-
51. Data: 2017-01-13 17:06:41
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Adam Wysocki napisał:
>>> Polska ostatnio też była zimna... teraz jest lepiej.
>> No i właśnie przy takich atakach zimny zaczynam kombinować z farelkami
>> i przedłużaczami. To znaczy raz już wykombinowałem, a teraz stosuję co
>> dobre.
>
> Ja zacząłem kombinować, ale teraz 0 stopni, to mi motywacja spadła :)
> Ale chcę to zrobić tak czy inaczej, żeby już mieć.
>
> Termometr z rejestrowaniem już wczoraj zrobiłem, tylko czekam na mrozy,
> żeby zrobić miarodajny pomiar.
Dzisiaj u mnie też było koło zera, za to w nocy śniegu napadało. Odpaliłem
instalację -- śnieg spłynął z szyb. Kilka dni wcześniej śniegu nie było,
szyby czyste, za to minus dwadzieścia z rana. Też się fajnie od tej farelki
robiło.
--
Jarek
-
52. Data: 2017-01-13 19:03:09
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:25Td6diadIqvqNv8%g...@n...chmurka.net..
.
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby
>>>płynęły
>>>setki amper?
>> przy 14.4V nie poplyna setki A. Chyba ze akumulator jak z okretu
>> podwodnego.
>A ile popłynie przy rozładowanym akumulatorze?
Trudno zmierzyc (tzn latwo odpowiednim miernikiem), ale jesli
naladowany akumulator ma np 12.2V, a pod obciazeniem ~200A rozrusznika
spada do 10.0V,
to ile powinno poplynac, jesli do rozladowanego akumulatora o napieciu
np 11.5V podlaczamy 14.4V ?
Na moj gust tez ok 200A :-)
https://www.youtube.com/watch?v=icjvgJXsZrM
tu akumulator naladowany ... ale zobacz, jak wskazowka skoczyla na 30A
na chwile po rozruchu i podgazowaniu, gdy sie ponad 14V zrobilo.
Albo tu - w okolicach 1 minuty
https://www.youtube.com/watch?v=upisqvbKedM
Generator startuje, zapala sie lampka "charging", plynie ponad 30A, a
napiecie ... ledwo 12.8V.
NA wieksze generator/kable nie wyrabiaja.
Napiecie stopniowo rosnie, a prad spada - dojdzie do 14V.
J.
-
53. Data: 2017-01-13 19:16:40
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:26Td6dic5IqvqNv8%g...@n...chmurka.net..
.
HF5BS <h...@...pl> wrote:
>>> Ale czy nie sa mozliwe jakies reakcje wydzielajace wodor i tlen,
>>> to glowy
>>> nie dam.
>> Widziałem gaz w aku dającym duży prąd, więc zapewne tak. Choć było
>> go mniej,
>> niż przy ładowaniu.
>Co się potem dzieje z tym gazem (wodorem)? Wraca do roztworu?
W wiekszosci wypadkow wylatuje do atmosfery, a potem trzeba wody
destylowanej dolewac.
Ale w hermetycznych akumulatorach bywaja katalityczne dopalacze, ktore
zamieniaja go z powrotem na wode.
J.
-
54. Data: 2017-01-13 19:25:23
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:27Td6dii5IqvqNv8%g...@n...chmurka.net..
.
HF5BS <h...@...pl> wrote:
>>> Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby
>>> płynęły setki
>>> amper?
>> Ale po naładowaniu rozkład na tlen i wodór. W nieskończoność nie da
>> się tak
>> trzymać. Zresztą, aku zaczyna gazować, zanim ładowanie dobiegnie
>> końca.
>To znaczy, że trzymanie aku przy 13.8V (non stop) też mu szkodzi?
W minimalnym stopniu.
To jest wlasnie to napiecie graniczne, przy ktorym elektroliza
wody/elektrolitu jeszcze nie zachodzi/znikoma jest.
Wiec mozna akumulator trzymac i trzymac ... ale napiecia nie podnosic.
> To jak
>działają akumulatory w UPS-ach? One cały czas są przecież
>podtrzymywane.
>Tak samo akumulatory w samochodach na długich trasach.
Ale tak naprawde dlugie trasy to autobusy, ciezarowki ... osobowych
raczej nikt tak nie uzywa, aby przez cale dnie jezdzily.
Taksowki w NY moze ...
>Niby UPS-y mają
>akumulatory do pracy cyklicznej, a nie buforowej, ale elektrochemia
>jest
>ta sama...
Przy 14.4V elektroliza jest jeszcze niezbyt duza, wiec woda znika
powoli.
Albo sie doleje, albo akumulator zmieni ... tak mi chodzi po glowie,
ze kwas siarkowy powinien wylapywac wilgoc z powietrza.
Akumulator w przecietnym samochodzie jest juz praktycznie bezobslugowy
... ale napiecia nierzadko sa nizsze niz 14.4V.
A w nowszych to w ogole jest jakis specjalny system nadzoru - kto wie,
moze i one potrafia po starcie podniesc napiecie, aby akumulator sie
szybko naladowal, a potem obnizyc ponizej 14V ..
J.
-
55. Data: 2017-01-13 21:18:41
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
news:26Td6dic5IqvqNv8%gof@news.chmurka.net...
>> Widziałem gaz w aku dającym duży prąd, więc zapewne tak. Choć było go
>> mniej,
>> niż przy ładowaniu.
>
> Co się potem dzieje z tym gazem (wodorem)? Wraca do roztworu?
Nie sądzę, jak miałby się z powrotem połączyć? Chyba, że z blaszką
platynową, lub z zapałką przy otworze... ale raczej nie polecałbym takiego
działania...
Ja myślę, że to może być od prądów wyrównawczych w płytach i z innych
aspektów praw Kirchhoffa.
--
...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.
-
56. Data: 2017-01-13 21:19:49
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5879198a$0$5155$65785112@news.neostrada.pl...
>>Co się potem dzieje z tym gazem (wodorem)? Wraca do roztworu?
>
> W wiekszosci wypadkow wylatuje do atmosfery, a potem trzeba wody
> destylowanej dolewac.
>
> Ale w hermetycznych akumulatorach bywaja katalityczne dopalacze, ktore
> zamieniaja go z powrotem na wode.
Tylko, że nawet taki układ nie wydaje mi się perpetuum mobile...
--
...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.
-
57. Data: 2017-01-15 02:08:54
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
> No proszę, rzeczywiście. Nawet taniej. I mają 900-1000W. No to mocno
> przepłaciłem, kupując to (nie ta aukcja, ale ten przedmiot i podobna
> cena):
> http://allegro.pl/grzejnik-samochodowy-farelka-nagrz
ewnica-2w1-300w-i6642922792.html
>
> Cena 2x większa, a ledwo grzeje - w mroźne dni leci z tego zimne
> powietrze, może nie lodowate, ale do grzania się nie nadaje.
Ok, zrobiłem z niego coś przydatnego, to napiszę tu dla potomności, może
komuś się przyda.
Założenie jest takie, że do grzania samochodu on się w ogóle nie nadaje,
ale może chociaż przyda się do podgrzewania rąk. Tutaj przepływ powietrza
ma mniejsze znaczenie, a większe ma temperatura.
Podgrzewacz ma trzy tryby pracy:
- fan - wiatrak chodzi, grzałki nie
- heat, 150W - wiatrak chodzi, grzałka jedna z dwóch
- heat, 300W - wiatrak chodzi, grzałki obie
Po mojej przeróbce jest tak:
- fan - jak poprzednio, wiatrak na full
- heat, 150W - wiatrak chodzi na full, grzałki obie
- heat, 300W - wiatrak chodzi na mniejszych obrotach, grzałki obie
Czyli zamiast przełączania 150W/300W jest na sztywno 300W i przełączanie
wiatraka.
Wygląda to tak...
Schemat oryginalny i po przeróbce: http://www.chmurka.net/r/heat300w.png
Zdjęcie przeróbki: http://www.chmurka.net/r/heat300w.jpg
Pomiary przy 0 st. C otoczenia z czujnikiem przyłożonym do kratki:
- stary tryb 150W (wiatrak na full, grzałki obie): 34 st. C
- stary tryb 300W (wiatrak na mniejszych obrotach, grzałki obie): 65 st. C
--
http://www.chmurka.net/
-
58. Data: 2017-01-15 02:11:31
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
>> Ja zacząłem kombinować, ale teraz 0 stopni, to mi motywacja spadła :)
>> Ale chcę to zrobić tak czy inaczej, żeby już mieć.
>>
>> Termometr z rejestrowaniem już wczoraj zrobiłem, tylko czekam na mrozy,
>> żeby zrobić miarodajny pomiar.
>
> Dzisiaj u mnie też było koło zera, za to w nocy śniegu napadało. Odpaliłem
> instalację -- śnieg spłynął z szyb. Kilka dni wcześniej śniegu nie było,
> szyby czyste, za to minus dwadzieścia z rana. Też się fajnie od tej farelki
> robiło.
Długo czekałeś aż śnieg spłynął?
--
http://www.chmurka.net/
-
59. Data: 2017-01-15 02:12:21
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
>>> Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby płynęły
>>> setki amper?
>>
>> przy 14.4V nie poplyna setki A. Chyba ze akumulator jak z okretu
>> podwodnego.
>
> Przeciętny diesel ma rozrusznik 3-5kW, policz jaki prąd płynie.
Ale to prąd rozładowania, a nie ładowania :)
--
http://www.chmurka.net/
-
60. Data: 2017-01-15 02:13:00
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>Co się potem dzieje z tym gazem (wodorem)? Wraca do roztworu?
>
> W wiekszosci wypadkow wylatuje do atmosfery, a potem trzeba wody
> destylowanej dolewac.
>
> Ale w hermetycznych akumulatorach bywaja katalityczne dopalacze, ktore
> zamieniaja go z powrotem na wode.
Dziś są już chyba tylko hermetyczne?
--
http://www.chmurka.net/