  • 71. Data: 2014-09-04 10:49:29
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.09.2014 16:47, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > To już są tylko domysły. Oczywiście przekraczać linii ciągłej prawa nie
    > ma, ale też najczęściej nie ma takiego powodu.

    Domysły? Przeczytaj pierwszy post...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 72. Data: 2014-09-04 11:39:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-04 10:47, Andrzej Lawa wrote:

    > [fragment wycięty przez cwaniaczka manipulującego cytatami]
    >
    > ale wg opisu tej sytuacji nie dotyczy bo "wymija mnie przejeżdżając
    > przez środek skrzyżowania

    No i? A jak chcesz ominąć skręcającego w prawo?

    > Nie manipuluj cytatami, kłamczuszku.

    Ty manipulujesz - zaraz dodasz tam podwójną ciągłą - fakty są takie -
    koleś skręca w prawo a ktoś go omija. Cała reszta to twoje domysłu.

    Shrek.

  • 73. Data: 2014-09-04 11:46:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No i? A jak chcesz ominąć skręcającego w prawo?

    Prawidłowo i zgodnie z przepisami.

    > Ty manipulujesz - zaraz dodasz tam podwójną ciągłą - fakty są takie -
    > koleś skręca w prawo a ktoś go omija. Cała reszta to twoje domysłu.

    " I do k....y nędzy dzień w dzień albo jakiś palant wymija mnie
    przejeżdżając przez środek skrzyżowania albo mnie obtrąbi bo musi na
    5-10 sekund zwolnić."

    Czego nie rozumiesz w słowie "środek"?

    I jaka wg ciebie jest przyczyna konieczności zwolnienia, skoro wg twojej
    hipotezy jest dość miejsca by wyprzedzić skręcającego bez wjeżdżania na
    drugą połowę jezdni?

  • 74. Data: 2014-09-04 11:54:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Domysły? Przeczytaj pierwszy post...

    cytat: "Przejeżdżając przez środek skrzyżowania"

    To wcale nie musi oznaczać przekroczenia linii ciągłej - bo ona nie musi być
    namalowana w środku symetrii skrzyżowania, szczególnie gdy skrzyżowanie jest
    asymetryczne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 75. Data: 2014-09-04 12:08:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-04 11:46, Andrzej Lawa wrote:

    > Prawidłowo i zgodnie z przepisami.

    Czyli prawdopodobnie właśnie środkiem skrzyżowania - no może bez trąbienia;)

    > " I do k....y nędzy dzień w dzień albo jakiś palant wymija mnie
    > przejeżdżając przez środek skrzyżowania albo mnie obtrąbi bo musi na
    > 5-10 sekund zwolnić."

    Jedyne co tu widzę to trąbienie - nie wpływa to w żaden sposób na to czy
    można wyprzedzac czy nie.

    > Czego nie rozumiesz w słowie "środek"?

    No właśnie czego ty nie rozumiesz - zwykle jak masz po jednym pasie to
    wyprzedzasz skręcającego w prawo właśnie... przez środek skrzyżowania.

    > I jaka wg ciebie jest przyczyna konieczności zwolnienia, skoro wg twojej
    > hipotezy jest dość miejsca by wyprzedzić skręcającego bez wjeżdżania na
    > drugą połowę jezdni?

    A kto ci zabrania przekraczać oś jezdni? A czemu zwykle się zwalnia? Z
    lenistwa, z tego że nie ma miejsca, z chęci właśnie wpuszczenia tego z
    podporządkowanej właśnie... Może być 100 powodów. Natomiast w przepisach
    nie ma (w ogólnej sytuacji wyprzedzania skręcającego w prawo) żadnego,
    żeby tego nie robić. Dodatkowe założenia typu nie ma miejsca, jest
    podwójna ciągła, czerwone światło, policjant kierujący ruchem itp sobie
    darujmy, bo w poscie przedpiscy ich nie znajdziesz.

    Shrek.

  • 76. Data: 2014-09-04 12:20:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.09.2014 12:08, Shrek pisze:

    > No właśnie czego ty nie rozumiesz - zwykle jak masz po jednym pasie to
    > wyprzedzasz skręcającego w prawo właśnie... przez środek skrzyżowania.

    Ale nie wolno wjeżdżać na "drugą połowę" (czyli stronę przeznaczoną do
    ruchu w przeciwnym kierunku).

    > A kto ci zabrania przekraczać oś jezdni? A czemu zwykle się zwalnia? Z

    Przepisy.

> [...]
    > podwójna ciągła, czerwone światło, policjant kierujący ruchem itp sobie
    > darujmy, bo w poscie przedpiscy ich nie znajdziesz.

    OK, poczekajmy na doprecyzowanie przez inicjatora wątku.

    Ale jestem przekonany, że to właśnie miał na myśli - wyprzedzanie go na
    skrzyżowaniu z wjechaniem na pasy dla ruchu w drugą stronę.

  • 77. Data: 2014-09-04 12:22:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.09.2014 11:54, Ergie pisze:

> [...]
    >
    > To wcale nie musi oznaczać przekroczenia linii ciągłej - bo ona nie musi
    > być namalowana w środku symetrii skrzyżowania, szczególnie gdy

    Nie musi być nic namalowane - nie wolno wjechać na część nawierzchni
    przeznaczoną dla ruchu w drugą stronę.

    OK, DOSŁOWNIE tego nie napisał, ale poczekajmy na doprecyzowanie ze
    strony inicjatora wątku. Wg mnie właśnie to miał na myśli.

  • 78. Data: 2014-09-04 13:22:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-04 12:20, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale nie wolno wjeżdżać na "drugą połowę" (czyli stronę przeznaczoną do
    > ruchu w przeciwnym kierunku).

    Gdyż ponieważ? Zwłaszcza jak nie ma wyznaczonych pasów ruchu?

    > Przepisy.

    Ale masz wsparcie?

    > OK, poczekajmy na doprecyzowanie przez inicjatora wątku.
    >
    > Ale jestem przekonany, że to właśnie miał na myśli - wyprzedzanie go na
    > skrzyżowaniu z wjechaniem na pasy dla ruchu w drugą stronę.

    A ja jestem przekonany, że jak nie ma wyznaczonych pasów i się
    zmieścisz, to można, teraz czekam na przepis.

    Shrek.

  • 79. Data: 2014-09-04 14:56:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.09.2014 13:22, Shrek pisze:

    > Gdyż ponieważ? Zwłaszcza jak nie ma wyznaczonych pasów ruchu?

    Art. 24 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym
    [ciach]
    7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
    [ciach]
    3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na
    którym ruch jest kierowany.
    [ciach]
    9. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3,
    pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że kierujący nie
    wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym.

    [ciach]

    > A ja jestem przekonany, że jak nie ma wyznaczonych pasów i się
    > zmieścisz, to można, teraz czekam na przepis.

    Patrz wyżej. Nie ma nic o braku wyznaczonych pasów dającym dodatkowe ulgi.

  • 80. Data: 2014-09-04 15:07:06
    Od: tá´Ź

    Pszemol wrote:

    > Jest oczywista że ktoś kto zatrzymuje ruch za sobą aby wpuścić celowo
    > kogoś kto nie ma pierwszeństwa, a nawet 2-3 samochody stara się KOSZTEM
    > czasu (nie tylko swojego czasu ale wszystkich tych którzy stoją za nim)
    > świadomie i celowo sterować ruchem kołowym.

    O jeżu, kolejny wariat. :D

    --
    ss??q s? ??u??ou??