i laptopowi.

    Przeciazanie generowane w czasie jazdy sa zazwyczaj akceptowane przez
    dyski. Najgorsze są uderzenia o twardą powierzchnie (hamowanie i upadek
    sprzętu).

  • 4. Data: 2011-08-08 16:30:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 08.08.2011 Rafał <r...@l...pl> napisał/a:

    > Przeciazanie generowane w czasie jazdy sa zazwyczaj akceptowane przez
    > dyski. Najgorsze są uderzenia o twardą powierzchnie (hamowanie i upadek
    > sprzętu).

    Miałem kiedyś kamerę z HDD która potrafiła zakomunikować detekcję swojego
    upadku i przestawała nagrywać w samochodzie - ale podczas jazdy off-road :)

  • 5. Data: 2011-08-09 12:05:07
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 08/08/2011 17:30, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Miałem kiedyś kamerę z HDD która potrafiła zakomunikować detekcję swojego
    > upadku i przestawała nagrywać w samochodzie - ale podczas jazdy off-road :)

    A ja miałem jakiś idiotyczny soft Toshiby na netbooku chroniący dysk
    przed wstrząsami. Wystarczyło czasem przesunąć tyłek na kanapie, żeby
    stwierdził upadek i zatrzymał dysk. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2011-08-10 11:57:33
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "IYIS" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie są drogi to wszyscy wiemy, czy dyski w sprzęcie
    > przenośnym są przystosowane na takie przeciążenia?

    warto zainwestować w SSD, nie są aż tak bardzo drogie a przynajmniej nie ma
    problemów ze wstrząsami podczas jazdy. Zwykłe dyski 2.5'' potrafią nawet
    padać gdy będziemy się z nimi obchodzić jak z jajkiem bo ostatnio ich jakość
    uległa pogorszeniu. Niemal połowa laptopów kończy żywot dysku średnio przed
    upływem 3 lat. A potem jest płacz bo się nie archiwizowało np. zdjęć z
    wakacji.

  • 7. Data: 2011-08-10 13:06:36
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Właśnie kilka minut temu wkładałem dysk do specjalnej kieszeni notebooka,
    wyłożonej poduszeczkami z gąbki.
    Zawsze to nieco mniejsze wstrząsy dla dysku.
    Chociaż o ile pamiętam z ulotek producenta notebooka, to z tą kieszenią,
    która pozwala na codzienne wyjmowanie jej i wkładanie do notebooka, głownie
    chodzi o ryzyko upuszczenia dysku na podłogę podczas np. wyjmowania go z
    notebooka (niektóre firmy wymagają chowania dysków w sejfach poza godzinami
    pracy).

    -----

  • 8. Data: 2011-08-10 22:28:02
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-10 15:06, _ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > notebooka (niektóre firmy wymagają chowania dysków w sejfach poza godzinami

    To nie wyjmować dysku. Całego noteboka chować w sejfie.

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-08-11 00:40:48
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    W moim się nie mieści.
    Wiesz jakie drogie są sejfy?

    -----

  • 10. Data: 2011-08-11 07:51:16
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    > Chodzi oczywiście o dysk pracujący, we włączonym notebooku i
    > w jadącym samochodzie - czy to jest bezpieczne dla dysku ?

    Zauważ, że dyski twarde montowane są fabrycznie w samochodowych systemach
    nawigacji/audio (np. VW RNS 510) i raczej nie słyszałem o nagminnych awariach.

    Ale być może stosowane są tam inne dyski, bądź sposoby ich mocowania, nie
    wiem, nie rozbierałem.