  • Data: 2011-06-05 15:49:37
    Temat: Re: Drzewiaste archiwum na dysku
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-03 13:38, Paweł Kierski pisze:
    > Coraz bardziej widzę B-drzewa: kolejność jest zachowana, na raz przy
    > zapisie modyfikujesz co najwyżej kilka węzłów - najczęściej jeden.
    > Fakt, że węzeł będzie miał kilka(naście)KB raczej nie powinien
    > przeszkadzać 8-)

    B-drzewa świetnie mogą nadać się przy tworzeniu bazy danych, zdaje się
    że SQLite je używa. Jednak mam trochę inną sytuację. To że B-drzewa
    wypełniane są od 50 do 100% to jeszcze mały problem - co najwyżej
    średnio będą wypełnione w 75 procentach.
    Nie widzę natomiast w jaki sposób zastosować je do problemu. W B-tree
    mamy wypełnienie węzła od n/2 do n, podczas gdy ja mam dowolną ilość
    podgałęzi w węźle od zera do tysięcy. Ponadto w B-drzewach raczej każda
    zmiana typu dodanie węzła powoduje zapis na dysku. U mnie zmiany będą w
    pamięci a zapis na dysk może trochę trwać.
    Myślę nad rozwiązaniem gdzie węzły będą reprezentowane przez klasy w
    pamięci, tak jak węzeł root. W węźle powinna być lista wskaźników do
    innych węzłów albo indeks pozycji w pliku wraz z numerem pliku. Root
    wskazywał by zarówno na węzły w pamięci jak i na plik, z kolei pozostałe
    węzły tak samo, aż na samym końcu liśćmi byłyby rekordy w plikach.