-
1. Data: 2010-05-29 17:17:18
Temat: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: BearBag <c...@g...com>
Witam
Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie paliło podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
-
2. Data: 2010-05-29 17:36:15
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: Rafal <n...@g...pl>
On 29.05.2010 17:17, BearBag wrote:
> Witam
> Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
> testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
> tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
> rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
> litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
> paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
> Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
> czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
> zawsze bedzie paliło podobnie :)
> Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
> power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
Niegdyś kupowałem tylko i wyłącznie BP ultimate diesel, jeździłem na tym
jakieś 2-3 lata.
Obecnie od kilku miesięcy tankuje na BP albo na SHELL'u normalnego diesla.
Minimalne średnie spalanie na wzorcowej trasie po której często jeżdżę
wynosi 5,8l/100km, jak mi się nie chce bawić w oszczędzanie to średnie
na tej trasie mam około 6,5l i to niezależnie od rodzaju zatankowanego
paliwa. Nie zauważyłem zmniejszonego spalania na "lepszym" paliwie.
Druga strona medalu:
jakość paliwa - jakieś 3 lata temu robiłem wtryskiwacze, jeden był
wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie można powiedzieć że były OK.
Jeździłem te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do
naprawy:| Teraz tankuje tylko to "gorsze" paliwo ale nadal trzymam się
markowych stacji, jeżeli wtryskiwacze wytrzymają 2 lata to... wnioski
wyciągnijcie sami.
-
3. Data: 2010-05-29 17:37:51
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: Rafal <n...@g...pl>
On 29.05.2010 17:36, Rafal wrote:
> On 29.05.2010 17:17, BearBag wrote:
>> Witam
>> Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
>> testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
>> tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
>> rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
>> litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
>> paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
>> Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
>> czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
>> zawsze bedzie paliło podobnie :)
>> Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
>> power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
>
> Niegdyś kupowałem tylko i wyłącznie BP ultimate diesel, jeździłem na tym
> jakieś 2-3 lata.
> Obecnie od kilku miesięcy tankuje na BP albo na SHELL'u normalnego diesla.
> Minimalne średnie spalanie na wzorcowej trasie po której często jeżdżę
> wynosi 5,8l/100km, jak mi się nie chce bawić w oszczędzanie to średnie
> na tej trasie mam około 6,5l i to niezależnie od rodzaju zatankowanego
> paliwa. Nie zauważyłem zmniejszonego spalania na "lepszym" paliwie.
>
> Druga strona medalu:
> jakość paliwa - jakieś 3 lata temu robiłem wtryskiwacze, jeden był
> wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie można powiedzieć że były OK.
> Jeździłem te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do
> naprawy:| Teraz tankuje tylko to "gorsze" paliwo ale nadal trzymam się
> markowych stacji, jeżeli wtryskiwacze wytrzymają 2 lata to... wnioski
> wyciągnijcie sami.
Zapomniałem dodać..
Pacjent Laguna II 2.2 dCi
-
4. Data: 2010-05-29 17:39:40
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: Grejon <g...@i...pl>
BearBag pisze:
> Witam
> Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
> testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
> tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
> rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
> litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
> paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
> Gdzie leży prawda.
Proste - zatankował droższe paliwo to zaczął oszczędniej jeździć ;)
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
5. Data: 2010-05-29 17:48:41
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 29 May 2010 17:37:51 +0200, Rafal wrote:
>> Druga strona medalu:
>> jakość paliwa - jakieś 3 lata temu robiłem wtryskiwacze, jeden był
>> wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie można powiedzieć że były OK.
>> Jeździłem te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do
>> naprawy:|
>Zapomniałem dodać.. Pacjent Laguna II 2.2 dCi
Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich
wtryskiwaczach spodziewasz ? :-)
J.
-
6. Data: 2010-05-29 17:50:16
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "Jacek" <m...@g...pl>
Testowałem na własnym aucie i wyszło mi, że na Shell V-power pali 0,5 litra
mniej, silnik rano zapala bez problemu i równo ciągnie. Na "zwykłym" paliwie
rano kaprysił, zwłaszcza w wilgotnie dni, więcej palił i jakoś nie miał
kopyta.
Okazało się, że przyczyna jest w upływie wysokiego napięcia. Wymiana
przewodów WN, umycie cewek i połączeń benzyną ekstrakcyjną i zmniejszenie
odstępu elektrod o 0,1 mm sprawiły, że silnik zaczął chodzić jak lala
niezależnie od paliwa.
Widocznie dodatek do V-powera powoduje łatwiejszy zapłon mieszanki, a więc
przy kiepskiej iskrze jest mniej wypadająch zapłonów. I tu bym widział
przyczynę tych "oszczędności".
Jacek
-
7. Data: 2010-05-29 18:00:38
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 29 May 2010 08:17:18 -0700 (PDT), BearBag wrote:
>Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
>paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
>Gdzie leży prawda.
Przetestuj sam i napisz co wyszlo. Tylko zadbaj o wlasciwe warunki.
Koledze kiedys wyszlo w trasie znacznie mniejsze spalanie. I tak sobie
przypomnial ze chyba cos "lepszego" zatankowal.
Spalanie bylo naprawde niskie i wzbudzilo zainteresowanie, ale nie
ciagnal tematu.
>Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
>power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
0.15 to jest mniej niz rozrzut pomiarow :-)
J.
-
8. Data: 2010-05-29 18:22:09
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-05-29 17:48, J.F. pisze:
> On Sat, 29 May 2010 17:37:51 +0200, Rafal wrote:
>>> Druga strona medalu:
>>> jakość paliwa - jakieś 3 lata temu robiłem wtryskiwacze, jeden był
>>> wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie można powiedzieć że były OK.
>>> Jeździłem te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do
>>> naprawy:|
>> Zapomniałem dodać.. Pacjent Laguna II 2.2 dCi
>
> Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich
> wtryskiwaczach spodziewasz ? :-)
Sęk w tym, że te wtryskiwacze z dużym prawdopodobieństwem są niemieckie. ;)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
9. Data: 2010-05-29 18:38:44
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 29 May 2010 18:22:09 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
>W dniu 2010-05-29 17:48, J.F. pisze:
>>> Zapomniałem dodać.. Pacjent Laguna II 2.2 dCi
>>
>> Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich
>> wtryskiwaczach spodziewasz ? :-)
>
>Sęk w tym, że te wtryskiwacze z dużym prawdopodobieństwem są niemieckie. ;)
Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli
"niemieckiej firmy" :-)
J.
-
10. Data: 2010-05-29 18:44:37
Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
news:2dede147-321d-4c44-a5aa-bf8bbac2b273@c11g2000vb
e.googlegroups.com...
Witam
Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie paliło podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
Trudno bedzie jednoznaczne wnioski wyciagnac bo rozrzut spalania jest
ogromny
http://www.spritmonitor.de/en/detail/351317.html
Niemniej ten g silnik na Ultimate chodzi nie wiadomo czemu o niebo ladniej
niz na zwyklej ON, da sie to odczuc zwlaszcza rano.
PZDr
Adam