  • 51. Data: 2018-04-01 01:04:45
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak samochod sam bedzie wozil to korkow nie bedzie bo maszyna bedzie mu wpisywala
    optymalna trase. Warunkiem jazdy bez korkow jest odpowiednio duza ilosc samochodow
    bez kierowcy i wszystkie z kierowcami z wlaczonym gps wysylajacym dane do centrali
    planujacej optymalne trasy. W tej chwili mapy googla potrafia tak pokierowac zeby
    korki byly omijane. Nie raz skorzystalem z opcji zmiany trasy na szybsza. Dobrym
    nawykiem powinno byc korzystanie z map googla nawet jak sie jedzie po znanej trasie.
    Duza ilosc informacji trafiajaca do ich centrum planowania trasy moze tylko usprawnic
    ruch w miastach.

  • 52. Data: 2018-04-01 01:04:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pueblo pisze tak:

    > Kto by wsiadł do takiego samolotu?(bez pilota) Zbyt duży strach.
    > Chyba, że bilety byłby mega tanie :)

    Londyn - Olsztyn 9 funtów. Nie ma już pola do manewru ;)

    > A na serio, w autoaucie masz poczucie że coś możesz zrobić,
    > wyłączyć auto, chwycić za kierownicę, hamulce. A w samolocie -
    > jesteś jak bagaż. Przynajmniej masz komfort psychiczny, że ktoś
    > tam siedzi "za kółkiem"

    W samolocie jest wiara ze pilot nie chce się zabić no i
    że suma szcześcia pasażerów jest większa niź suma pecha ;)

    Pełno dzieci, małych dużych. Stewardesy posągowo piękne. Nie no nie
    może stać się nic złego. Pan Bucek nie miałby serca :

    Ale już autobus ze Stansted do Londynu 23:55 to powinien być
    autonomiczny bo jedzie ja wariat, zakręty na dwóch kołach pokonuje.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 53. Data: 2018-04-01 03:24:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-01 o 00:35, kk pisze:

    > I jak ich samochód będzie woził to będą stać w tych korkach chętnie ?

    Po pierwsze korków będzie mniej, bo ruch będzie optymalizowany. Po
    drugie stojąc w korkach zamiast wpatrywać się w tablicę rejestracyjną
    przed sobą będzie można spokojnie przeczytać wiele, wiele dobrych
    książek lub pozałatwiać sporo różnych spraw. Zresztą nie tylko stojąc w
    korkach, bo też podczas normalnej jazdy. No tak, co ja gadam - przecież
    Polacy nie czytają książek. A, to bardzo przepraszam...

  • 54. Data: 2018-04-01 08:56:29
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    bez kierowcy i wszystkie z kierowcami z wlaczonym gps wysylajacym dane do centrali

    Korki wynikają z biednej infrastruktury a nie z braku optymalizacji trasy.

    Żeby nas dobrze śledzono ?!

  • 55. Data: 2018-04-01 09:00:04
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-01 o 03:24, Poldek pisze:

    > Po pierwsze korków będzie mniej, bo ruch będzie optymalizowany.

    A teraz jak widzisz korek to nie "optymalizujesz ruchu" ?

    Po
    > drugie stojąc w korkach zamiast wpatrywać się w tablicę rejestracyjną
    > przed sobą będzie można spokojnie przeczytać wiele, wiele dobrych
    > książek lub pozałatwiać sporo różnych spraw.

    A kto chce to robić ?! Poza tym do tego wystarczają systemy
    wspomagające, nie potrzeba pojazdu autonomicznego.

    Zresztą nie tylko stojąc w
    > korkach, bo też podczas normalnej jazdy. No tak, co ja gadam - przecież
    > Polacy nie czytają książek. A, to bardzo przepraszam...

    Ty gościu jesteś jakiś taki z d..y. Co Cię interesuje czy ktoś czyta czy
    nie czyta. Wolny jest i może samodzielnie wybierać.

  • 56. Data: 2018-04-01 10:20:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 00:39:28 +0200, J.F. napisał(a):

    > Bardzo dawno temu.

    Stanowisko drugiego pilota jest bardzo ważne z przyczyn szkoleniowych.
    Na tym stanowisku się praktykuje, nabywając doświadczenia niemożliwego
    do nabrania w inny sposób, pod okiem bardziej doświadczonego kapitana.
    I tak będzie, dopóki ludzie będą pilotowali.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 57. Data: 2018-04-01 10:23:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 08:56:29 +0200, kk napisał(a):

    > Żeby nas dobrze śledzono ?!

    A co, masz robotę przy bankach? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 58. Data: 2018-04-01 11:22:24
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 22:22:45 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Oprocz tego prywatnych włascicieli aut jest dzis ogromna masa - świat
    > odchodzi od modelu posiadania auta na własność do modelu dzierżawienia auta
    > na chwilę, tylko gdy potrzebujesz.

    Dla mnie to jest jak porównywać mieszkanie (choćby i wynajęte) i hotel -
    porównujesz nieporównywalne.

    We własnym samochodzie, jak rozleje mi się napój na fotel, to pogodzę się z
    plamą na tapicerką i będą z nią żył.

    W cudzym samochodzie oznacza to konkretne $$ wydane na czyszczenie.

    We własnym samochodzie mam całą masę przydasiów - butelkę mineralnej,
    zachomikowane 20pln w razie, gdybym zapomniał portfela, zapasową dyżurną
    pieluchę, dziecko ma swój ulubiony fotelik (i zachomikowaną kiełbaskę z
    zeszłego tygodnia), scyzoryk, latarkę, aspirynę, długopis, notes, uchwyt
    pasujący do mojego telefonu (w tym miejscu, w którym ja lubię), słuchawkę
    bluetooth (moją), ładowarkę, zapasowy kabelek USB do telefonu, "dyżurny"
    zasilacz do laptopa i pierdylion innych rzeczy, które tam po prostu są.

    Od 2 tygodni w bagażniku mojego samochodu jeździ rower syna - jest w użyciu
    codziennie po przedszkolu, po czym wraca do bagażnika.

    Jak jadę na zakupy, to czasami zapomnę rozładować w domu samochód i jeszcze
    przez 2 dni jeżdżą ze mną w bagażniku do pracy - i nie jest to żaden
    problem.

    Samochód jest w pewnym sensie przedłużeniem domu.

    --
    Yakhub

  • 59. Data: 2018-04-01 11:37:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 11:22:24 +0200, Yakhub napisał(a):

> [...]
    > zachomikowane 20pln w razie, gdybym zapomniał portfela, zapasową dyżurną
    > pieluchę, dziecko ma swój ulubiony fotelik

    Cos za coś. Jak samochody będą eksploatowane przez tyle czasu przez ile
    teraz stoją, to parkingi będą puste a jazda będzie przyjemnością.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 60. Data: 2018-04-01 15:33:07
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Silniki odrzutowe produkowane przez rollsa maja caly czas kontakt z producentem.
    Wysylaja wspolrzedne geograficzne i podstawowe parametry pracy. W jakims programie
    tak mowili.

    Chyba każde silniki wysyłają komunikaty techniczne w ten sposób. Nawet w
    zaginionym nie wiadomo gdzie Malaysia Airlines 370 (Boeing 777) w roku
    2014. I jak to się ma do namierzenia wraku samolotu? Nijak! No może w
    ten sposób półkulę ziemską dało się ustalić jedynie. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek