-
41. Data: 2013-01-01 19:12:46
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: <3...@3...191246.invalid> (Tom N)
Tomasz Pyra w
<news:ly1cpc990xp2$.4hbrhh7j4wej.dlg@40tude.net>:
> Dnia Mon, 31 Dec 2012 22:50:08 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
>> LOL. Wymień w nowym mesiu czy BMW. Powodzenia.
^^^^^^^^
> Wymieniałem już silniki, skrzynie, zawieszenia, robiłem blachy, spawałem
> budy... Z żarówką też dam sobie radę ;)
Robiłeś takie rzeczy w *nowym* ? :D
--
'Tom N'
-
42. Data: 2013-01-02 09:08:25
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-12-31 16:16, Tomasz Pyra pisze:
> Spotykałem się też z takimi którzy nie mieli pojęcia o niczym, nikt w całym
> serwisie nie znał angielskiego, a diagnostyka była robiona przepisując to
> co wyskoczyło na komputerze do google - gdzie wyskakiwał wątek z forum
> założony przez właściciela tego samochodu :-)
Ale to margines niewarty wzmianki, jeden przypadek na sto. W 99% klient wyjeżdża
obsłużony
fachowo i zadowolony. Tak przynajmniej utrzymują niektórzy bywalcy naszej grupy ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
43. Data: 2013-01-02 16:33:24
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Tue, 1 Jan 2013 10:28:57 +0100, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
>Co fakt to fakt... olej i wycieraczki potrafią zmieniać jak nikt inny ;)
I dolać płyn do spryskiwaczy, w cenie 10 zł. za litr. Autentyk.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
44. Data: 2013-01-02 16:41:50
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-01-02, jerzu <t...@i...pl> wrote:
>>Co fakt to fakt... olej i wycieraczki potrafią zmieniać jak nikt inny ;)
>
> I dolać płyn do spryskiwaczy, w cenie 10 zł. za litr. Autentyk.
>
A ten plyn to z drobinkami zlota i srebra czy po prostu dedykowany do danego
modelu samochodu??
--
Artur
ZZR 1200
-
45. Data: 2013-01-02 17:22:15
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Wed, 2 Jan 2013 15:41:50 +0000 (UTC), AZ
<a...@g...com> wrote:
>A ten plyn to z drobinkami zlota i srebra czy po prostu dedykowany do danego
>modelu samochodu??
Nie, pewnie taki zwykły marketowy, 7 zł. za 5 litrów.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
46. Data: 2013-01-02 20:20:33
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 1 Jan 2013 18:18:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> LOL. Wymień w nowym mesiu czy BMW. Powodzenia.
>
> Wymieniałem już silniki, skrzynie, zawieszenia, robiłem blachy, spawałem
> budy... Z żarówką też dam sobie radę ;)
Na drodze, w deszczu i sniegu.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
47. Data: 2013-01-02 22:11:34
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 2 Jan 2013 20:20:33 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
> Dnia Tue, 1 Jan 2013 18:18:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>>> LOL. Wymień w nowym mesiu czy BMW. Powodzenia.
>>
>> Wymieniałem już silniki, skrzynie, zawieszenia, robiłem blachy, spawałem
>> budy... Z żarówką też dam sobie radę ;)
>
> Na drodze, w deszczu i sniegu.
No w śniegu się jeszcze nie zdarzyło ;)
-
48. Data: 2013-01-02 22:14:55
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 02 Jan 2013 16:33:24 +0100, jerzu napisał(a):
> On Tue, 1 Jan 2013 10:28:57 +0100, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>>Co fakt to fakt... olej i wycieraczki potrafią zmieniać jak nikt inny ;)
>
> I dolać płyn do spryskiwaczy, w cenie 10 zł. za litr. Autentyk.
Z takich to znam wymianę _jednej_ wycieraczki za 150zł (z "robocizną").
Myślę sobie że drogo, no ale pewnie jakieś super-hiper, płaskie,
"dizajnerskie" no i koniecznie z logiem producenta...
A tam zwykły Bosch.
-
49. Data: 2013-01-06 21:47:54
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Użytkownik Jarek Pudelko napisał:
> Witam
>
>> Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało
>> przy elektryce auta.
>>
>> Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego.
>>
>> Jest na to jakieś racjonalne wyjaśnienie, oprócz spisku Unii i
>> cyklistów? ;)
>
> Serio? Przeciez to bez sensu jest.
> Pozostawienie podlaczonego minusa, odpiecie plusa i przypadkowe
> dotkniecie owym plusem do masy/srubki/blaszki czegokolwiek spowoduje
> mega....mega zabawny fajerwerk :)
>
> Kiedys przypadkiem zwarlem akumulatorek z UPS'a do obudowy i prawie
> stopila sie zlaczka :)
Mnie się akumulatorkiem 6V/10Ah w trakcie przymierzania pod ramę roweru
zdarzyło dotknąć linki hamulcowej. Tyle miałem linkę - nawet nie
zdążyłem zauważyć kiedy się upaliła... A duży akumulator samochodowy to
naprawdę spore rzeczy upalić może - dziura na wylot w blachach to małe
miki...
--
Darek
-
50. Data: 2013-01-06 21:51:49
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
> W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:
>
>> Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
>> metalowego
>> kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
>> masowej
>> jest znacznie bezpieczniejsze.
>
> Chyba, że akurat na budzie jest plus. ;)
> Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.
Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...
--
Darek