  • 1. Data: 2011-08-07 14:18:54
    Temat: Wyższa wydajność w laptopie
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Witam,

    Zastanawiam się jak zwiększyć wydajność laptopa. Dlaczego?

    A. Czasami długo czekam zanim pojawi się okno UAC.
    B. Ogólnie czas uruchamiania aplikacji jest długi.

    Podejrzewam, że poprawę wydajności przyniosłoby reinstalowanie systemu
    operacyjnego i wykorzystanie VM do testowania aplikacji i wykonywania
    sporadycznych operacji.

    Aktualnie mam laptopa z Core I5 4GB DDR3 RAM, HDD 320 GB 5400 rpm. Na
    tym "hula" Win 7 64bit. Rozważam następujące pomysły:
    -Dodanie modułu RAM (nie wiem czy coś da, aktualnie Task Manager
    pokazuje dostępne 1700 MB, wolne 178 MB)
    -Wymiane dysku na hybrydowy.

    Czy ktoś przeprowadzał u siebie podobne operacje (dodatkowy RAM, zmiana
    dysku) i poczuł różnicę?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-08-07 18:15:31
    Temat: Re: Wyższa wydajność w laptopie
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > A. Czasami długo czekam zanim pojawi się okno UAC.
    > B. Ogólnie czas uruchamiania aplikacji jest długi.
    [..]
    > HDD 320 GB 5400 rpm.

    Może budżet wystarczy na SSD? Hybryda to jakiś tam kompromis, nie zawsze
    zadowalający w sensie wydajnościowym.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-08-07 18:24:53
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > [..]
    >
    > Może budżet wystarczy na SSD? Hybryda to jakiś tam kompromis, nie zawsze
    > zadowalający w sensie wydajnościowym.

    Slychac rowniez glosy, ze te hybrydy od Seagate to jakis niewypal.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2011-08-08 07:22:04
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-08-07 16:18, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > -Dodanie modułu RAM (nie wiem czy coś da, aktualnie Task Manager
    > pokazuje dostępne 1700 MB, wolne 178 MB)

    Ja dodawałem RAM i jest różnica na plus jeśli chodzi o czas uruchamiania
    się aplikacji, 8GB robi swoje a że RAM teraz tani...

    CO do dysku - zalezy na ile ten laptop przenośny - ja sie "bawię" w
    zapisywanie plików po sieci na serwer bo tak to nie musi pracować jeden
    dysk w laptopie.
    Myślę ze zmiana choćby na 7200 przyniesie juz widoczne efekty.

  • 5. Data: 2011-08-08 15:42:24
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 07.08.2011 16:18, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > -Wymiane dysku na hybrydowy.
    >
    > Czy ktoś przeprowadzał u siebie podobne operacje (dodatkowy RAM, zmiana

    Przy takim procku i pamięci 4 GB muli system?? Może potrzebne raczej
    czyszczenie rejestrów i śmieci z systemu, chyba, że poodpalałeś masę
    efektów, które tylko niepotrzebnie obciążają procka i system.

  • 6. Data: 2011-08-08 20:00:15
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Maru pisze:

    > Przy takim procku i pamięci 4 GB muli system?? Może potrzebne raczej
    > czyszczenie rejestrów i śmieci z systemu, chyba, że poodpalałeś masę
    > efektów, które tylko niepotrzebnie obciążają procka i system.
    Efektów nie lubię, są tylko standardowe dla 7. Za to "efektem" jest
    lista pojawiająca się w Panel Sterowania | Programy i funkcje. Zwłaszcza
    lista programów rozpoczynająca się od liter "Micr*". Instalalacja Visual
    Studio, Silverlighta to chyba puszka Pandora.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2011-08-08 20:18:17
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 16:18:54 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

> [...]
    > -Wymiane dysku na hybrydowy.
    >
    > Czy ktoś przeprowadzał u siebie podobne operacje (dodatkowy RAM, zmiana

    Mysle, ze w przypadku Win 64bit i "powazniejszych" zastosowan 4GB moga byc
    ograniczeniem, ale skoro dostepnej pamieci masz sporo to ram moze niewiele
    wniesc. W Twoim wypadku niewatpliwie dysk jest waskim gardlem, bo dyski
    talerzowe w ogole od jakiegos czasu sa najwiekszym zamulaczem systemu, a juz
    5400 szczegolnie. Tez polecam SSD, poczytaj na sieci ilu szczesliwcow,
    ktorzy chcieli "zlomowac" starsze lapki, po wsadzeniu SSD odkrylo na nowo
    mozliwosci swoich staruszkow :-)

    --
    pozdro
    RemeK