  • 81. Data: 2014-09-04 15:23:08
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-04 14:56, Andrzej Lawa wrote:

    > Art. 24 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym
    > [ciach]
    > 7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
    > [ciach]
    > 3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na
    > którym ruch jest kierowany.
    > [ciach]
    > 9. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3,
    > pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że kierujący nie
    > wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym.

    ok. Racja.

    Shrek

  • 82. Data: 2014-09-04 15:49:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Nie musi być nic namalowane - nie wolno wjechać na część nawierzchni
    > przeznaczoną dla ruchu w drugą stronę.

    > OK, DOSŁOWNIE tego nie napisał, ale poczekajmy na doprecyzowanie ze strony
    > inicjatora wątku. Wg mnie właśnie to miał na myśli.

    Całkiem możliwe, nawet bardzo prawdopodobne bo kierowcy często tak robią
    tyle że w kwestii stwarzania zagrożenia niewiele to zmienia bo wystarczy by
    pojawił się moto który jest na tyle wąski że zmieści się obok i spokojnie
    ominie skręcającego kierowcę i wpakuje się pod tego wpuszczanego z dobrego
    serca który nie będzie miał szans go zobaczyć.

    Oczywiście 10 razy może się udać i będzie dobra przysługa ale za jedenastym
    dojdzie do wypadku. Dlatego IMO niech się młody kierowca lepiej nie uczy
    takich zachowań tylko uczy sprawnie wykonywać manewry a wtedy wszystkim
    zrobi się luźniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 83. Data: 2014-09-04 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Ja jednak częściej spotykam sytuacje, gdy jadę główną w dłuugim korku
    > i obserwuję matołków przede mną, jak wpuszczają z podporządkowanych
    > takich, którzy ledwie do skrzyżowania dojechali. W efekcie korek na
    > głównej się wydłuża a na podporządkowanych pustki.
    >
    > Nadmiar dobroci też nie jest dobry.

    oj Romanie...
    Chcesz powiedziec, że ogólnie wiadomo, ze zanim włączysz sie do ruchu na
    drodzej głównej i odstoisz swoje w korku, powinienes odstać najpierw swoje
    na drodze podporządkowanej? W imie jakis wyzszych zasad?
    A jak ten czekający chce tylko przejechac droge w poprzek?

  • 84. Data: 2014-09-05 01:51:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Od zawsze, od kiedy nie odbywa się to bez "uzasadnionej potrzeby".
    > Pierwszym z ad absurdum jest przypadek korka.

    Czasami mam wrażenie, że celowo wyrywasz pytania z kontekstu
    i sprowadzasz je właśnie do absurdu. Mówimy o zatrzymaniu się
    NIE z powodu tego, że blokuje Ci jazdę samochód przed Tobą!
    Czy to nie jest oczywiste że mowa o zatrzymaniu się z własnej woli?

    A czy chęć zatrzymania ruchu za sobą w celu wpuszczenia przed
    siebie kogoś, kto nie ma pierwszeństwa przejazdu jest "uzasadnioną
    potrzebą" na *legalne* zatrzymanie się na głównej drodze?

  • 85. Data: 2014-09-05 01:53:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na szczęście nie znam również ani jednego przypadku ukarania
    > kierowcy za ustąpienie, kiedy kto inny zyskał, a jedynymi
    > "poszkodowanymi" byli jadący za nim.

    Ale to jeszcze nic nie znaczy...
    Ja nie znam ani jednego przypadku ukarania za wyrzucenie peta
    przez okno w czasie jazdy, co nie znaczy że to jest legalne albo miłe.

    > Kierowanie swoim pojazdem NIE JEST "kierowaniem ruchem".
    > Nie, najwraźniej ja Ci tego nie wytłumaczę :>

    Raczej Ty udajesz że nie rozumiesz, że używał swojego pojazdu
    jako blokady założonej w celu kierowania ruchem samochodów
    stojących/jadących za nim.

  • 86. Data: 2014-09-05 01:58:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
> [...]
    > na drodze podporządkowanej? W imie jakis wyzszych zasad?
    > A jak ten czekający chce tylko przejechac droge w poprzek?

    Czy Ty w ogóle rozumiesz koncepcję ruchu drogowego w której to
    niektóre kdrogi są drogami głównymi a inne drogami podporządkowanymi?
    Bo Twoje wypowiedzi zdają się przeczyć temu...

  • 87. Data: 2014-09-05 02:02:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > jedenastym dojdzie do wypadku. Dlatego IMO niech się młody kierowca lepiej
    > nie uczy takich zachowań tylko uczy sprawnie wykonywać manewry a wtedy

    I o to chodzi.

  • 88. Data: 2014-09-05 03:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Czy Ty w ogóle rozumiesz koncepcję ruchu drogowego w której to
    > niektóre kdrogi są drogami głównymi a inne drogami podporządkowanymi?
    > Bo Twoje wypowiedzi zdają się przeczyć temu...

    Byc moze rozumiesz je na opak.
    Jakos na drodze sobie radze a pare km w zyciu już przejechałem, wiec chyba
    jest ok ze zrozumieniem.

    W sumie wczoraj miałem podobną sytuację do opisywanej przez wątkotwórce.
    Skrecam w prawo.
    Za mną sznur samochodów, przede mną jakieś 10 aut. Z naprzeciwka równiez
    sznur, ale widzę już z daleka ze wszyscy stoją bo dwa samochody chcą
    skręcić w lewo w tę samą drogę co ja i blokują caly ruch.
    No to mrugam zeby jechali przede mną i skręcili. Pojechali. Ja skręciłem i
    cały ruch ruszyl w obie strony.
    Na CB slyszę: "w koncu ktoś rozsądny". Wiec chyba jest ok z tym
    rozumieniem... Przepisy przepisami ale zdrowy rozsądek to podstawa.

  • 89. Data: 2014-09-05 10:32:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > A czy chęć zatrzymania ruchu za sobą w celu wpuszczenia przed
    > siebie kogoś, kto nie ma pierwszeństwa przejazdu jest "uzasadnioną
    > potrzebą" na *legalne* zatrzymanie się na głównej drodze?

    tak. Ale Ty jak widać tego nigdy nie zrozumiesz. Uważasz, że Tobie się
    wszystko w zyciu należy i masz innych w dupie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 90. Data: 2014-09-05 10:57:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Friday, September 5, 2014, 10:32:22 AM, you wrote:

    > tak. Ale Ty jak widać tego nigdy nie zrozumiesz. Uważasz, że Tobie się
    > wszystko w zyciu należy i masz innych w dupie

    Co pokazujesz tym, którzy są za Tobą? Ich nie masz w dupie? Zanim
    podejmiesz decyzję o ustąpieniu spójrz w lusterko i porównaj kolejkę
    za Tobą z kolejką na podporządkowanej. Nic mnie bardziej nie wkurza
    niż wpuszczanie z podporządkowanej kogoś, kto ledwie do skrzyżowania
    dojechał gdy na głównej korek po horyzont.

    --
    Best regards,
    RoMan