eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego elektryki sa drogie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 56

  • 31. Data: 2023-11-04 13:17:40
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 4 Nov 2023 11:52:13 +0100, nadir

    > W dniu 03.11.2023 o 22:04, Myjk pisze:
    >
    >> Mnie od zawsze frapuje, dlaczego pienisz się tylko na elektryki -- sprawdź
    >> ile producent i cała ta świta po drodze, zarabiała i zarabia na samochodach
    >> spalinowych i też potocz pianę.
    > Spalinówki zaczęły drożeć w przeciągu ostatnich 2-3 lat, wiem bo w tym
    > czasie kupiłem i sprzedałem ze 4 samochody. Tylko, że ten trend jest w
    > sumie tylko w Europie i wpływ na to ma wiele czynników, a głównym jest
    > to żeby "lekko, płynnie i przyjemnie" przygotować ludzi na rok 2035.

    Dorabiasz, oczywiście, tezy do swojego myślenia. Spalinówki zaczęły drożeć
    poprzez zabicie w pewnym momencie szlaków dostaw części (głównie mikro z
    Tajwanu), do tego jeszcze spadku sprzedaży w wyniku pandemii.

    >> Bo sytuacja jest identyczna, z tą różnicą
    >> że produkcji spaliniaków jest na pęczki i jest kosmiczna, w stosunku do
    >> elektryków, konkurencja co poniekąd wymusza obniżanie ich cen.
    > No ale elektryki są prostsze w konstrukcji i tańsze w produkcji
    > a "wszystkim" zależy na ekologi, więc powinny być tańsze niż
    > spalinówki. No chyba, że to jedna, wielka ściema?

    Są prostsze i tańsze, co nie zmienia faktu że aktualnie popyt przewyższa
    podaż (chyba że sięprodukuje jakieś gówno, którego nikt nie chce). Ale że
    ty zależności rynkowych nie rozumiesz, to wiadomo nie od dzisiaj.

    >> Od ponad wieku robią nas w konia koncerny paliwowe. To koncerny paliwowe i
    >> europejskie koncerny samochodowe ubijały temat elektryków, od zawsze, bo
    >> były i są nadal dla nich zagrożeniem.
    >
    > Jeszcze 20-30 la temu nie było alternatyw dla paliw płynnych, dziś są
    > więc to że przez dziesięciolecia ktoś robił ludzi w chooja
    > usprawiedliwia robienie tego nadal?

    bueheheh Standardowo ucieczka od bolącego tematu.

    Cóż takiego, z punktu widzenia producentów, się w tym czasie zmieniło? Od
    kiedy firmie nastawionej na zysk będzie zależeć na obniżaniu cen produktów
    na które jest popyt większy niż podaż? Bo ty tak chcesz?

    >> Tesla by z pewnością mogła obniżyć
    >> ceny, ale po co ma to robić, skoro popyt ma większy niż moce produkcyjne,
    >> do tego nadal nie ma realnej konkurencji.
    >
    > Ma, pytanie tylko czy przeciętnemu użytkownikowi samochodu są potrzebne
    > te wszystkie gadżety, które Tesla pcha w swoje samochody,

    Skoro popyt przewyższa podaż, to znaczy że komuś to jest jednak potrzebne.
    Rzekłbym nawet że całkiem sporej rzeszy ludzi, do której ty może nie
    należysz, ale ty nie jesteś pępkiem świata.

    > a za jej przykładem robią inni producenci.

    Pewnie ich do tego zmusza!

    > Przypominam, że elektryki miały być tańsze w produkcji

    I są.

    > i eksploatacji,

    I są.

    > takie przynajmniej historie krążyły na tej grupie z dekadę temu.

    No i jest to prawda. Tylko tobie się niestety nadal chrzani cena produkcji
    z ceną rynkową. To tak jakby się pieklić że jakiś 80-letni oldtimer
    kosztuje więcej niż nowoczesny samochód wysokiej klasy.

    >> W chinach elektryki sa tanie jak
    >> barszcz, ale chiny póki co nie są zainteresowane rynkiem europejskim, co
    >> też pośrednio jest spowodowane faktem że koncerny spalinowe ich blokują --
    >> a jak tu w końcu wejdą, to i tak dopasują ceny do europejskich warunków
    >> gdzie się kisi ten cały syf sterowany przez koncerny spalinowe, bo po co
    >> mają zarabiać mniej, skoro mogą zarabiać więcej.
    > To po co mają w ogóle zarabiać?

    Bo taki jest cel działania firm?

    >> Wg mnie to jakiś cud że w ogóle elektromobilność wystartowała.
    >
    > My, to jest Europa, nie jesteśmy gotowi na elektromobilność.

    Jesteśmy gotowi, masz tu wyjaśnienie dlaczego jesteś w błędzie,
    i to jest wyjaśnienie dla US, gdzie samochodami nawet do
    kibla się jeździ, a średnie roczne przebiegi są wielokrotnie
    większe niż w Europie, a co dopiero w Polsce:
    https://www.youtube.com/watch?v=7dfyG6FXsUU&t=2s

    > Chiny zanim
    > to zrobiły, to postawili sobie największą elektrownie wodną i kilka
    > solarnych, które istnieją na tym globie, dodatkowo rozbudowali i nadal
    > rozbudowują sieci przesyłowe.

    Znowu dopasowujesz fakty do swoich wyobrażeń i przekonań. Przecież
    nie pod kątem samochodów elektrycnzych to wszystko zrobili, tylko
    z powodu przemysłu, bo absurdalne ilości węgla kotłowali. Tamę to
    w ogóle zaczęli planować w ubiegłym wieku, więc jak niby to mogli
    robić pod kątem elektryków?

    Dla porównania, Polska rocznie zużywa 170TWh, a Chiny 8000 TWh
    -- to wartość dla 2018 (gdzie w Chinach jeszcze elektryki raczkowały).
    W Chinach jest aktualnie 307 mln samochodów osobowych, z czego 11 mln
    to samochody elektryczne, niecałe 4% floty. O czym ty człowieku zatem
    bredzisz...

    > Euro(p)osły przyjęły inny model, handel
    > CO2, certyfikacje, sracje i dotacje.

    Znowu brednie antyunijne -- ty jednak musisz być mocno skrzywiony pisowiec
    albo kolejny zawszony konfederata. Co by jednocześnie tłumaczyło dlaczego
    takie absurdalne pytania odnośnie rynku zadajesz.

    > Fotowoltaika i wiatraki miały dawać ekologiczny prąd a Putin miał
    > dostarczać "tani" gaz na czasy "zaćmień" słońca.

    Owszem, gaz miał być tylko przejściowo, wspomagająco-- póki się nie
    rozwinie dostatecznie OZE. Oczywiście, były tam maczane paluchy putina, co
    najlepiej potwierdza kto tym wszystkim kręci. Na szczęscie wybuchła wojna i
    ludzie trochę otrzeźwieli, nie wszyscy jednak, m.in. ty.

    > Tylko te skurwysyny Ukraińcy nie zechcieli
    > się poddać po trzech dniach.

    Ewidentnie śmierdzisz konfederą.
    Oddałeś swój głos na nich?

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 32. Data: 2023-11-04 18:10:33
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2023 o 09:55, Janusz pisze:

    > Nic nowego :( chińczyk oszukuje na całego, są całe wątki o tych oszustach.

    Dlatego bawi mnie, że ktoś liczy na to że jak kupi na ali baterię to
    będzie ona miała choćby zadeklarowaną pojemność (o trwałości,
    powtarzalności, gwarancji itp nie wspomnę)

    > Handel z nimi to loteria, nigdy nie wiesz jakiego kota kupisz w worku.

    Zasadniczo to nie do końca prawda - można kupić dobre, tylko nie będzie
    to tanie. Inna sprawa że można kupić drogo i też będzie chujowe.

    A tak w ogóle to nigdzie nie widzę certyfikatu ce do tych gratów - i to
    nawet "china export".


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 33. Data: 2023-11-04 18:24:24
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2023 o 10:20, nadir pisze:
    > W dniu 04.11.2023 o 06:40, Shrek pisze:
    >
    >> "I strongly discourage you from buying this item. I should receive
    >> 100Ah battery with brand new well-known cells, 46kg of weight,
    >> perfectly communicating with inverters over CAN protocol. I received
    >> 85-86Ah battery with unknown cells (QR codes scratched off of every
    >> single cell), weighting 38,5kg, badly communicating (when connected to
    >> my Victron Cerbo GX it is recognized as Pylontech 15S battery, and
    >> thus Cerbo do not allow to charge it over 52V or so - unless you start
    >> tinkering deeply with cerbo - which you shouldn't do), hacked BMS
    >> (when charging voltage reaches 56V, indicated SOC is 86%, couple of
    >> seconds later jumps to 100%; discharging also hacked), with safety
    >> hazard - all 4 battery pack temp sensors placed in single spot. Save
    >> your money an buy proper brand battery.
    >> Seller's Reply
    >> In evidence pictures provided by buyers. Clearly the buyer will not
    >> know how to use the inverter properly. 16S battery of our battery. The
    >> seller's inverter uses 15S batteries to charge. certainly. The battery
    >> cannot be fully charged. At the same time, it is clearly seen in the
    >> third picture that after the test of the buyer's device, the battery
    >> still has 11AH remaining. The battery has not been fully discharged,
    >> conclude. This unprofessional equipment test turned out to be wrong.
    >> Our battery provides product warranty service. If there is any
    >> problem, we can return the product and replace a new battery for free."
    >
    > Jest też odpowiedź sprzedawcy na powyższy komentarz.

    Przecież zacytowałem:P


    > Nie wnikam tu kto
    > ma rację.

    Tak najprościej - zauważ że nie odniósł się do zdrapanych QR kodów z
    ogniw, czujników temperatury w jednym miejscu.

    > We wpisach pod Komputronikiem czy x-komem też podobne komentarze
    > znajdziesz.
    > Wybrałeś jeden z kiludziesięciu komentarzy, gdzie większość to
    > "ekselent" zadowoleni.

    Bo nawet do środka nie zajrzeli i nie wiedzą że im kit wcisneli. Koleś
    podał bardzo konkretne wady produktu i załączył do tego zdjęcia. I
    zobaczyłeś jak wygląda chińska gwarancja - klient się nie zna i niech
    spierdala.

    > Ty poważny jesteś?

    Tak - w przeciwieństwie do ciebie. Kupować magazyny energii od
    randomowych chiczyków na ali, nawet nie zajrzeć do środka czo za gówno
    tam wstawili i cieszyć się że działa - choć w sumie to nie wiadomo, bo
    pewnie przewymiarowane, więc pewnie nawet nie dowiesz się, że ma połowę
    deklarowanej pojemności. A to optymistyczny wariant, bo pesymistyczny
    jest taki że pójdzie z dymem i ubezpieczyciel się dowie i poprosi o
    certyfikat CE tego gówna.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 34. Data: 2023-11-04 18:47:45
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2023 o 10:20, nadir pisze:

    >> Bez vatu, bez serwisu, bez gwarancji, bez nazwy, z chińskimi Ah... Ty
    >> poważny jesteś?
    >
    > To już jest cena końcowa dla klienta, bo towar idzie z magazynu w
    > Europie i VAT oraz cło zostało już uiszczone.

    Nie zostało;) I jak przyjdzie co do czego fiskus przyjdzie do ciebie.

    > Ah są takie same w Chinach i UE, a to że się trafi nieuczciwy sprzedawca
    > czy wadliwy towar nie zależy od długości i szerokości geograficznej.

    Natomiast uczciwość chińczyków w zakresie akumulatorów spowodowała
    powstanie nowych jednostek jak chińskie ampery i amperogodziny. Jest
    kilka znanych firmy (ja w sumie znam jedną), większość to szit z
    amperogodzinami z dupy. Nawet na eurpejskim rynku są dobre akumulatory i
    większość to szit do wywalenia nawet w pracy buforowej po kilku latach.
    Te dobre są o 1/4-1/3 droższe - więc cudów tu nie ma.

    BTW - w tym ogłoszeniu nawet raz piszą 230 a raz 200 Ah:) W
    rzeczywistości dobrze będzie jak na początek będzie 180 a po dwóch
    latach 120:P

    > Gwarancja i serwis. No jest pewne ryzyko, ale nie jest też jakoś
    > tragicznie. Co prawda nie takie duże klamoty, ale reklamowałem już parę
    > rzeczy u Chińczyków i nie jest z tym tak tragicznie.

    Tak - wyślesz 100 kilową paletę do chinczyka na 369 Bulong Road,
    shenzheni, na pewno odeślą ci nowy:p Dużo firm się mieści pod tym adresem:

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=3
    69+Bulong+Road%2C+shenzhen#ip=1

    Co ciekawe na mapsach... takiego nie ma:P

    > No i najważniejsze, ja nikogo nie namawiam na zakup tego konkretnego,
    > czy innego magazynu energii, pokazuję jedynie trend w cenach akumulatorów.

    Taaa - kupowanie od chińczyka na ali;)

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 35. Data: 2023-11-05 00:41:28
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.11.2023 o 14:02, nadir pisze:
    > W dniu 03.11.2023 o 08:53, Lisciasty pisze:
    >
    >> Baterie potaniały?
    >
    > W porównaniu z rokiem 2010 czy 2020? Oczywiście.

    W 2012 Twizy kosztowało 33 tys, ale baterii nie dało się kupić bo była
    wyłącznie dzierżawiona. Kiedy pojawiły się kompletne samochody, cena
    była 55, czyli 55-33=22 tyle było w niej baterii. Ze dwa lata temu
    pytałem w ASO i kosztowała 27 tys. 6,1kWh.

    >
    >> Niby gdzie?
    >
    > Wszędzie, u producentów, u dystrybutorów.

    Może jakieś konkrety, bo Twizy nie potwierdza. Jw.

    >
    >> Domowy magazyn 10kWh nadal kosztuje powyżej 22k brutto.
    >
    > No skoro tyle kosztuje, to pewnie musi?
    > A tu masz taki co kosztuje połowę tego o czym piszesz.
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005004004392051.html
    ?spm=a2g0o.cart.0.0.1600452c3JfVp9&mp=1&gatewayAdapt
    =glo2pol
    > Tylko proszę nie pisz, że z Chin, bo ten na za 22K brutto, też jest
    > stamtąd.

    No ale widzisz, to jest kluczowe. Jakby dało się kupić baterię do Twizy
    w Chinach to też by była tańsza. Nie wiem tylko kto by zaryzykował.

    >
    >> Jak w elektryku masz baterię 64 albo 77 kWh to wychodzi że buda silnik
    >> i koła to tylko dodatki.
    >
    > Na już, teraz, w detalu pierwsze lepsze ogniwa o pojemności 77kWh to
    > jest około 9000$.
    > https://www.alibaba.com/product-detail/LF280k-A-Grad
    e-3-2v-280ah_1600811199318.html?spm=a2700.galleryoff
    erlist.topad_classic.d_title.341f1edbKt8LKh
    > Zdajesz sobie sprawę, że fabryki samochodów mają inne źródła
    > akumulatorów i są one jeszcze ze 30-50% tańsze niż tu?
    >
    > To kto tu kogo w chooja robi?
    >

    Ale, że producent? No nie, on biznes własny ma a nie konsumentów. Nie ma
    obowiązku sprzedawania tanio.


  • 36. Data: 2023-11-05 00:59:36
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.11.2023 o 11:52, nadir pisze:
    > W dniu 03.11.2023 o 22:04, Myjk pisze:
    >
    ...
    >
    >> Tesla by z pewnością mogła obniżyć
    >> ceny, ale po co ma to robić, skoro popyt ma większy niż moce produkcyjne,
    >> do tego nadal nie ma realnej konkurencji.
    >
    > Ma, pytanie tylko czy przeciętnemu użytkownikowi samochodu są potrzebne
    > te wszystkie gadżety, które Tesla pcha w swoje samochody, a za jej
    > przykładem robią inni producenci.

    Samochody nie są produkowane dla "przeciętnego kowalskiego" tylko dla
    kogoś, kogo stać na kupno nowego samochodu i chce coś wyjątkowego w nim
    dostać. Prosty elektryk, o jakim piszesz, jest zdecydowanie tańszy, ale
    Ty nie chcesz prostego bo jakbyś chciał to byś go miał tak, jak ja mam.

    > Przypominam, że elektryki miały być
    > tańsze w produkcji i eksploatacji, takie przynajmniej historie krążyły
    > na tej grupie z dekadę temu. ...

    No to przecież są. Nie są tańsze w zakupie.


  • 37. Data: 2023-11-05 01:09:43
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.11.2023 o 10:20, nadir pisze:
    > W dniu 04.11.2023 o 06:24, Shrek pisze:
    >
    ...
    >
    > Tu gdzie mieszkam jest kupa magazynów i centrów logistycznych, które
    > obsługują Aliexpress, Alibabę czy nawet Amazon, i to nie że jeden
    > magazyn obsługuje jednego sprzedawcę, ale wszystkich na raz. W tych
    > magazynach zajmują się też obsługą zwrotów i weryfikacją uszkodzonych
    > towarów. I raz, że wcale dużo tego nie ma, dwa to Chińczycy nie migają
    > się od zwrotów pieniędzy czy uznania reklamacji.

    Jak mi kiedyś Chińczyk obsłużył reklamację to zaproponował zwrot
    jakiegoś % ceny zakupu.

    > Oni w przeciwieństwie
    > do nas patrzą daleko w przyszłość niż do kolejnych wyborów i wiedzą, że
    > jak dziś dadzą dupy, to nikt nie będzie chciał już z nimi handlować.

    Tak, zwykły Chińczyk przejmuje się Tobą. Tak se myśl.

    >
    > No i najważniejsze, ja nikogo nie namawiam na zakup tego konkretnego,
    > czy innego magazynu energii, pokazuję jedynie trend w cenach akumulatorów.

    Przez pryzmat kupowania z Chin zamiast od lokalnych dostawców?


  • 38. Data: 2023-11-05 01:27:23
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.11.2023 o 16:14, J.F pisze:
    > On Tue, 31 Oct 2023 19:05:06 +0100, io wrote:
    >> W dniu 31.10.2023 o 18:38, J.F pisze:
    >>> On Tue, 31 Oct 2023 16:39:43 +0100, io wrote:
    >>>> W dniu 31.10.2023 o 12:53, Jacek pisze:
    >>>>> W dniu Tue, 31 Oct 2023 11:42:25 +0100, użytkownik io napisał:
    >>>>>>>> A konie?
    >>>>>>>
    ...
    >
    >>> W ograniczonym zakresie - dla bogatych, dla rolników, dla kupców
    >>> transportujących dobra "luksusowe", dla tramwajów miejskich :-)
    >>> Bo kon dziennie to ile moze zrobic - 50km?
    >>
    >> AI mówi
    >> "Średnio koń pokonuje około 30-40 km dziennie, ale to zależy od wielu
    >> czynników, takich jak kondycja konia, teren, tempo jazdy i obciążenie 1.
    >>
    >> Najwięcej przebytych kilometrów przez konia w ciągu jednego dnia wynosi
    >> 321 km. Rekord ten został ustanowiony w 2005 roku przez konia o imieniu
    >> "Simply Marvelous" podczas zawodów w Stanach Zjednoczonych 2."
    >
    > Tak czy inaczej - nie pojade tym 100km nad jezioro na jeden dzien,
    > ani na narty, nawet 10km ze "wsi" do "miasta" moze być problemem,
    > bo po prostu za długo, jak na codzienne dojazdy do pracy.
    > Kon galopuje w miare szybko, ale tez szybko się męczy ...

    10km to ... koń jak hulajnoga, nie widzę problemu. Konie to nie jest
    kosmos, nadal je hodują, kilometr stąd pasą się na łące. Jakby miały być
    tak duże problemy z paliwami to spokojnie mogły by wrócić.

    >
    >>> Ale moze jednak OZE dadzą radę, i konie nie będą potrzebne.
    >>> A 50km to mozna i rowerem przejechac.
    >>
    >> To ja pojadę Twizy a Ty rowerem, ok?
    >
    > Jak energii dla przemysłu zabraknie, to nie pojedziesz Twizzy, nie
    > będzie Cię stać :-(

    Dlatego mówię, że wrócą konie :-) Ale to jakbym musiał z gniazdka
    ładować a jak z panela to już nie :-) Twizy pisze się przez jedno "z".


  • 39. Data: 2023-11-05 05:55:12
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2023 o 00:59, io pisze:

    >> Przypominam, że elektryki miały być tańsze w produkcji i eksploatacji,
    >> takie przynajmniej historie krążyły na tej grupie z dekadę temu. ...
    >
    > No to przecież są. Nie są tańsze w zakupie.

    Nie są - jak masz tankować na mieście to taniej wychodzi LPG

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 40. Data: 2023-11-05 14:42:31
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.11.2023 o 05:55, Shrek pisze:
    > W dniu 05.11.2023 o 00:59, io pisze:
    >
    >>> Przypominam, że elektryki miały być tańsze w produkcji i
    >>> eksploatacji, takie przynajmniej historie krążyły na tej grupie z
    >>> dekadę temu. ...
    >>
    >> No to przecież są. Nie są tańsze w zakupie.
    >
    > Nie są - jak masz tankować na mieście to taniej wychodzi LPG
    >

    No i konie.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: