-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: nie. wiadomo kto jest winien.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <p2od7h$jpv$1@node2.news.atman.pl> <p2odr8$k8p$2@node2.news.atman.pl>
<5a4ff678$0$641$65785112@news.neostrada.pl> <p2ou0d$40g$1@dont-email.me>
<5a5002a3$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
<p2p03t$kpg$1@dont-email.me>
<5a5004b1$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
<p2puet$2sa$2@node1.news.atman.pl> <p2r5kj$h3r$1@dont-email.me>
<p2rrrd$tau$1@news.mixmin.net> <p2t1tj$2l9$1@node1.news.atman.pl>
<p2t6u7$b9o$1@news.mixmin.net> <p2t8eg$3if$3@node2.news.atman.pl>
<p2t93c$fvp$1@news.mixmin.net> <p2tbo4$72s$1@node2.news.atman.pl>
<p2tdbc$q2i$1@news.mixmin.net>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sun, 7 Jan 2018 20:05:30 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <p2tdbc$q2i$1@news.mixmin.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 72
Message-ID: <5a526f99$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1515351961 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 661 31.42.14.107:52284
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5196
X-Received-Body-CRC: 1441237909
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2621869
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-01-07 o 16:11, Witko4 pisze:
> Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
> news:p2tbo4$72s$1@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 07-01-2018 o 14:58, Witko4 pisze:
>>
>>> Jest po to, żeby kierowca wjeżdżający na skrzyżowanie/polączenie dróg
>>> wiedział, że na tym skrzyżowaniu/połączeniu dróg nie ma pierwszeństwa
>>> i jeżeli dojdzie do zderzenia na tym skrzyżowaniu to wiadomo kto jest
>>> winien.
>>
>> Jak w tym zaznaczonym obszarze miałoby dojść do kolizji z zielonym?
>> Niebieski musiałby jechać trawnikiem przecież, a po drodze kosząc znak
>> A6-D. Czerwony? - nawet sobie nie wyobrażam jego kolizyjnego toru jazdy.
>>
>> Marek
>
> Jeżeli ich tory jazdy nie przecinają się to oznakowanie
> nie jest im potrzebne.
>
Bo widzicie PoRD ma wiele problematycznych zapisów oraz zapisów
odstających od rzeczywistości.
Widząc znak ustąp pierwszeństwa przed pasem rozbiegowym, znak ten
sugeruje, że dotyczy on całego pasa rozbiegowego i że zjeżdżający z tego
pasa musi ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu, którzy
znajdują się na drodze z pierwszeństwem. Pszemol twierdzi, że w opisanej
sytuacji winnym jest czerwony choć jedzie drogą z pierwszeństwem, a
zielony miał znak ustąp pierwszeństwa. Później Pszemol twierdzi, że cały
ten pas rozbiegowy jest skrzyżowaniem co z kolei wyklucza jego
wcześniejsze twierdzenia, Bo skoro cały pas rozbiegowy jest
skrzyżowaniem to znak ustąp pierwszeństwa powinien obowiązywać na całej
długości tego pasa.
Sprawa jest bardziej zagmatwana, ponieważ rację mają ci co twierdzą, że
pierwszeństwo należy się zielonemu przed czerwonym, ale także i rację
mają ci, którzy twierdzą, że pierwszeństwo należy się czerwonemu przed
zielonym. Otóż wszystko zależy od tego czy są widoczne znaki poziome.
Jeżeli znaki poziome są widoczne to pas rozbiegowy należy traktować jako
część drogi z pierwszeństwem, a więc każdy pojazd, który chciałby
zjechać z drogi z pierwszeństwem na pas rozbiegowy, musi ustąpić
pierwszeństwa zielonemu. Podobnie też, kiedy dwa samochody jak w tym
przypadku zielony i czerwony chcą zająć środkowy pas to pierwszeństwo
należy się temu zielonemu, bo obowiązuje reguła pierwszeństwa z prawej
strony. Sytuacja się zmienia, kiedy znaki poziome są niewidoczne. Wtedy
tego zielonego obowiązują znaki pionowe i musi on ustąpić wszystkim,
którzy jadą drogą z pierwszeństwem.
Reasumując: Pszemol ma rację, że w tym konkretnym przypadku, gdyby
doszło do kolizji to winnym będzie czerwony, przy założeniu, że widoczne
są linie na jezdni.
A co, kiedy nie są widoczne? Od którego momentu nabierze prawa
pierwszeństwa ze względu na znajdowanie się z prawej strony, a w którym
momencie jadący drogą z pierwszeństwem utracą to pierwszeństwo? Przecież
wjeżdżający, który ma znak ustąp pierwszeństwa powinien ustąpić
pierwszeństwa.
Jeżeli linie nie są widoczne to zielony musi ustąpić pierwszeństwa
wszystkim, którzy jadą drogą z pierwszeństwem.
Teraz okazuje się, że to co miało zwiększyć bezpieczeństwo, stwarza
wiele problemów, a kierowcy nie wiedzą jak się zachować.
Tego typu problematycznych sytuacji i zapisów w PoRD jest wiele. Np.
zapis, że pieszy na przejściu ma pierwszeństwo, a jednocześnie nie wolno
mu wchodzić na przejście przed nadjeżdżający pojazd czy też kwestia
sygnalizowania na rondzie. Z tym sygnalizowaniem też są niezłe jaja, bo
spora część instruktorów nauki jazdy uczy sygnalizowania prawym przy
wjeździe na rondo, lewym na rondzie i przy zjeździe z ronda znów prawym
kierunkowskazem.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.18 20:16 Marek S
- 07.01.18 20:24 Pszemol
- 07.01.18 20:24 Pszemol
- 07.01.18 20:25 Uzytkownik
- 07.01.18 20:28 nadir
- 07.01.18 20:37 nadir
- 07.01.18 20:40 Marek S
- 07.01.18 20:40 nadir
- 07.01.18 21:27 Marek S
- 07.01.18 20:45 Witko4
- 07.01.18 21:18 Witko4
- 07.01.18 21:21 Witko4
- 07.01.18 21:22 Witko4
- 07.01.18 21:23 Witko4
- 07.01.18 21:25 Witko4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=