-
Data: 2021-05-28 10:09:54
Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>
> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle sprawności
> napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy optymistyczne
> założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny prąd, pochodzący
> np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby jądrowych lub z ogniw
> fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla. Jeśli chcemy wykorzystać go
> do ładowania auta elektrycznego zasilanego z wbudowanych baterii, to
> przy optymistycznych założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na
> straty sieci przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu
> zmiennego na stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie
> ładowania i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego
> silniku, uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia
> prądu), na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
> ekologiczny prąd.
>
> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
> wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
> przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
> pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych też
> jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii zawartej
> w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą oczywiście takie
> same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach elektrycznych i...
> uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.!
> Słaby wynik!"
>
> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>
>
> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant
Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi debilami
jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a pozniej
wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
wodorowymi mimo, ze w 2017 ten sam Mercedes twierdzil, ze wodorowe nie
maja sensu. BMW chce miec w ofercie wodorowe w 2022. Wszystko to
dlatego, ze jesli nie zmieni sie technologia baterii to ok. 2027 zacznie
brakowac surowcow. Producenci dobrze wiedza, ze taka zamiana raczej nie
nastapi, a nie chca zostac w czarnej dupie z bateriami, ktore
najwiekszych fanow maja wsrod ludzi, ktorzy elektryki ogladaja tylko na
zdjeciach.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.21 10:10 J.F
- 28.05.21 10:44 RoMan Mandziejewicz
- 28.05.21 10:47 Janusz
- 28.05.21 10:52 heby
- 28.05.21 10:57 Janusz
- 28.05.21 10:59 J.F
- 28.05.21 11:01 Janusz
- 28.05.21 11:04 Janusz
- 28.05.21 11:12 J.F
- 28.05.21 11:13 K
- 28.05.21 13:06 Janusz
- 28.05.21 15:36 ii
- 28.05.21 15:41 ii
- 28.05.21 16:23 T.
- 28.05.21 16:26 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz