-
Data: 2021-05-28 13:06:30
Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-05-28 o 11:13, K pisze:
> On 28/05/2021 10:04, Janusz wrote:
>> W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
>>> On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
>>>> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
>>>> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>>>>
>>>> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
>>>> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle
>>>> sprawności napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy
>>>> optymistyczne założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny
>>>> prąd, pochodzący np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby
>>>> jądrowych lub z ogniw fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla.
>>>> Jeśli chcemy wykorzystać go do ładowania auta elektrycznego
>>>> zasilanego z wbudowanych baterii, to przy optymistycznych
>>>> założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na straty sieci
>>>> przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu zmiennego na
>>>> stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie ładowania
>>>> i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego silniku,
>>>> uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia prądu),
>>>> na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
>>>> ekologiczny prąd.
>>>>
>>>> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym
>>>> zasilanym wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą
>>>> potężne straty przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30
>>>> proc. energii pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność
>>>> ogniw paliwowych też jest ograniczona, w zależności od typu ok.
>>>> 40-60 proc. energii zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do
>>>> tego dochodzą oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy
>>>> ,,zwykłych" autach elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na
>>>> poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
>>>>
>>>> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>>>>
>>>>
>>>> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach
>>>> osobowych.
>>>
>>> https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant
>>>
>>>
>>> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
>>> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi debilami
>> Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
>> różnych działań ani ludzi :)
>>
>
> Ale to ty wyskoczyles z jakims sponsorowanym blogiem.
Wdawała mi się informacja ciekawa, a czy on sponsorowany czy nie to mi
wisi i lata,
zacytowałem fragmenty żebyś nie musiał tam 'wchodzić' i licznika nabijać.
>
>>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a
>>> pozniej wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
>>> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
>>> maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
>> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o
>> samochodach OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa
>> i tam obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać
>> wodór.
>>
>>
>
> z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
Ale była dyskusja o miraju czemu się nie rozwija, byc może te
uwarunkowania z artykułu o tym przesądzają.
> robi. Zaczynaja od duzych bo technologia jeszcze kuleje i wymaga sporo
> miejsca.
Amerykę żeś odkrył, przecież nawet w artykule o tym napisano.
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.21 15:36 ii
- 28.05.21 15:41 ii
- 28.05.21 16:23 T.
- 28.05.21 16:26 T.
- 28.05.21 16:47 Janusz
- 28.05.21 16:49 Janusz
- 28.05.21 16:51 Janusz
- 28.05.21 19:23 ii
- 28.05.21 19:24 ii
- 28.05.21 20:53 _Master_
- 28.05.21 20:54 _Master_
- 28.05.21 20:55 _Master_
- 28.05.21 20:58 _Master_
- 28.05.21 21:00 _Master_
- 28.05.21 21:03 _Master_
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF