  • 11. Data: 2023-07-31 17:39:18
    Temat: Re: Do Trybuna i JF
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jul 2023 13:51:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > W dniu 30 lip 2023 o 13:09, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    > https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1f05ZG6Y5
    CDzoa_pguTP63QPIz7kq-YA&usp=sharing

    > https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=19wT46YIK
    W0y0fBuoaDXW8HzlHvv-Uhk&usp=sharing
    > dwie różne Zepp naraz; GPXy są zupełnie różne, ale
    > rysowane ślady pokrywają się.

    W drugim chyba wrecz takie same, nie licząc koncówki.

    A te gpx mozna jakos sciągnąc?

    J.

  • 12. Data: 2023-08-01 08:37:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 01:38:45 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >: ze pełzania pozycji prawie nie ma?
    > Na otwartej przestrzeni prawie nie ma.
    >
    >: jeden z tych sladów to z Glonass
    > Ponoć nie -- ponoć telefoniczny odbiornik bierze że wszystkich
    > naraz za każdym razem.

    Hm, biorąc pod uwagę prawdopodobnie pogarszającą sie jakość ruskich
    satelitów, to IMO przydałoby sie móć je odłączyc od obliczen pozycji.

    Ale aplikacja nie robi tych obliczen. Odbiornik/android to robi,
    aplikacja korzysta z jakiegos API.
    I przy tym moze sobie wybrac "provider", ale czy ma kontrole na
    glonass, czy tylko nad calkiem innymi metodami, to nie wiem.

    Jakas przyczyna tych rozbieznosci musi być.

    J.

  • 13. Data: 2023-08-01 11:03:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 01:38:45 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >: ze pełzania pozycji prawie nie ma?
    >
    > Na otwartej przestrzeni prawie nie ma.

    W nawigacjach samochodowych był kiedys "tryb samochodowy", gdzie takie
    pełzanie nawigacja blokowała. Tzn nie pokazywała ruchu, dopóki nie był
    znaczący.

    W telefonach ... raczej nie ma, zreszta jakies slady tego pełzania tam
    widać.
    Ale mapy samochodowe na Androida jakos sobie z pełzaniem radzą.

    J.

  • 14. Data: 2023-08-01 15:46:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 sie 2023 o 11:03, J.F pisze:

    > W nawigacjach samochodowych był kiedys "tryb samochodowy", gdzie takie
    > pełzanie nawigacja blokowała. Tzn nie pokazywała ruchu, dopóki nie był
    > znaczący.

    Czym wykrywano ów ruch? -- akcelerometrami?

    > W telefonach ... raczej nie ma,

    Jest/było ,,przyciąganie do drogi'' czy jakoś podobnie.

    > zreszta jakies slady tego pełzania tam
    > widać.

    Jakieś tak -- zwłaszcza w efekcie odkładania telefonu na trawę.
    Nadto sam GNSS nie daje zerowej dokładności.

    > Ale mapy samochodowe na Androida jakos sobie z pełzaniem radzą.

    Osmand nie radzi sobie; ew. potrafi zupełnie nie radzić sobie.

    Nagrałem Osmandyczne pornopełzanie z jednoczesnym nagrywaniem
    braku pełzania wykazywanego innymi apkami. Problem w tym, że
    czasami dwie różne apki pokazują niezupełnie to sam a różnica
    wykracza poza ostatnią cyfrę, czyli niekoniecznie złapałem
    efekt prostego zaokrąglania danych...

    W tym samym czasie:
    pełzanie widać na:
    - Googlemapie
    - Osmadzie
    pełzania nie widać na:
    - Elewacji
    - GPSTest
    - GPS Test

    Innymi słowy -- pełzanie jest wynikiem poprawek LBS/WiFi,
    co ukazuje choćby GNSS logger.

    -=-

    Zaraz [lub za cztery razy?] sprawdzę, czy oby na pewno moje porno
    nadaje się do oglądania -- ale i tak już jest gotowe na Jutubie...
    Mam tu masę apek do nagrywania ekranu, ale jakoś albo nie panuję
    nad apkami, albo nad ich formatami, albo coś jeszcze... Denerwuję
    się, albowiem wczoraj zadzwonił do mnie Alior i zapytałA mnie
    o me finansowe plany, na co dostałA odp., że w planach mam
    rozwiązanie umowy z Alior Bankiem...

    Tedy trzeba plan ów zrealizować -- a już mam dzień poślizgu...

    Nadto ojciec kupił sobie telefon -- więc trzeba uwolnić Inpostną
    skrzyneczkę... Nie chciał zegarka -- tańszego, użyteczniejszego
    itd... Mnie ten (chyba SG A23) nie przyda się... Jeśli ojciec
    znudzi się -- może matka przygarnie, albo siostra, by (omyłkowo
    rzecz jasna) utopić ów telefon w sedesie... ;) [czyli -- aby
    uwolnić się od obsłużengo ciężaru]

    Na biednych nie trafia!

    --
    Eneuel

  • 15. Data: 2023-08-01 16:10:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 lip 2023 o 17:39, J.F pisze:

    > A te gpx mozna jakos sciągnąc?

    Chyba to te dwa:
    https://ene.ct8.pl/Zeppy

    Później może sprawdzę...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 16. Data: 2023-08-01 16:11:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

  • 17. Data: 2023-08-01 21:23:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.08.2023 o 13:14, Eneuel pisze:

    > Zepp wgrywając tarczę, nie kasuje obu...
    >
    > Tarcza to około 1MB. Szkoda, że zegarek pozwala tylko na cztery
    > sztuki. Tarcze dają skróty do ustawek -- są użyteczne...

    Kup se GTR4 :) Właśnie kupiłem. Zbieraj wincyj butelek :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2023-08-02 00:22:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 sie 2023 o 15:46, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Innymi słowy -- pełzanie jest wynikiem poprawek LBS/WiFi,
    > co ukazuje choćby GNSS logger.

    Być może jednak niepełzanie jest wynikiem jakiegoś filtrowania?

    > -=-

    > Zaraz [lub za cztery razy?] sprawdzę, czy oby na pewno moje porno

    Raczej nadaje się...

> [...]
    > się, albowiem wczoraj zadzwonił do mnie Alior i zapytałA mnie
    > o me finansowe plany, na co dostałA odp., że w planach mam

    Zrealizowałem mój życiowy plan finansowy...
    Ale ale... Smartfon zabrał matce cały jej limit w Velo
    jednym pociągnięciem... [ojciec płaci -- matka zyskuje
    10%, czyli ;) 100 pln, bo jest miesięczne ograniczenie
    do 100 pln; ja obsługuję...] Tedy być może warto matce
    dać kartę w Alior Banku? -- jeno na ów jeden, niepełny
    miesiąc... 1% karcianych wydatków to też coś...

    Mój SJP PWN nie zna słowa 'jeno'?! https://sjp.pl/jeno
    To oburzające!!! Słowo weszło do języka -- więc tam ma
    tkwić...

    To słownik kupiony kiedyś na CD. [ileż forsy straciłem
    na te płyty?! -- słowniki, encyklopedie, muzyka, filmy
    i mapy oraz inne płatne programy... nawet omyłkowo mam
    kilka gier -- choć nigdy w nie nie grałem... nie nie?]

> [...]

    > znudzi się -- może matka przygarnie, albo siostra, by (omyłkowo
    > rzecz jasna) utopić ów telefon w sedesie... ;) [czyli -- aby
    Testowanie GPS?...

    SG A23 widzi więcej satelitów niż mój, ale bez Galileo widzi mniej.
    Pierwsze złapanie pozycji dało mniejszy błąd teoretyczny w SG A23,
    lecz rzeczywisty -- zdecydowanie większy. RN9p pokazał mnie metr na
    północ ode mnie i ~2 metry na wschód, podczas gdy SG A23 pokazał to
    samo (prawie to samo -- leżały na stole zetknięte ze sobą) miejsce
    kilkanaście metrów na południe i ~4 metry na wschód... Tak też to
    pokazałem ojcu...

    Po jakimś czasie matce pokazałem coś innego. I teoretyczny błąd RN9p
    był nieco większy niż A23, i rzeczywisty był większy -- oba chybiły
    na południe kilkanaście metrów, ale RN9p chybił ~metr więcej niż A23.
    Na wschód oba chybiły ~2 metrów, ale RN9p nieco (niemal tyle samo)
    więcej niż A23... [dobrze, że ojciec tego nie widział]

    -=-

    Właśnie zaspokoiłem swą ciekawość -- RN9p jest aktualizowany.

    https://www.gsmmaniak.pl/1400547/xiaomi-miui-aktuali
    zacje-pobrac-jak-przyspieszyc-poradnik/

    Nie wiem, co mam, albowiem mój teraz jest podczepiony do ściany...
    W ~3 godziny rozładował się do ~25% -- filmowaniem ww. pornoli itp...
    Przez kolejne godziny -- prawie nic nie ubyło... (75% od ~13h do ~16h;
    od ~16h do 22H praktycznie nie ubyło %%%...)

    -=-

    Zegarek nie jest wielozadaniowy -- przykładowo po włączeniu minutnika
    nie można sprawdzić ciśnienia czy tętna. Takoż z treningiem itd... Niby
    telefonem można odpalić telefoniczny trening, ale niekoniecznie wówczas
    zegarek załapie... Usiłuję to ustawić fuksem -- zajmuję czymś (choćby
    tarczami) zegarek, połączonym via BT telefonem odpalam trening,
    wyłączam w telefonie BT... Na razie za wcześnie na wyniki...

    -=-

    Odblokowanie telefonu zegarkiem? -- tak, ale telefon musi już świecić.
    (tyle tylko, że nie trzeba wklepywać PINu, kreślić zygzaka czy macać
    palcem bądź gapić się w kamerę)

    W zegarku jest teraz (niemal północ) 87%, ale po przebudzeniu (około
    13h) było już tylko 93%... Czyli przez cały dzień (mniej niż pół doby)
    ubyło 6%, w tym na godzinę był ustawiony minutnik, trochę macałem tętno,
    ciśnienie itd...

    Zegarek (co do zasady) ładuję dwa razy na dobę -- podczas brania
    prysznica. Może kiedyś wezmę prysznic z zegarkiem na ręce, coby
    zobaczyć, jak skoczy tętno... Może wejdę do wanny z gorącą wodą?...
    [wówczas serduszko łomocze jak oszalałe a tętno można zmierzyć na
    oko ;) -- bo to i owo na ciele wyraźnie tętni... mam zdecydowanie
    zdrowe serce!!! nie mam nadmiaru złego cholesterolu, nie mam
    cukrzycy, nie mam zatorów żylno-tętniczych... na to wszystko
    ponoć trzeba ciężko pracować -- pić wódę, palić fajki, nie
    włóczyć się... byłem zbyt leniwy -- więc nie mam...]

    -=-

    Ogólnie RN9p podoba się mi bardziej niż SG A23 -- jest zdecydowanie
    użyteczniejszy, łatwiejszy w obsłudze, tańszy, miał fabryczną folię
    na ekranie i (słabe, ale jednak) etui na pleckach... Jest cięższy
    (w gramach bodajże RN9p 238 vs SG A23 197) i grubszy... Oba mają
    IPS a na nim GG5, 64 GB ,,dysku'', ale RN9p ma 6GB RAMu a SG A23
    ma tylko 4 GB (może 4 GiB?) RAMu. Oba mają tackę na dwie SIMki
    i niehybrydową kartę mikroSD. A23 nie ma ładowarki (RN9p ma
    szybką -- być może ze dwa razy użyłem) i ma przewód z dwiema
    końcówkami/wtyczkami USB-C. (podczepiony pod laptop daje się
    czytać laptopem, ale nie ładuje się -- być może laptopowe
    gniazdo USB-C jest zepsute)

    SG A23 przybył naładowany w 58% i został naładowany do pełna
    niskim (może 1A?) prądem, zwykłą ładowarką...

    Czytnik palców ma w włączniku -- tak samo RN9p.
    NFC jest, ale nie testowałem.
    BT chyba ;) też jest...

    -=-

    Sobie bym ZDECYDOWANIE nie kupił SG A23 -- choć jest tutaj 5G
    (której to łączności RN9p nie ma) i Galileo... Nie dostrzegam
    w A23 ,,drugiej przestrzeni''; nie wiem, jak: ustawić ciemny
    motyw wybranym aplikacjom; sklonować aplikację; podzielić
    ekran na dwa czy trzy okienka...

    W RN9p te ustawki są drastycznie łatwe!!!

    -=-

    Przed kilkoma dniami Ukraińcy podjechali pod Linię Surowikina...
    Rosjanie użyli do nalotów lotnictwa -- chyba robią już bokami...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 19. Data: 2023-08-02 03:22:07
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Galileo PVT wiele rozjaśnia.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=esa.es
    tec.galileo.galileopvt&hl=en_US

    > W nawigacjach samochodowych był kiedys "tryb samochodowy", gdzie takie
    > pełzanie nawigacja blokowała. Tzn nie pokazywała ruchu, dopóki nie był
    > znaczący.

    Zapisywanie śladu ma ustawki -- częstotliwość zapisywania,
    najmniejsza odległość itd...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 20. Data: 2023-08-02 04:03:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 sie 2023 o 01:38, Eneuel pisze:

    > : jeden z tych sladów to z Glonass

    > Ponoć nie -- ponoć telefoniczny odbiornik bierze że wszystkich
    > naraz za każdym razem.

    Galileo PVT temu zaprzecza?

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s