-
11. Data: 2010-05-29 18:47:18
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: CUT <C...@C...pl>
W dniu 2010-05-29 17:17, BearBag pisze:
> Witam
> Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
> testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
> tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
> rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
> litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
> paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
> Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
> czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
> zawsze bedzie paliło podobnie :)
> Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
> power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
Ja robiłem takie testy w długim okresie czasu:
3 pacjenci: Mercedesowski 270CDI 170KM, Oplowki 1.8 125KM (Z18XE), Honda
VFR800 VTEC.
Mercedes 270CDI:
- Silnik spalał na trasie (wg. wskazań komputera, autostrada, stała
prędkość, 500km) prawie litr mniej.
- Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika i osiągach.
- Znacznie łatwiejszy rozruch przy dużych mrozach
OPEL Corsa C 1.8 16V,
- tankowałem od nowości paliwa premium 98, przy przebiegu ok 70k
zmieniłem paliwo na 95. Po kilkuset km pojawiały się błędy "Stukowe
spalanie", problem znikł po ponownym zatankowaniu 98.
- Na paliwach premium silnik pracował równiej i ciszej.
- Minimalna różnica w zużyciu paliwa (ok 0,4-0,5l)
- Brak różnicy w osiągach
Honda VFR800
- Brak różnic w zużyciu paliwa
- Brak różnic w osiągach
- Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie większą kulturą.
(ciszej, równiej, bardziej basowo)
-
12. Data: 2010-05-29 20:52:02
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>
W dniu 2010-05-29 17:17, BearBag pisze:
> Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
> czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
> zawsze bedzie paliło podobnie :)
Ja testowałem w Punto II 1.2 60KM. Podczas jazdy "w trasie" wychodziło
jakieś 0.5l/100km oszczędności. W mieście brak zauważalnej różnicy.
Podobny test zrobiony w GP nie wykazał różnic w spalaniu, ale na 98
silnik wyraźnie ciszej pracuje (co zauważyła nawet moja żona - po trzech
tygodniach ciągłej jazdy na 98 zatankowałem 95, a ona się zaniepokoiła
czy z samochodem wszystko ok, bo silnik dziwnie pracuje ;))
Pozdrawiam
--
Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM
-
13. Data: 2010-05-29 20:52:13
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "kowtow" <k...@w...pl>
Poruszałem kiedyś ten temat i były różne opinie
W Moim Fiacie Linea T-Jet 1.4 120 KM
miałem okazję kiedyś zatankować na BP Ultimate 98
bardziej przez przypadek niż celowo po prostu był wolny akurat ten
dystrybutor przy pozostałych była kolejka i pomyslałem dlaczego nie
spróbować lepszego paliwa
Różnica była kolosalna tak jak bym wsiadł do innego samochodu odczuwalna
różnica w pracy silnika na plus zdecydowanie większa moc co do zużycia
paliwa to tak jak by delikatnie mniej ale niewiele tak do 0,5 l
Pozdrawiam
-
14. Data: 2010-05-29 21:14:52
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2010-05-29 18:47, CUT wrote:
> Ja robiłem takie testy w długim okresie czasu:
> 3 pacjenci: Mercedesowski 270CDI 170KM, Oplowki 1.8 125KM (Z18XE), Honda
> VFR800 VTEC.
>
> Mercedes 270CDI:
> - Silnik spalał na trasie (wg. wskazań komputera, autostrada, stała
> prędkość, 500km) prawie litr mniej.
komputer jest mało dokładny, trzeba było zalać pod korek i sprawdzić
dokładnie ile Ci wyszło, pod warunkiem , że ta sama trasa i stała prędkość!
> - Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika i osiągach.
> - Znacznie łatwiejszy rozruch przy dużych mrozach
teraz zastanów się co ma wpływ na rozruch, głównie, bo na pewno nie
paliwo :)
>
> OPEL Corsa C 1.8 16V,
> - tankowałem od nowości paliwa premium 98, przy przebiegu ok 70k
> zmieniłem paliwo na 95. Po kilkuset km pojawiały się błędy "Stukowe
> spalanie", problem znikł po ponownym zatankowaniu 98.
a co mówi liczba "oktanowa"? Wymień czujnik spalania stukowego...
> Honda VFR800
> - Brak różnic w zużyciu paliwa
> - Brak różnic w osiągach
> - Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie większą kulturą.
> (ciszej, równiej, bardziej basowo)
albo to tylko autosugestia.
Moim zdaniem różnica jest znikoma, za to w portfelu już nie koniecznie.
-
15. Data: 2010-05-29 21:38:42
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> Witam
> Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
> testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
> tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
> rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
> litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
> paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
> Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
> czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
> zawsze bedzie paliło podobnie :)
> Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
> power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
Powiedz tym swoim znajomym że są nieukami i głąbami. Nie ma dodatku do benzyny i
oleju napędowego że dodany w ilości 2% podnosi wartość opałową o 10%. Powiem
więcej. Nie ma takiego dodatku do paliwa że jak go dolać 50% to podniesie
wartość opałową o 10%. Paliwa płynne do silników mają jedne z najwyższych
wartości opałowych przy cenie w granicach 2 złotych za litr.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
16. Data: 2010-05-29 23:45:10
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>
>Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
>news:2dede147-321d-4c44-a5aa-bf8bbac2b273@c11g2000v
be.googlegroups.com...
>Witam
>Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
>testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
>tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
>rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
>litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
>paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
>Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
>czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
>zawsze bedzie paliło podobnie :)
>Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
>power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
Moje obserwacje w VW Golf TSI 122KM:
Shell Vpower 95 - brak zauważalnych różnic w spalaniu, osiągi i kultura
pracy silnika bez zauważalnych różnic (zatankowane kilka razy)
Shell Vpower Racing 100 - brak zauważalnych różnic w spalaniu, gorsza
kultura praca silnika, słabsze osiągi (zatankowane 1 raz)
Normalnie leję zwykłą 95 zalecaną do tego silnika.
Pozdrawiam
Pawik
-
17. Data: 2010-05-29 23:54:28
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: CUT <C...@C...pl>
W dniu 2010-05-29 21:14, Olek pisze:
> On 2010-05-29 18:47, CUT wrote:
>
>> Ja robiłem takie testy w długim okresie czasu:
>> 3 pacjenci: Mercedesowski 270CDI 170KM, Oplowki 1.8 125KM (Z18XE), Honda
>> VFR800 VTEC.
>>
>> Mercedes 270CDI:
>> - Silnik spalał na trasie (wg. wskazań komputera, autostrada, stała
>> prędkość, 500km) prawie litr mniej.
>
> komputer jest mało dokładny, trzeba było zalać pod korek i sprawdzić
> dokładnie ile Ci wyszło, pod warunkiem , że ta sama trasa i stała prędkość!
Jego błąd jest na tyle mały, że pomijalny - to też sprawdziłem.
Poza tym jak komputer przez 500km pokazuje 6,5 litra, po czym na tej
samej trasie na paliwach premium pokazuje 5,6l to coś w tym musi być.
(sprawdzone dziesiątki razy na tej samej trasie)
>
>> - Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika i osiągach.
>> - Znacznie łatwiejszy rozruch przy dużych mrozach
>
> teraz zastanów się co ma wpływ na rozruch, głównie, bo na pewno nie
> paliwo :)
Przy mrozach?? Tu się kolego mylisz. Przy dużych mrozach przy włączonym
dogrzewaniu układu paliwowego, po odczekaniu jak zniknie dioda od świec
na paliwach premium zapala za pierwszym obrotem rozrusznika. W innym
wypadku za 2-4 obrotem.
>> OPEL Corsa C 1.8 16V,
>> - tankowałem od nowości paliwa premium 98, przy przebiegu ok 70k
>> zmieniłem paliwo na 95. Po kilkuset km pojawiały się błędy "Stukowe
>> spalanie", problem znikł po ponownym zatankowaniu 98.
>
> a co mówi liczba "oktanowa"? Wymień czujnik spalania stukowego...
>> Honda VFR800
>> - Brak różnic w zużyciu paliwa
>> - Brak różnic w osiągach
>> - Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie większą kulturą.
>> (ciszej, równiej, bardziej basowo)
> albo to tylko autosugestia.
>
Nie zgodzę się z tobą.
-
18. Data: 2010-05-30 00:01:34
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"BearBag" wrote:
> Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie czasu ?
Ja testowałem tylko alternatywne paliwa dla V-Power Diesel,
czyli gnojówki "premium" z innych stacji.
Wnioski:
Lotos Dynamic - zimą odpalanie bez problemów, minimalnie
słabsze osiągi niż na V-P, za to lepsza kultura pracy w czasie
mrozów, przejeździłem na tym całą zimę. W temperaturach
rzędu >10 stopni nie testowałem, chyba się skuszę.
BP Ultimate - efektem zalania całego zbiornika tego paliwa
było 700km gorszej dynamiki i zauważalnego we wstecznym
lusterku dymienia przy ostrzejszym deptaniu.
Orlen Verva - wyraźnie słabsze osiągi, zalewane było na niby
dobrej stacji w małym mieście. Niestety chyba się zraziłem.
Ostatnio znajoma robiła test, zalała pełny bak Vervy diesel
i też narzekała, że auto straciło na osiągach. Wróciła do znacznie
droższego V-P Diesel.
Pewnie i tak te wszystkie testy są niewiele warte, zbyt dużo
zależy od konkretnej stacji...
Pozdrawiam
.Peeter
-
19. Data: 2010-05-30 00:13:51
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2010-05-29 23:54, CUT wrote:
> Nie zgodzę się z tobą.
trudno się zgodzić z Tobą, skoro moim zdaniem działanie "lepszego"
paliwa jest tak zauważalne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widzą
nic, inni za to widzą cuda, a jeśli jakiś V-Power ma jakikolwiek wpływ
na silnik, rozruchy, spalanie czy cokolwiek, to jest to w przedziale
0-5% max, więc zapewne w granicy błędu... tyle na temat.
-
20. Data: 2010-05-30 01:49:53
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: JAM <j...@y...com>
On May 29, 11:17 am, BearBag <c...@g...com> wrote:
> Witam
> Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
> testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
> tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
> rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
> litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
> paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
> Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
> czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
> zawsze bedzie paliło podobnie :)
> Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
> power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
Prawda jest taka, ze jezeli w silniku nie wystepuje spalanie stukowe,
to benzyny o nizszej liczbie oktanowej maja odrobine wyzsza wartosc
energetyczna na litr wiec daja odrobine lepszy przebieg. Wlasciciele
pojazdow wyposazonych w taki silnik beda twierdzili, ze nie widza
zadnej roznicy w spalaniu pomiedzy roznymi wersjami benzyn. Jezeli
natomiast silnik zaczyna spalac stukowo to wykrywa to czujnik silnika
i przesuwa kat zaplonu tak aby to spalanie stukowe wyeliminowac.
Odbywa sie to jednakze kosztem znaczniejszego spadku sprawnosci
silnike i silnik zaczyna palic wiecej. Jezaeli do takiego silnika
wlejemy paliwo o wyzszej liczbie oktanowej to wtedy nagle "cudownie"
poprawi sie przebieg samocvhodu bo komputer przestanie zmieniac
optymalny kat zaplonu. Zalezy wiec to od konstrukcji silnika, stopnia
jego zuzycia, stopnia zanieczyszczenia komor splania nagarem itp.
Wlasciciele samochodu wyposazonego w taki wlasnie silnik beda widzieli
wyrazna roznice pomiedzy benzyne 95 a na przyklad benzyna 98.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/