  • 31. Data: 2013-03-10 17:49:48
    Temat: Re: Dostał za niskie odszkodowanie i wygrał w sądzie z PZU
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-10 17:35, k...@g...com pisze:

    > Konkurencja istnieje tylko w zakresie podzielenia się marzą z klientem. Jeśli
    stawka została ustalona na 5 stów od łba to w tym jest na przykład 100 złotych marży
    dla ubezpieczyciela. Za to ma zapewnić obsługę poszkodowanych. Jeśli w okresie
    rozrachunkowym zbierze za ubezpieczenia OC miliard a wypłaci za naprawę szkód 780
    milionów to 20 milionów przekazuje do budżetu. W następnym roku ubezpieczenia
    teoretycznie są tańsze o te 20 milionów podzielone przez liczbę ubezpieczonych.
    Teoretycznie bo praktyczne jest inflacja i może się zdarzyć ze matematycy zatrudnieni
    przy planowaniu ryzyka związanego z ubezpieczeniami mogą wyliczyć że wzrośnie liczba
    szkód. Dużych ruchów cenowych w składkach nie ma bo potrafią bardzo dokładnie
    oszacować ile kasy będzie potrzebne na wypłaty. Jest to jedyny możliwy system do
    zaakceptowania. W każdym innym składki były by bardzo wysokie bo każdego trzeba by
    było ubezpieczyć od maksymalnej szkody jaką może z
    robić. System składkowy w OC nazywa się systemem solidarnościowym. Nikt nie może w
    sposób nieuzasadniony na nim zarobić i nikt stracić. Składki mogły by być niższe
    jedynie w przypadku gdyby było mniej szkód lub gdyby ubezpieczyciele występowali do
    sprawców o częściowe naprawienie szkody jeśli powstała wskutek celowego działania.

    Oczywiście jeśli zbiorą pół miliarda, a wypłacą miliard, to pół miliarda
    otrzymają "z budżetu"?

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2013-03-10 17:49:55
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-03-10 15:53, t? pisze:

    > Prosiłem, żebyś poznał podstawy mikroekonomii, a nie rzucał wyświechtanym
    > frazesem (od którego, notabene, jest wiele wyjątków).

    Ten frazes od którego jest wiele wyjątków decyduje że tysiące ludzi co
    rok zmieniają TU i nie tylko.
    --
    Krzysiek

  • 33. Data: 2013-03-10 19:52:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Mar 2013 16:19:49 -0800 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Spierdalaj

    no widzisz. tylko tyle potrafisz.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2013-03-10 19:53:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 10 Mar 2013 14:48:47 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > Doskonale widać to po Twoich postach.

    wysil sie trochę bardziej.
    możesz pokazać gdzie Twoje zasady zadziałały.

  • 35. Data: 2013-03-10 20:23:20
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-03-10 15:48, t? pisze:

    > A ja jestem za odszkodowaniami wystarczającymi do naprawienia szkody, a
    > nie takimi, za które menelstwo żyje potem przez kilka miesięcy lub
    > naprawia pół swojego strucla po "dogadaniu" w warsztacie.

    Mało tego, doskonale na tym żyją firmy "pomagające" w uzyskaniu
    dodatkowych odszkodowań (straty moralne, psychiczne itp itd). Cwaniak
    się cieszy, a wszyscy za to płacimy.

    Pozdr.

  • 38. Data: 2013-03-10 23:59:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tá´? ...

    > Wyższe odszkodowania = wyższe składki za OC.

    I odwracając - brak odszkodowań = brak składek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 39. Data: 2013-03-10 23:59:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tá´? ...

    > Zysk w kontekście paru lat będzie taki sam, po prostu składki wzrosną.
    > To przecież oczywiste.

    nie doceniasz siły konkurencji...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 36. Data: 2013-03-10 23:59:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Jestem za symbolicznymi składkami i całkowitym brakiem odszkodowań.

    ???
    jeżeli brak odszkodować to na co składki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 37. Data: 2013-03-10 23:59:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Gdy cena rośnie to popyt maleje, gdy natomiast cena maleje popyt rośnie.
    > Coś się zmieniło? O wpływie jakości usługi nie wspominam.

    ale jaja
    popyt na *obowiązkowe* ubezpieczenia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 40. Data: 2013-03-11 00:03:25
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 10 marca 2013 20:23:20 UTC+1 użytkownik DoQ napisał:

    > Mało tego, doskonale na tym żyją firmy "pomagające" w uzyskaniu
    >
    > dodatkowych odszkodowań (straty moralne, psychiczne itp itd). Cwaniak
    >
    > się cieszy, a wszyscy za to płacimy.
    >

    > Pozdr.

    Nie jestem przeciwny takim firmom. Wśród tysięcy szkód może trafić się jakaś
    nietypowa, której normalna procedura likwidacji szkody nie obejmuje. Ubezpieczyciel
    nie podpowie bo jemu na kasie zależy. I dobrze że w takiej nietypowej sytuacji ktoś
    za kasę pomoże. Piłsudski ładnie to określił Polaków. Stwierdził że społeczeństwo
    jest wspaniałe tylko ludzie chuja warci. I ci chuja warci ludzie kogoś kto ich okrada
    bo żyje z podstawiania się samochodem uważają że on taki bystry jest, taki
    przedsiębiorczy. Bo niby jak powiedzieć sąsiadowi że jest pospolitym złodziejem.
    Jeśli by nie było społecznej akceptacji do takich zachowań to by ich nie było. I
    wychodzi ze rząd nas okrada bo podniósł VAT o 1% żeby mieć na emerytury i leczenie
    chorych na raka a sąsiad rozbijający 6 razy do roku drogi samochód, nie ze swojej
    winy oczywiście. I naprawiający go gazetami klejonymi klejem z mąki + wiadro szpachli
    i lakier z glansem jest uczciwy jak kto? Miałem napisać ze jak matka Teresa ale
    okazało się lepsze z niej kurwiszcze było.