  • 21. Data: 2023-11-04 06:24:23
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2023 o 14:02, nadir pisze:

    > No skoro tyle kosztuje, to pewnie musi?
    > A tu masz taki co kosztuje połowę tego o czym piszesz.
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005004004392051.html
    ?spm=a2g0o.cart.0.0.1600452c3JfVp9&mp=1&gatewayAdapt
    =glo2pol
    > Tylko proszę nie pisz, że z Chin, bo ten na za 22K brutto, też jest
    > stamtąd.

    Bez vatu, bez serwisu, bez gwarancji, bez nazwy, z chińskimi Ah... Ty
    poważny jesteś?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-11-04 06:40:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2023 o 06:24, Shrek pisze:

    ?spm=a2g0o.cart.0.0.1600452c3JfVp9&mp=1&gatewayAdapt
    =glo2pol

    > Bez vatu, bez serwisu, bez gwarancji, bez nazwy, z chińskimi Ah... Ty
    > poważny jesteś?

    I opinia:

    "I strongly discourage you from buying this item. I should receive 100Ah
    battery with brand new well-known cells, 46kg of weight, perfectly
    communicating with inverters over CAN protocol. I received 85-86Ah
    battery with unknown cells (QR codes scratched off of every single
    cell), weighting 38,5kg, badly communicating (when connected to my
    Victron Cerbo GX it is recognized as Pylontech 15S battery, and thus
    Cerbo do not allow to charge it over 52V or so - unless you start
    tinkering deeply with cerbo - which you shouldn't do), hacked BMS (when
    charging voltage reaches 56V, indicated SOC is 86%, couple of seconds
    later jumps to 100%; discharging also hacked), with safety hazard - all
    4 battery pack temp sensors placed in single spot. Save your money an
    buy proper brand battery.
    Seller's Reply
    In evidence pictures provided by buyers. Clearly the buyer will not know
    how to use the inverter properly. 16S battery of our battery. The
    seller's inverter uses 15S batteries to charge. certainly. The battery
    cannot be fully charged. At the same time, it is clearly seen in the
    third picture that after the test of the buyer's device, the battery
    still has 11AH remaining. The battery has not been fully discharged,
    conclude. This unprofessional equipment test turned out to be wrong. Our
    battery provides product warranty service. If there is any problem, we
    can return the product and replace a new battery for free."

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-11-04 09:46:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 3.11.2023 o 22:04, Myjk pisze:
    > to i tak dopasują ceny do europejskich warunków
    > gdzie się kisi ten cały syf sterowany przez koncerny spalinowe, bo po co
    > mają zarabiać mniej, skoro mogą zarabiać więcej.
    Dokładnie, tanio już było, a auto ludzie kupić muszą więc zaciskają zęby
    i kupują coraz droższe.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2023-11-04 09:55:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 4.11.2023 o 06:40, Shrek pisze:

> [...]
    > battery provides product warranty service. If there is any problem, we
    > can return the product and replace a new battery for free."

    Nic nowego :( chińczyk oszukuje na całego, są całe wątki o tych oszustach.
    Oglądałem teraz na Planecie o wydobyciu kobaltu do aku gdzie chińczycy
    opanowali rynek skupu rudy od lokalsów kopiących w ziemi, i taki własnie
    opowiada jak ich oszukują na wadze, worek który waży 20kg u chińczyka
    waży 10, tak mają 'skalibrowane' wagi.
    Ten naród nie ma żadnej moralności, oszukują i okradają każdego i
    jeszcze będą wmawiać że wszystko jest ok, tak jak na tej odpowiedzi wyżej.
    Handel z nimi to loteria, nigdy nie wiesz jakiego kota kupisz w worku.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2023-11-04 10:20:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.11.2023 o 06:24, Shrek pisze:

    > Bez vatu, bez serwisu, bez gwarancji, bez nazwy, z chińskimi Ah... Ty
    > poważny jesteś?

    To już jest cena końcowa dla klienta, bo towar idzie z magazynu w
    Europie i VAT oraz cło zostało już uiszczone.
    Ah są takie same w Chinach i UE, a to że się trafi nieuczciwy sprzedawca
    czy wadliwy towar nie zależy od długości i szerokości geograficznej.

    Gwarancja i serwis. No jest pewne ryzyko, ale nie jest też jakoś
    tragicznie. Co prawda nie takie duże klamoty, ale reklamowałem już parę
    rzeczy u Chińczyków i nie jest z tym tak tragicznie. Raz tylko musiałem
    odesłać towar żeby otrzymać zwrot kasy(akurat w tym wypadku była to mała
    rzecz i koszty przesyłki do Chin nie zabiły mnie), ale innym razem
    wystarczyło zrobić zdjęcia czy nagrać film, że towar nie działa lub jest
    uszkodzony a sprzedawca dosyłał sprawny i działający egzemplarz.

    Trzeba generalnie kupować od sprawdzonych sprzedawców, ale nie tylko z
    Chin bo u nas też różnie można trafić. Żeby nie odbiegać od tematu,
    widziałem u nas w kraju oferty na instalacje fotowoltaiczne z gwarancją
    na 20-30 lat sprzedawane przez firmy, które istnieją od roku czy dwóch.
    Brałbyś taką ofertę na poważnie?

    Tu gdzie mieszkam jest kupa magazynów i centrów logistycznych, które
    obsługują Aliexpress, Alibabę czy nawet Amazon, i to nie że jeden
    magazyn obsługuje jednego sprzedawcę, ale wszystkich na raz. W tych
    magazynach zajmują się też obsługą zwrotów i weryfikacją uszkodzonych
    towarów. I raz, że wcale dużo tego nie ma, dwa to Chińczycy nie migają
    się od zwrotów pieniędzy czy uznania reklamacji. Oni w przeciwieństwie
    do nas patrzą daleko w przyszłość niż do kolejnych wyborów i wiedzą, że
    jak dziś dadzą dupy, to nikt nie będzie chciał już z nimi handlować.

    No i najważniejsze, ja nikogo nie namawiam na zakup tego konkretnego,
    czy innego magazynu energii, pokazuję jedynie trend w cenach akumulatorów.

  • 26. Data: 2023-11-04 10:20:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.11.2023 o 06:40, Shrek pisze:

> [...]
    > battery provides product warranty service. If there is any problem, we
    > can return the product and replace a new battery for free."

    Jest też odpowiedź sprzedawcy na powyższy komentarz. Nie wnikam tu kto
    ma rację.
[...]

    We wpisach pod Komputronikiem czy x-komem też podobne komentarze znajdziesz.
    Wybrałeś jeden z kiludziesięciu komentarzy, gdzie większość to
    "ekselent" zadowoleni.
    Ty poważny jesteś?

  • 27. Data: 2023-11-04 10:28:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.11.2023 o 09:55, Janusz pisze:

    > Nic nowego :( chińczyk oszukuje na całego, są całe wątki o tych oszustach.

    Są też całe wątki o oszukujących Polakach, Ukraińcach czy Żydach.

> [...]
    > opanowali rynek skupu rudy od lokalsów kopiących w ziemi, i taki własnie
    > opowiada jak ich oszukują na wadze, worek który waży 20kg u chińczyka

    Jeżeli oglądaliśmy ten sam dokument, bo jest tego kupa, to tam też
    powinno być coś na temat tego jak Afrykańczyków w chooja robili
    Belgowie, Holendrzy czy Hiszpanie.

    > Ten naród nie ma żadnej moralności, oszukują i okradają każdego i
    > jeszcze będą wmawiać że wszystko jest ok, tak jak na tej odpowiedzi wyżej.

    Ilu Chińczyków poznałeś?

    > Handel z nimi to loteria, nigdy nie wiesz jakiego kota kupisz w worku.

    Nie ma to jak urodzić się w Kongo pod panowaniem Belgów. A fakt, to było
    dawno więc się nie liczy.

  • 28. Data: 2023-11-04 10:58:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.11.2023 o 09:46, Janusz pisze:

    > Dokładnie, tanio już było, a auto ludzie kupić muszą więc zaciskają zęby
    > i kupują coraz droższe.

    No patrz telefony, komputery, telewizory, ciuchy i wszelkiej maści AGD
    są coraz tańsze. Tylko te samochody muszą być coraz droższe, a nie
    jeszcze mieszkania podrożały.

  • 29. Data: 2023-11-04 11:52:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.11.2023 o 22:04, Myjk pisze:

    > Mnie od zawsze frapuje, dlaczego pienisz się tylko na elektryki -- sprawdź
    > ile producent i cała ta świta po drodze, zarabiała i zarabia na samochodach
    > spalinowych i też potocz pianę.

    Spalinówki zaczęły drożeć w przeciągu ostatnich 2-3 lat, wiem bo w tym
    czasie kupiłem i sprzedałem ze 4 samochody. Tylko, że ten trend jest w
    sumie tylko w Europie i wpływ na to ma wiele czynników, a głównym jest
    to żeby "lekko, płynnie i przyjemnie" przygotować ludzi na rok 2035.

    > Bo sytuacja jest identyczna, z tą różnicą
    > że produkcji spaliniaków jest na pęczki i jest kosmiczna, w stosunku do
    > elektryków, konkurencja co poniekąd wymusza obniżanie ich cen.

    No ale elektryki są prostsze w konstrukcji i tańsze w produkcji a
    "wszystkim" zależy na ekologi, więc powinny być tańsze niż spalinówki.
    No chyba, że to jedna, wielka ściema?

    > Od ponad wieku robią nas w konia koncerny paliwowe. To koncerny paliwowe i
    > europejskie koncerny samochodowe ubijały temat elektryków, od zawsze, bo
    > były i są nadal dla nich zagrożeniem.

    Jeszcze 20-30 la temu nie było alternatyw dla paliw płynnych, dziś są
    więc to że przez dziesięciolecia ktoś robił ludzi w chooja
    usprawiedliwia robienie tego nadal?

    > Tesla by z pewnością mogła obniżyć
    > ceny, ale po co ma to robić, skoro popyt ma większy niż moce produkcyjne,
    > do tego nadal nie ma realnej konkurencji.

    Ma, pytanie tylko czy przeciętnemu użytkownikowi samochodu są potrzebne
    te wszystkie gadżety, które Tesla pcha w swoje samochody, a za jej
    przykładem robią inni producenci. Przypominam, że elektryki miały być
    tańsze w produkcji i eksploatacji, takie przynajmniej historie krążyły
    na tej grupie z dekadę temu.

    > W chinach elektryki sa tanie jak
    > barszcz, ale chiny póki co nie są zainteresowane rynkiem europejskim, co
    > też pośrednio jest spowodowane faktem że koncerny spalinowe ich blokują --
    > a jak tu w końcu wejdą, to i tak dopasują ceny do europejskich warunków
    > gdzie się kisi ten cały syf sterowany przez koncerny spalinowe, bo po co
    > mają zarabiać mniej, skoro mogą zarabiać więcej.

    To po co mają w ogóle zarabiać?

    > Wg mnie to jakiś cud że w ogóle elektromobilność wystartowała.

    My, to jest Europa, nie jesteśmy gotowi na elektromobilność. Chiny zanim
    to zrobiły, to postawili sobie największą elektrownie wodną i kilka
    solarnych, które istnieją na tym globie, dodatkowo rozbudowali i nadal
    rozbudowują sieci przesyłowe. Euro(p)osły przyjęły inny model, handel
    CO2, certyfikacje, sracje i dotacje. Fotowoltaika i wiatraki miały dawać
    ekologiczny prąd a Putin miał dostarczać "tani" gaz na czasy "zaćmień"
    słońca. Tylko te skurwysyny Ukraińcy nie zechcieli się poddać po trzech
    dniach.

  • 30. Data: 2023-11-04 12:45:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 4 Nov 2023 10:58:30 +0100, nadir

    > No patrz telefony, komputery, telewizory, ciuchy i wszelkiej maści AGD
    > są coraz tańsze. Tylko te samochody muszą być coraz droższe, a nie
    > jeszcze mieszkania podrożały.

    No tak, i nie ważne że wymienione rzeczy są ponad
    10-krotnie tańsze, mniejsze, etc. Nie ma to jak
    analogia z dupy.

    --
    Pozdor
    Myjk