eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego elektryki sa drogie?Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.bfn145.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Date: Sat, 4 Nov 2023 13:17:40 +0100
    Organization: MAD
    Message-ID: <1...@m...org>
    References: <uhnte0$oji$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <uhoqdk$iev$1$nadir@news.chmurka.net>
    <ui28jn$s03$1$lisciast@news.chmurka.net>
    <ui2qn5$k0t$1$nadir@news.chmurka.net> <9...@m...org>
    <ui57e0$g8v$1$nadir@news.chmurka.net>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: bfn145.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="bfn145.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.28.51.145";
    logging-data="9801"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:MY4As6Jt6YSUgkmx32PU/jpF8QU=
    sha256:X/nMJSXaAV9rrNusKtkIv1Dg6lz/pbCKGqd7wQucCpI=
    sha1:53EfBGkFboVedL6DkZ7DF/AmGSA=
    sha256:cNhoM+7/gJ69Can/J8blScXFFyErOe+wYyRXd55C5yg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2718000
    [ ukryj nagłówki ]

    Sat, 4 Nov 2023 11:52:13 +0100, nadir

    > W dniu 03.11.2023 o 22:04, Myjk pisze:
    >
    >> Mnie od zawsze frapuje, dlaczego pienisz się tylko na elektryki -- sprawdź
    >> ile producent i cała ta świta po drodze, zarabiała i zarabia na samochodach
    >> spalinowych i też potocz pianę.
    > Spalinówki zaczęły drożeć w przeciągu ostatnich 2-3 lat, wiem bo w tym
    > czasie kupiłem i sprzedałem ze 4 samochody. Tylko, że ten trend jest w
    > sumie tylko w Europie i wpływ na to ma wiele czynników, a głównym jest
    > to żeby "lekko, płynnie i przyjemnie" przygotować ludzi na rok 2035.

    Dorabiasz, oczywiście, tezy do swojego myślenia. Spalinówki zaczęły drożeć
    poprzez zabicie w pewnym momencie szlaków dostaw części (głównie mikro z
    Tajwanu), do tego jeszcze spadku sprzedaży w wyniku pandemii.

    >> Bo sytuacja jest identyczna, z tą różnicą
    >> że produkcji spaliniaków jest na pęczki i jest kosmiczna, w stosunku do
    >> elektryków, konkurencja co poniekąd wymusza obniżanie ich cen.
    > No ale elektryki są prostsze w konstrukcji i tańsze w produkcji
    > a "wszystkim" zależy na ekologi, więc powinny być tańsze niż
    > spalinówki. No chyba, że to jedna, wielka ściema?

    Są prostsze i tańsze, co nie zmienia faktu że aktualnie popyt przewyższa
    podaż (chyba że sięprodukuje jakieś gówno, którego nikt nie chce). Ale że
    ty zależności rynkowych nie rozumiesz, to wiadomo nie od dzisiaj.

    >> Od ponad wieku robią nas w konia koncerny paliwowe. To koncerny paliwowe i
    >> europejskie koncerny samochodowe ubijały temat elektryków, od zawsze, bo
    >> były i są nadal dla nich zagrożeniem.
    >
    > Jeszcze 20-30 la temu nie było alternatyw dla paliw płynnych, dziś są
    > więc to że przez dziesięciolecia ktoś robił ludzi w chooja
    > usprawiedliwia robienie tego nadal?

    bueheheh Standardowo ucieczka od bolącego tematu.

    Cóż takiego, z punktu widzenia producentów, się w tym czasie zmieniło? Od
    kiedy firmie nastawionej na zysk będzie zależeć na obniżaniu cen produktów
    na które jest popyt większy niż podaż? Bo ty tak chcesz?

    >> Tesla by z pewnością mogła obniżyć
    >> ceny, ale po co ma to robić, skoro popyt ma większy niż moce produkcyjne,
    >> do tego nadal nie ma realnej konkurencji.
    >
    > Ma, pytanie tylko czy przeciętnemu użytkownikowi samochodu są potrzebne
    > te wszystkie gadżety, które Tesla pcha w swoje samochody,

    Skoro popyt przewyższa podaż, to znaczy że komuś to jest jednak potrzebne.
    Rzekłbym nawet że całkiem sporej rzeszy ludzi, do której ty może nie
    należysz, ale ty nie jesteś pępkiem świata.

    > a za jej przykładem robią inni producenci.

    Pewnie ich do tego zmusza!

    > Przypominam, że elektryki miały być tańsze w produkcji

    I są.

    > i eksploatacji,

    I są.

    > takie przynajmniej historie krążyły na tej grupie z dekadę temu.

    No i jest to prawda. Tylko tobie się niestety nadal chrzani cena produkcji
    z ceną rynkową. To tak jakby się pieklić że jakiś 80-letni oldtimer
    kosztuje więcej niż nowoczesny samochód wysokiej klasy.

    >> W chinach elektryki sa tanie jak
    >> barszcz, ale chiny póki co nie są zainteresowane rynkiem europejskim, co
    >> też pośrednio jest spowodowane faktem że koncerny spalinowe ich blokują --
    >> a jak tu w końcu wejdą, to i tak dopasują ceny do europejskich warunków
    >> gdzie się kisi ten cały syf sterowany przez koncerny spalinowe, bo po co
    >> mają zarabiać mniej, skoro mogą zarabiać więcej.
    > To po co mają w ogóle zarabiać?

    Bo taki jest cel działania firm?

    >> Wg mnie to jakiś cud że w ogóle elektromobilność wystartowała.
    >
    > My, to jest Europa, nie jesteśmy gotowi na elektromobilność.

    Jesteśmy gotowi, masz tu wyjaśnienie dlaczego jesteś w błędzie,
    i to jest wyjaśnienie dla US, gdzie samochodami nawet do
    kibla się jeździ, a średnie roczne przebiegi są wielokrotnie
    większe niż w Europie, a co dopiero w Polsce:
    https://www.youtube.com/watch?v=7dfyG6FXsUU&t=2s

    > Chiny zanim
    > to zrobiły, to postawili sobie największą elektrownie wodną i kilka
    > solarnych, które istnieją na tym globie, dodatkowo rozbudowali i nadal
    > rozbudowują sieci przesyłowe.

    Znowu dopasowujesz fakty do swoich wyobrażeń i przekonań. Przecież
    nie pod kątem samochodów elektrycnzych to wszystko zrobili, tylko
    z powodu przemysłu, bo absurdalne ilości węgla kotłowali. Tamę to
    w ogóle zaczęli planować w ubiegłym wieku, więc jak niby to mogli
    robić pod kątem elektryków?

    Dla porównania, Polska rocznie zużywa 170TWh, a Chiny 8000 TWh
    -- to wartość dla 2018 (gdzie w Chinach jeszcze elektryki raczkowały).
    W Chinach jest aktualnie 307 mln samochodów osobowych, z czego 11 mln
    to samochody elektryczne, niecałe 4% floty. O czym ty człowieku zatem
    bredzisz...

    > Euro(p)osły przyjęły inny model, handel
    > CO2, certyfikacje, sracje i dotacje.

    Znowu brednie antyunijne -- ty jednak musisz być mocno skrzywiony pisowiec
    albo kolejny zawszony konfederata. Co by jednocześnie tłumaczyło dlaczego
    takie absurdalne pytania odnośnie rynku zadajesz.

    > Fotowoltaika i wiatraki miały dawać ekologiczny prąd a Putin miał
    > dostarczać "tani" gaz na czasy "zaćmień" słońca.

    Owszem, gaz miał być tylko przejściowo, wspomagająco-- póki się nie
    rozwinie dostatecznie OZE. Oczywiście, były tam maczane paluchy putina, co
    najlepiej potwierdza kto tym wszystkim kręci. Na szczęscie wybuchła wojna i
    ludzie trochę otrzeźwieli, nie wszyscy jednak, m.in. ty.

    > Tylko te skurwysyny Ukraińcy nie zechcieli
    > się poddać po trzech dniach.

    Ewidentnie śmierdzisz konfederą.
    Oddałeś swój głos na nich?

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 04.11.23 18:10 Shrek
  • 04.11.23 18:24 Shrek
  • 04.11.23 18:47 Shrek
  • 05.11.23 00:41 io
  • 05.11.23 00:59 io
  • 05.11.23 01:09 io
  • 05.11.23 01:27 io
  • 05.11.23 05:55 Shrek
  • 05.11.23 14:42 io
  • 05.11.23 14:55 Janusz
  • 05.11.23 15:40 io
  • 05.11.23 20:39 Janusz
  • 06.11.23 09:54 nadir
  • 06.11.23 10:59 nadir
  • 06.11.23 12:31 nadir

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: