  • 11. Data: 2011-09-03 20:08:39
    Temat: Re: Drodzy dawcy ...
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-03 20:00, a...@g...pl pisze:

    > Widzę ale nie na tyle by cokolwiek choćby pseudonaukowo porównywać -
    > możliwości jest od groma.

    Wybacz ale nie trzeba być specjalistą od bezpieczeństwa żeby porównać
    ilość energii kinetycznej jaką posiada motocykl jadący 130 km/h o masie
    200kg w porównaniu do samochodu jadącego także 130 i ważącego 1500kg.
    Różnica jest taka

    Ek motocykla = 130,4 kJ
    Ek samochodu = 978, kJ

    Tak wiec widać że samochód jadący z tą samą prędkością jest o 7,67 raza
    bardziej niebezpieczny - ma większą Ek niż motocykl.
    Dodam że w.w samochód ma większą Ek jadać 50km/h niż jadący 130km/h
    motocykl! Ek =144,67kJ

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 12. Data: 2011-09-03 20:14:13
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-09-03 20:08, The_EaGle pisze:
> [...]
    > bardziej niebezpieczny - ma większą Ek niż motocykl.
    > Dodam że w.w samochód ma większą Ek jadać 50km/h niż jadący 130km/h

    Próbujesz udowodnić, że inteligencja prowadzącego motocykl może być te
    7,67 raza mniejsza od inteligencji prowadzącego samochód osobowy?

    Czesławek

  • 13. Data: 2011-09-03 20:15:24
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    ale wiesz, że jak uderzysz się deską w rękę, to ją obijesz, a jak
    gwoździem to wbijesz ten gwóźdź do środka.

    pewnie i tak nie zrozumiesz, co powyższe zdanie oznacza.

  • 14. Data: 2011-09-03 20:17:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.09.2011 19:14, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > A od kiedy motocykliści mają prawo wyprzedzać swoim wyimaginowanym
    > trzecim pasem, gdy oba realne są zajęte?

    Od kiedy nie wprowadzono takowego zakazu.

    Zapoznaj się łaskawie z przepisami.

  • 15. Data: 2011-09-03 20:17:31
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-03 20:08, The_EaGle wrote:

> [...]
    > ilość energii kinetycznej jaką posiada motocykl jadący 130 km/h o masie
    > 200kg w porównaniu do samochodu jadącego także 130 i ważącego 1500kg.

    To aż takie proste nie jest. Inaczej kula karabinowa byłaby
    bezpieczniejsza niż samochód jadący z prędkością prędkością pieszego;)

    > Tak wiec widać że samochód jadący z tą samą prędkością jest o 7,67 raza
    > bardziej niebezpieczny - ma większą Ek niż motocykl.

    Tylko zakładając, że całość energii przekazuje "ofierze" i zatrzymuje
    się w miejscu po zderzeniu idealnie sprężystym, a na przykład pieszy
    osiąga prędkość naddzwiękową.

    Shrek.

  • 16. Data: 2011-09-03 20:17:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.09.2011 19:19, Grejon pisze:

    > 120 ale o 10 można przekroczyć :P

    Można ale nie wolno.

  • 17. Data: 2011-09-03 20:21:00
    Od: to <t...@x...abc>

    begin The_EaGle

    > Następny obeznany w PoRD...
    > Gdzie jest napisane że nie mogą wyprzedać tym samym co jedzie twoja
    > drezyna? hm?

    Nigdzie, ale to jest fizycznie niemożliwe. Na tym samym pasie ledwo
    mieszczą się dwa większe motocykle. Oni wyprzedzają zajmując po kawałku z
    dwóch pasów co JEST ZABRONIONE.

  • 18. Data: 2011-09-03 20:22:16
    Od: "Artur Miller" <b...@m...com>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:j3tq6o$99c$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > naklejke mial?
    > nie? to na pregierz idz sie zalic

    a to to jest grupa "pl.misc.samochody.z.naklejka" ? to przepraszam ... nie
    zauważyłem ..

    @

  • 19. Data: 2011-09-03 20:25:35
    Od: "Artur Miller" <b...@m...com>

    wiadomości news:4e625cf4$1@news.home.net.pl...

    > No i? Gul ci skoczył, że ktoś CIEBIE śmiał wyprzedzić?

    skoczył, bo jacys debile zaczeli wyprzedzać gdzie sie tylko dało, ch*j wie
    co takiemu do łba strzeli za chwile, czy pojedzie z lewej czy z prawej,
    jeden sie wciskał miedzy osobowke a tira ... wystarczyło, zeby tirman odbił
    lekko w lewo, bo akurat go poboczem ktorys wyprzedzał i by były mielone.

    bezdyskusyjne debile bez instynktu samozachowawczego.

    amen

    @

  • 20. Data: 2011-09-03 20:27:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Porównaj realne zagrożenie dla otoczenia pojazdu ważącego 180-200kg i
    > mającego 70cm szerokości do 1500kg i 190cm szerokości... Widzisz różnice?

    Widziałem zdjęcie samochodu z którym zderzył się Wałęsa.
    Obstawiam, że gdyby zderzył się czołowo z lekkim samochodem wyglądałby
    identycznie (wnioskuję na podstawie mojej niegdysiejszej czołówki z
    Maluchem).