-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.1
85.234.91.136!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Date: Fri, 28 May 2021 09:27:35 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.136
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 28 May 2021 07:27:36 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.136"; logging-data="18568";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.10.0
X-Antivirus-Status: Clean
X-Mozilla-News-Host: news://news.chmurka.net:119
X-Antivirus: Avast (VPS 210528-0, 2021-05-28), Outbound message
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694273
[ ukryj nagłówki ]Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
"Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle sprawności
napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy optymistyczne
założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny prąd, pochodzący
np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby jądrowych lub z ogniw
fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla. Jeśli chcemy wykorzystać go
do ładowania auta elektrycznego zasilanego z wbudowanych baterii, to
przy optymistycznych założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na
straty sieci przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu
zmiennego na stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie
ładowania i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego
silniku, uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia
prądu), na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
ekologiczny prąd.
A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych też
jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii zawartej
w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą oczywiście takie
same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach elektrycznych i...
uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.!
Słaby wynik!"
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.21 09:33 _Master_
- 28.05.21 09:35 _Master_
- 28.05.21 10:09 K
- 28.05.21 10:10 J.F
- 28.05.21 10:44 RoMan Mandziejewicz
- 28.05.21 10:47 Janusz
- 28.05.21 10:52 heby
- 28.05.21 10:57 Janusz
- 28.05.21 10:59 J.F
- 28.05.21 11:01 Janusz
- 28.05.21 11:04 Janusz
- 28.05.21 11:12 J.F
- 28.05.21 11:13 K
- 28.05.21 13:06 Janusz
- 28.05.21 15:36 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz