  • 1. Data: 2010-12-16 07:27:40
    Temat: Kontrolki ABS i antypoślizgowe
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Mam problem w czasie jazdy przy -8 st C zapalają mi sie nagle kontrolki ABS
    i ta z samochodzikiem wpadającym w poślizg (obie pomarańczowe) i oba te
    systemy nagle przestają działać.
    Pacjent to Zafira A z 2003 r. 2,0 Disel. Odpala bez problemu.
    Wie ktoś co to może być.

  • 2. Data: 2010-12-16 08:53:49
    Temat: Re: Kontrolki ABS i antypoślizgowe
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-16 07:27, mz pisze:
> [...]
    > i ta z samochodzikiem wpadającym w poślizg (obie pomarańczowe) i oba te

    To się ciesz ABS na lodzie może prowadzić do tragedii. Jeżeli tobie nie
    działa to jesteś szczęściarzem, który prowadzi bezpieczniejszy samochód
    na drodze.

  • 3. Data: 2010-12-16 09:10:02
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > To się ciesz ABS na lodzie może prowadzić do tragedii. Jeżeli tobie nie
    > działa to jesteś szczęściarzem, który prowadzi bezpieczniejszy samochód na
    > drodze.

    Po pierwsze - jakie ma szanse że trafi gdzies na lód?
    Po drugie - kto Ci GŁĄBIE powiedział ze ABS na lodzie moze prowadzić do
    tragedii?
    Po trzecie - bardzo mu pomogłeś na jego pytanie
    Po czwarte - proponuję żebyś nie udzielał rad na grupie.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2010-12-16 09:28:25
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Być może Ople tak mają ;-)
    Mam podobny kłopot w innym modelu.
    Już raz wymieniałem centralkę ABS.
    Winna była jakaś przepalająca się ścieżka.
    Ale zacząłbym od dokładnego wyczyszczenia czujników na osiach (przód to trzeba
    rozebrać niestety).
    Mogło sporo brudu w zębatki powłazić i czujniki mogą głupieć.

    -----

    > Mam problem w czasie jazdy przy -8 st C zapala mi sie nagle kontrolka ABS i system
    nagle przestaje działać.

  • 5. Data: 2010-12-16 09:34:21
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > To się ciesz ABS na lodzie może prowadzić do tragedii.

    Jakaś nowa teoria?

    > Jeżeli tobie nie działa to jesteś szczęściarzem, który
    > prowadzi bezpieczniejszy samochód na drodze.

    Niechybnie musi dać na mszę :-)

  • 6. Data: 2010-12-16 10:03:30
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-16 09:10, news-gazeta pisze:

    > Po pierwsze - jakie ma szanse że trafi gdzies na lód?

    Za mało czytasz pms'u.
    > Po drugie - kto Ci GŁĄBIE powiedział ze ABS na lodzie moze prowadzić do
    > tragedii?
    Za mało czytasz pms'u:)

    A.

  • 7. Data: 2010-12-16 10:14:45
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > te systemy nagle przestają działać.
    > Pacjent to Zafira A z 2003 r. 2,0 Disel. Odpala bez problemu.

    trzeba odczytać błędy zapamiętane w ABS-ie ale prawdopodobnie świruje któryś
    z czujników ABSu (zintegrowane z piastami), lub zaśniedziałe styki tychże,
    stąd może się pojawiać błąd ABSu i TC,

    brat

  • 8. Data: 2010-12-16 10:16:41
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-16 09:34, Robert_J pisze:

    > Jakaś nowa teoria?

    > Niechybnie musi dać na mszę :-)

    Najwyraźniej opaczność Boża ;) Bóg wyłączył mu ABS żeby mógł wieść dalej
    swoje grzeszne życie.

  • 9. Data: 2010-12-16 10:20:07
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-16 09:10, news-gazeta pisze:
    > Po pierwsze - jakie ma szanse że trafi gdzies na lód?

    W zimie trafienie na śliską nawierzchnie jest tak prawdopodobne, że będą
    mrozy i w grudniu przyjdą święta.

    > Po drugie - kto Ci GŁĄBIE powiedział ze ABS na lodzie moze prowadzić do
    > tragedii?

    Zdrowy rozsądek. Zrobisz prawo jazdy to się dowiesz.

    > Po trzecie - bardzo mu pomogłeś na jego pytanie

    Napisałem że jest farciarzem, nie musi samodzielnie odłączać ABS.

    > Po czwarte - proponuję żebyś nie udzielał rad na grupie.

    Idź w tej intencji na kolanach do Częstochowy.

  • 10. Data: 2010-12-16 10:26:58
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Najwyraźniej opaczność Boża ;)