  • 11. Data: 2013-04-06 19:03:54
    Temat: Re: Dobry zasilacz
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik GAD Zombie napisał:

    > No dobra, gadki gadkami, ale nadal nie wiem za bardzo co najlepiej
    > kupic, zeby nie przeplacic, a miec dobry zasilacz, ktory bedzie w miare
    > cichy i bedzie bezpieczny dla komputera. Obecny moj Amacrox jest dobry,
    > ale szlag go trafia przez kurz, wentylator w nim padl calkiem, a nie
    > umiem go rozkrecic. Dlatego postanowilem kupic nowy

    Amacroxy były fajne :) Ale już ich nie ma...

    Jeden wymieniłem na: TRACER Be Cool 420W Silent (komp uzywany raz na
    tydzień)

    Drugi na: Chieftec GPA-400S8 bulk 80%+ efficency (komp uzywany 8 godz dzień)

    W kompie 24/24 bedzie: XFX Core 550W 120mm 80+ SLI PSU

    Albo inny,jeszcze nie zdecydowałem

    I jestem zadowolony ;)

    MAsz przegląd przedziałów - do 100, do 150, do 250 zł :)

  • 12. Data: 2013-04-06 22:04:23
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    W dniu 2013-04-06 19:03, Mr. Misio pisze:

    > Amacroxy były fajne :) Ale już ich nie ma...

    Ja jeszcze mam w dwoch komputerach ;)
    Gdybym znalazl kogos, kto mi wymieni wentylator to moze by starczylo, bo
    ja nie potrafie. Chcialem, ale poleglem :)

> [...]
    >
    > Albo inny,jeszcze nie zdecydowałem
    >

    > I jestem zadowolony ;)
    >
    > MAsz przegląd przedziałów - do 100, do 150, do 250 zł :)

    Ok dzieki. Jeszcze wspomniano BeQuiet. To juz jest jakis poglad. Cos z
    tego pewnie wybiore.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 13. Data: 2013-04-06 22:12:28
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Ja jeszcze mam w dwoch komputerach ;)

    W tym sensie są, ale kupic nowych sie nie da...

    > Gdybym znalazl kogos, kto mi wymieni wentylator to moze by starczylo, bo
    > ja nie potrafie. Chcialem, ale poleglem :)

    Ja ostatnio też poległem przy jakims zasilaczu. Sąchyba już tak robione,
    zeby jak najtrudniej sie wymieniało wiatrak...

  • 14. Data: 2013-04-06 22:52:48
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-05, Marek <p...@s...com> wrote:
    > Nie wiem czy budżet masz krytyczny - jeśli nie, to ja bym wybrał na
    > Twoim miejscu np. BeQuiet. Zasilacze tej firmy mają sprawność np 93% -
    > spadną rachunki za prąd (więc sobie odbijesz cenę zakupu) a do tego są
    > bezgłośne (używam Stright Power). Możesz więc kupić zasilacz większy niż
    > potrzebujesz aby mieć zapas mocy bez wzrostu w rachunkach za prąd.

    No jeśli kupi ten zasilacz na 10 lat, to może i odbije. No i jeśli
    trafi akurat w pobór mocy, przy którym jest 93%. I te 93% to raczej
    nie w modelach za 200 zł :). Za tyle można kupić najwyżej jakiegoś
    Pure Power. Mam, polecam. Jeśli komuś nie przeszkadza istnienie
    wiatraka (i mieszka w głębokiej jaskini, więc go usłyszy) oraz
    nie potrzebuje zasilacza modularnego, to IMO P.P. są idealne.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 15. Data: 2013-04-06 23:06:16
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-06, Mr. Misio <m...@g...pl> wrote:
    > przy pracy komputera 24/24 jak np. u mnie to jest 3xWiecej :)

    No jeśli Twój komp przez te 24/24 nie jedzie na 100%, to ja bym
    pomyślał nad drugim. To dopiero będzie oszczędność.

    Nie wiem jak jest u Ciebie, ale znam takich zawodników, co na jednej
    maszynie chcą grać w najnowsze gry na 3 monitorach, ale trzymają
    je włączone non stop, bo się jakiś torrent ściąga albo jakiś serwer
    quake'a prowadzą i tak dalej. Efekt? 300W w idle na coś, co mógłby
    robić komp z 10-krotnie mniejszym poborem. No i specyficzny mikroklimat
    w pomieszczeniu :).
    Na takim tle ten ewentualny zysk z efektywności zasilacza traci sporo
    atrakcyjności :D

    No i należy pamiętać, jak wyglądają krzywe efektywność(obciążenie).
    Przy małym poborze jest zazwyczaj słabo, przy 50% obciążenia jest
    maksymalna efektywność, a powyżej trochę spada (w lepszych minimalnie,
    a w gorszych znacznie).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 16. Data: 2013-04-07 00:59:59
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-06 16:08, Marek pisze:

    > To policzmy. Załóżmy cenę kWh 40gr, moc pobieraną 400W, sprawność
    > zasilacza lepszą o 10%, dzień pracy 8h. Czyli oszczędność w watach
    > wynosi 40W czyli w ciągu godziny 0.040 kWh. 0.04kWh * 8h * 365 dni *
    > 40gr = 47zł. Po 13 latach kupisz za to 1.5 zasilacza.

    Wepnij jakiś miernik do gniazdka i zobacz ile zużywa konfig.
    Przy typowej pracy współczesne 4-8 rdzeniowe CPU, grafika w rodzaju
    Radeon 7870, 4 moduły RAM DDR3 i 3-4 HDD mechaniczne + SSD na system
    biorą w IDLE typowo 65-95W. Większe zużycie jest oczywiście pod
    obciążeniem, ale to znikomy odsetek czasu pracy - chyba że mamy do
    czynienia z grającym gimnazjalistą (nikt inny nie ma na to czasu więcej
    niż max parę h na tydzień) albo ten sprzęt liczy bitcoiny itp 24/7, a
    wtedy inaczej przeprowadza się kalkulacje.

    > Po drugie oszczędność jest nie tylko materialna. Osobiście uważam, że
    > należy zmniejszać zużycie energii nawet jeśli śpimy na kasie.

    O te ~2-5W w IDLE - no po prostu uratujesz w ten sposób wszystkie
    słodkie, polarne niedźwiadki, Meryl Streep z Alem Gore kupią sobie po
    nowym odrzutowcu nie zatruwającym powietrza, a pozostali marzyciele
    odpłyną na białym jednorożcu w kierunku nie topniejących wcale lodów
    Arktyki.
    Bądź realistą - przy tym co pompują do atmosfery same Chiny i USA
    wszyscy obywatele EU mogą zamieszkać w jaskiniach w warunkach jak z
    Lascaux i tak niewiele to zmieni. Reszta to jest propaganda mająca na
    celu wypatroszenie z $$$ naiwnych leszczy - wystarczy porównać
    straty/zyski z ROHS - minimalne domieszki ołowiu do lutowia vs góry
    wyrzucanej co roku elektroniki psującej się po 2 latach. Ale interes się
    kręci póki konsument ma w oczach obłędne kupuj-kupuj-kupuj aż zdechniesz
    od tego, a usprawiedliwia się "och, ach jaki ja jestem cool ekologiczny
    - jak spojrzę w lustro to sam bym siebie przeleciał na zmianę ze
    Shrekiem, taki jestem zielony" ;P

    > Po trzecie dobre zabezpieczenia na wypadek przeciążeń lub awarii
    > zasilacza oraz bezgłośna praca to również atuty.

    To ma każdy przyzwoity zasilacz z przedziału ~200 zł i do tego nie
    trzeba naklejki pt. sprawność 93% (przy jakim obciążeniu - przy typowym
    IDLE jest to zazwyczaj ~50-60%).

    --
    /MB

  • 17. Data: 2013-04-07 12:18:05
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    W dniu 2013-04-06 22:12, Mr. Misio pisze:

    > W tym sensie są, ale kupic nowych sie nie da...

    Zrozumialem o co chodzi.

    > Ja ostatnio też poległem przy jakims zasilaczu. Sąchyba już tak robione,
    > zeby jak najtrudniej sie wymieniało wiatrak...

    Uf, to dobrze, ze nie tylko ja tak mysle, bo balem sie, ze po prostu
    jestem ciec i nie potrafie zrobic prostej rzeczy. Ale zwyczajnie nie
    udalo mi sie go rozkrecic nawet. Odkrecilem srubki i nie zdjalem nawet
    wierzchniej pokrywy; nie chciala zejsc, a szarpac sie boje, zeby nie
    urwac czegos w srodku. I tak oto dobry zasilacz bede musial wyrzucic na
    zlom, bo wentylator zdechl zupelnie.

  • 18. Data: 2013-04-07 12:38:00
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]
    > wierzchniej pokrywy; nie chciala zejsc, a szarpac sie boje, zeby nie
    > urwac czegos w srodku. I tak oto dobry zasilacz bede musial wyrzucic na

    eee, to juz zanim wyrzucisz, rozkrec, rozerwij, zniszcz ;)

    w imie nauki :D

    moze sie okazac, ze siłą potrafisz i bedziesz mial zapasowy.

    albo pchnij na allegro czy tablice za grosze, sa ludzie co potrafia
    wymienic sobie lub lubia niszczyc...

    :)

  • 19. Data: 2013-04-07 12:40:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-06 16:12, Andrzej Lawa pisze:

    > Mamma mia, co ty za sprzęt masz i co na nim robisz, że 400W ci zasysa?

    Tego nie napisałem. Mój komputer w IDDLE pożera 112W (8-rdzeniowy AMD +
    3 dyski). To jest mniej więcej tyle ile pożera w tym stanie sama karta
    graficzna u mojego kumpla - nie licząc CPU i innych.

    A co do reszty: to oba monitory Dell zużywają 130W łącznie. Jeśli
    miałbym "wieżę" policzyć to plus 700 - 800W (nie pamiętam dokładnie -
    kiedyś to mierzyłem). Tak więc widzisz... nie ma żadnej "średniej",
    którą można uznać za jedyną słuszną.

    Marek

  • 20. Data: 2013-04-07 12:48:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-07 12:18, GAD Zombie pisze:

> [...]
    > wierzchniej pokrywy; nie chciala zejsc, a szarpac sie boje, zeby nie
    > urwac czegos w srodku. I tak oto dobry zasilacz bede musial wyrzucic na

    Wolnoobrotowy duży wolnoobrotowy wiatrak zasysa dużo mniej syfu. W
    jednym z komputerów używam BQ od lat i nic się nie dzieje. Nawet nie
    grzeje się zauważalnie - powietrze nawet letnie nie jest. Zamiast
    zmieniać zasilacze zrób to raz a dobrze - jak sugerowałem.
    Zabezpieczenia przepięciowe / zwarciowe itp BQ też mają solidne.
    Będziesz zadowolony.

    Ponadto dobrze jest komputer trzymać nie na podłodze. Mniej kurzu załapie.

    Marek