-
51. Data: 2013-01-07 09:32:12
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: "Axel" <a...@o...nospam.pl>
""Dariusz K. Ładziak"" wrote in message
news:50e9e2fc$0$1303$65785112@news.neostrada.pl...
>> Serio? Przeciez to bez sensu jest.
>> Pozostawienie podlaczonego minusa, odpiecie plusa i przypadkowe
>> dotkniecie owym plusem do masy/srubki/blaszki czegokolwiek spowoduje
>> mega....mega zabawny fajerwerk :)
>> Kiedys przypadkiem zwarlem akumulatorek z UPS'a do obudowy i prawie
>> stopila sie zlaczka :)
> Mnie się akumulatorkiem 6V/10Ah w trakcie przymierzania pod ramę roweru
> zdarzyło dotknąć linki hamulcowej. Tyle miałem linkę - nawet nie zdążyłem
> zauważyć kiedy się upaliła... A duży akumulator samochodowy to naprawdę
> spore rzeczy upalić może - dziura na wylot w blachach to małe miki...
Na moim koledze z pracy kiedys "zemscil sie" swiezo sprzedany samochod -
nabywca przyjechal nastepnego dnia, ze ma jakis problem, przy okazji okazalo
sie, ze klema niedokrecona, wiec kumpel wzial klucz plaski i zaczal dokrecac
i dotknal karoserii obraczka... efekty (poza wizualnymi): obraczka do
przetopienia (praktycznie przecieta) i dlugo gojaca sie, ropiejaca rana na
palcu.
--
Axel
-
52. Data: 2013-01-07 11:05:46
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
> Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
>> W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:
>>
>>> Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
>>> metalowego
>>> kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
>>> masowej
>>> jest znacznie bezpieczniejsze.
>>
>> Chyba, że akurat na budzie jest plus. ;)
>> Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.
>
> Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
> najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...
>
Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym
pisał JF.
A zwarcie raczej do bezpiecznych nie należy. :)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
53. Data: 2013-01-07 17:36:33
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-01-07 11:05:46 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<m...@o...pl> said:
> W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
>> Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
>>> W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:
>>>
>>>> Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
>>>> metalowego
>>>> kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
>>>> masowej
>>>> jest znacznie bezpieczniejsze.
>>>
>>> Chyba, że akurat na budzie jest plus. ;)
>>> Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.
>>
>> Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
>> najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...
>>
>
> Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia.
Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
;>
--
Bydlę
-
54. Data: 2013-01-07 18:33:20
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2013-01-07 17:36, Bydlę pisze:
> On 2013-01-07 11:05:46 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
> <m...@o...pl> said:
>
>> W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
>>> Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
>>>> W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:
>>>>
>>>>> Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
>>>>> metalowego
>>>>> kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
>>>>> masowej
>>>>> jest znacznie bezpieczniejsze.
>>>>
>>>> Chyba, że akurat na budzie jest plus. ;)
>>>> Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.
>>>
>>> Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
>>> najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...
>>>
>>
>> Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia.
>
> Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
> ;>
>
Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie
wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma
garbu pomiędzy klemami.
--
Pozdrawiam.
Adam.
-
55. Data: 2013-01-07 23:29:38
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: "Anerys" <s...@s...pl>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:kce6mb$4ga$1@news.dialog.net.pl...
>> Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
>> najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...
>>
>
> Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym
> pisał JF.
...Zwarcia masy z masą?
Aż mnie kusi zażartować, że cudem mnie z roboty nie wywalili, gdy podobne
rzeczy robiłem na swojej centrali. A tam prądy potrafiły popłynąć daleko
większe... :)
Chyba, że ci się klucz omsknie i akurat upadnie na klemy... to tak...
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
-
56. Data: 2013-01-08 04:22:15
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: chwdp <h...@i...yfd>
> Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie
> wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma
> garbu pomiędzy klemami.
>
taa, chyba kluczem plaskim 22 lub wiekszym (i dluzszym)
-
57. Data: 2013-01-08 08:51:17
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-01-07 18:33, Adam pisze:
>> Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
>> ;>
>>
>
> Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie wygięty) klucz i
można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami.
Wszak napisano: ciężko. Nawet bardzo :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
58. Data: 2013-01-08 09:11:58
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: WS <L...@c...pl>
On 8 Sty, 04:22, chwdp <h...@i...yfd> wrote:
> > Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie
> > wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma
> > garbu pomiędzy klemami.
> >
>
> taa, chyba kluczem plaskim 22 lub wiekszym (i dluzszym)
e... na elektronice bylo kilka dni temu ;) http://www.youtube.com/watch?v=vRwIrbK8KDI
WS
-
59. Data: 2013-01-08 15:18:51
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-01-07 18:33:20 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> said:
> W dniu 2013-01-07 17:36, Bydlę pisze:
>> On 2013-01-07 11:05:46 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
>> <m...@o...pl> said:
>>
>>> W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
>>>> Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
>>>>> W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:
>>>>>
>>>>>> Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
>>>>>> metalowego
>>>>>> kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
>>>>>> masowej
>>>>>> jest znacznie bezpieczniejsze.
>>>>>
>>>>> Chyba, że akurat na budzie jest plus. ;)
>>>>> Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.
>>>>
>>>> Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
>>>> najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...
>>>>
>>>
>>> Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia.
>>
>> Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
>> ;>
>>
>
> Klemy zakręcane od góry
> Płaski (w sensie nie wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę
Takiego cuda nie widziałem.
Tzn. klemy w pionie zawsze - a nakrętki wręcz przeciwnie - bez
fizycznej możliwości sięgnięcia dziesiątką/dwunastką do drugiej klemy.
To w jakimś mikrouakumulatorze?
> , zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami.
A tego to w ogóle w osobówkach nie widziałem.
Jakieś nowe, czy bardzo stare?
--
Bydlę
-
60. Data: 2013-01-08 18:45:03
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kch9sb$p4e$...@c...axelspringer.pl...
>> Klemy zakręcane od góry
>> Płaski (w sensie nie wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę
>Takiego cuda nie widziałem.
Bywaly. Z tym ze moje mialy reczne nakretki, bez klucza :-)
>Tzn. klemy w pionie zawsze - a nakrętki wręcz przeciwnie - bez
>fizycznej możliwości sięgnięcia dziesiątką/dwunastką do drugiej
>klemy.
No, czasem te dziesiatke wygodniej mi bylo odkrecac nasadka z
grzechotka i zasieg wzrastal :-)
> , zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami.
>A tego to w ogóle w osobówkach nie widziałem.
>Jakieś nowe, czy bardzo stare?
A sa i nowe
http://allegro.pl/akumulator-bergen-45ah-45-ah-400a-
honda-warszawa-i2900082868.html
i inne firmy Bergen.
Paru innych nie jestem pewien ... jak sie raczke podniesie to garb
jest czy nie ?
http://allegro.pl/akumulator-centra-plus-71ah-670a-w
awa-wymiana-i2860868143.html
J.