  • 141. Data: 2016-03-09 11:24:16
    Temat: Re: Dudusiowi pekla opona
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:nbomdp$j3d$...@n...news.atman.pl...

    On 09.03.2016 09:15, Ghost wrote:

    >Tak jak zwykle, gdy na autostradzie jeden coś odwinie a potem masz 10
    >wraków.

    Przecież oni mają czyszczoną drogę.

  • 142. Data: 2016-03-09 11:52:59
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 9 Mar 2016 11:24:16 +0100
    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

    > Przecież oni mają czyszczoną drogę.

    Czy ty naprawde nie rozumiesz o co mu chodzi?
    Chodzi mu o to, że jak jadą w ciasnej kolumnie i jeden w środku wolte odwinie, to ci
    za nim mogą się już nie wyrobić i będzie niezły karambol.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 143. Data: 2016-03-09 12:14:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    >Nie ma znaczenia, opony parcieją i 6 lat to przesada.

    Dostaniesz to na pismie ?
    Oczywiscie fachowa opinie i nie pytajac po co ta opinia, no bo
    wiadomo, rynek jest dwojaki - z jednej strony najchetniej by ci
    powiedzieli, ze opony trzeba co pol roku nowe, z drugiej - ze 3 lata
    lezenia na magazynie szkodza wylacznie chinskim oponom :-)

    Guma moze i troche parcieje, ale przez 6 lat nie jest to wielkie. A
    opona trzyma sie na kordzie :-)

    J.

  • 144. Data: 2016-03-09 12:54:07
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-03-09 o 12:14, J.F. pisze:
> [...]
    > magazynie szkodza wylacznie chinskim oponom :-)
    >
    > Guma moze i troche parcieje, ale przez 6 lat nie jest to wielkie. A

    Dużo zależy od jakości opony. Moje 6-letnie opony zrobiły się tak twarde
    i śliskie, że do niczego się już nie nadawały. Nawet spokojna jazda
    małym autem nie gwarantowała bezpieczeństwa. Nie były chińskie, ale
    prawie: kumho.

    Pozdrawiam

  • 145. Data: 2016-03-09 15:23:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...

    On Wed, 9 Mar 2016 11:24:16 +0100
    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

    >Czy ty naprawde nie rozumiesz o co mu chodzi?
    >Chodzi mu o to, że jak jadą w ciasnej kolumnie i jeden w środku wolte
    >odwinie, to ci za nim mogą się już nie wyrobić i będzie niezły karambol.

    Gdzie słyszałeś o takich woltach w kolumnie ochrony?

  • 146. Data: 2016-03-09 15:25:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dostaniesz to na pismie ?

    Niby co, trollu?

  • 147. Data: 2016-03-09 15:30:00
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 9 Mar 2016 15:23:47 +0100
    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

    > Gdzie słyszałeś o takich woltach w kolumnie ochrony?

    Właśnie mieliśmy przykład takiej ;)
    na szczęście skończyło się tylko na jednej bejcy w rowie.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 148. Data: 2016-03-09 17:44:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Niby co, trollu?

    Ze opona 6-letnia nie nadaje sie do uzytku i grozi rozerwaniem.

    Na razie to w EU osiagnelismy consensus - opony do 3 lat mozna
    traktowac jak nowe.
    Tzn 3 lata lezenia w magazynie, nie jezdzenia na pojezdzie.

    Mniej sie nie dalo, bo producenci podcieliby wlasnych dealerow i
    poniesli sami straty :-)

    P.S. Artykul ponoc 2010 roku
    http://www.michelin.pl/opony/ucz-sie-udostepniaj/por
    adnik-nabywcy-opon/kiedy-zmienic-opony

    "Po pięciu latach użytkowania, opony należy poddawać regularnej
    kontroli przynajmniej raz w roku. W razie konieczności należy kierować
    się zaleceniami producenta pojazdu odnośnie wymiany opon pierwszego
    wyposażenia. Jako środek ostrożności należy przyjąć, że opony używane
    przez co najmniej 10 lat po dacie produkcji (zobacz jak odczytywać
    oznaczenia na boku opony) powinny być wymienione na nowe, nawet jeżeli
    wydają się być sprawne i nadające się do użytku, a ich stopień zużycia
    nie osiągnął granicy dopuszczanej przez przepisy."

    J.

  • 149. Data: 2016-03-09 18:19:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > ---
    > Ale JAK ? Jedzie sobie normalnie przez 100km i nagle coś się dzieje.

    No że się coś stanie to tego nie przewidzi.
    Ale tu właśnie pojawia się różnica między kierowcą który panuje nad
    sytuacją, a takim który zacznie przerzucać samochód z kontry w kontrę, a
    szamotaninę zakończy w rowie. ...
    ---
    Nie sądzisz, że jednak każdego kierowcę może zaskoczyć nagłe zdarzenie ?

  • 150. Data: 2016-03-09 18:22:55
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

    > A ja stawiam na źle dobrane opony do limuzyny ważącej ponoć 4 tony.
    > Myślę, że seryjne runflaty do BMW nie mają (chyba) takiego indeksu
    > nośności.

    Myślę, że nie da się źle ich dobrać w _takiej_ sytuacji jak auto
    opancerzone dla prezydenta.

    Analizowałem jeszcze filmik jadącego z naprzeciwka, widać tam sporo
    samochodów w okolicy auta prezydenckiego. Coraz bardziej zaczynam skłaniać
    się ku teorii, że był tam jakiś "miszczowski" manewr, próba wyprzedzenia,
    za dużo gazu (być może jednocześnie z zarwaniem pobocza), a pęknięta opona
    to już wynik poślizgu bocznego i najechania np. na odbłyśnik przy prawej
    linii.
    ---
    Aaaaa, zamach :-)