  • Data: 2011-06-03 10:16:53
    Temat: Drzewiaste archiwum na dysku
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jednym z zastosowań trzymania struktury drzewiastej w pliku binarnym
    może być katalog płyt CD/DVD.
    Najprostszym sposobem byłoby trzymanie całego drzewka w pamięci i odczyt
    oraz zapis w całości do pliku.
    Gdy byłoby utworzone archiwum dysków DVD, wtedy przy otwieraniu
    archiwum, całe byłoby wczytywane do drzewka. Jednak wczytywanie całości
    zabierało by czas oraz program zabierał by jeszcze więcej pamięci.
    Więc lepszą rzeczą byłoby otworzenie pliku i przeczytanie tylko katalogu
    płytek, potem leniwie wypełniać drzewko - dla konkretnej płytki
    przeczytać tylko jej katalog nadrzędny, itd.
    To działa, gdy plik jest już utworzony, jednak gdy trzeba wykonać jakieś
    operacje, zaczyna się trudność. Na przykład skanujemy jeszcze jedną
    płytkę, usuwamy jakąś lub jeszcze raz przeskanowujemy istniejącą lub
    podkatalog. Zanim nie zapiszemy, nowe dane będą w pamięci lub w pliku
    tymczasowym ale większość danych będzie w niezmienionym pliku archiwum.
    Jaki algorytm można do tego użyć? Przykładowo otworzyłem plik archiwum,
    usunąłem z bazy informacje na temat jednej płytki DVD i teraz mam
    przeszukać archiwum.