-
31. Data: 2019-03-24 14:58:59
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-03-23 o 19:29, WS pisze:
> On Saturday, March 23, 2019 at 4:06:07 PM UTC+1, Janusz wrote:
>>> BTW Wspolczesne samochody przerobione w garazu na LPG emituja wiecej syfu niz na
benzynie.
>> A to skąd wziałeś? bo są badania i nawet na grupie był link że na gazie
>> dają mniej zanieczyszczeń szczególnie benzen i pochodne.
>
> np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
paliwa-6068731478758529a
>
To nie jest tak do końca, nowe instalacje III i IV generacji dają
znacznie mniej NOx
niz stare, a stare dawały porównywalnie do benzyny.
Nie mogę znaleść tego opracowania jakiegoś instytutu gdzie badali
silniki, znalazłem inne
"
Wyniki badańemisji wg Regulaminu 83 ECE wybranych pojazdów
NazwP Rodzaj paliwa THC [g/km] CO [g/km] NOx [g/km] Generacja
instalacji gazowej
Peugeot Partner CNG 0,79 1,79 0,01 II
Renault Traffic CNG 2,87 4,86 0,32 II
Opel Astra LPG 0,24 1,51 0,07 II
Daewoo Nubira LPG 0,27 2,08 0,16 III
Renault Megane LPG 0,18 1,41 0,02 III
FIAT Multipla CNG 0,17 1,14 0,03 IV
Renault Clio dCi
Olej napędowy 0,03 0,35 0,26 zapłon samoczynny
Widać że meganka portafi mieć tylko 0,03g/km NOx a stare silniki jak
nubira prawie połowę tego co duzo nowsze clio.
Ja tez mam III gen gazu i spaliny na nos dużo mniej śmierdzą niz na
benzynie.
--
Pozdr
Janusz
-
32. Data: 2019-03-24 15:01:09
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-03-23 o 19:29, WS pisze:
> On Saturday, March 23, 2019 at 4:06:07 PM UTC+1, Janusz wrote:
>>> BTW Wspolczesne samochody przerobione w garazu na LPG emituja wiecej syfu niz na
benzynie.
>> A to skąd wziałeś? bo są badania i nawet na grupie był link że na gazie
>> dają mniej zanieczyszczeń szczególnie benzen i pochodne.
>
> np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
paliwa-6068731478758529a
>
https://www.motocaina.pl/artykul/czy-zasilanie-aut-l
pg-nadal-jest-ekologiczne-30609.html
"Gaz propan - butan jest wolny od azotu paliwowego, dlatego też obecność
tych wybitnie szkodliwych związków w spalinach jest w przypadku spalania
LPG znacznie niższa, niż w przypadku spalania benzyn lub oleju
napędowego. Jako paliwo dla transportu jest źródłem czystszej energii,
ponieważ emituje ok. 20% mniej związków węgla niż benzyna. Redukcja
zanieczyszczeń w transporcie dzięki LPG może sięgać:
ok. 10-15% mniej CO2,
20% mniej CO,
ok. 60% mniej węglowodorów.
"
--
Pozdr
Janusz
-
33. Data: 2019-03-24 15:02:50
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-03-23 o 19:29, WS pisze:
> On Saturday, March 23, 2019 at 4:06:07 PM UTC+1, Janusz wrote:
>>> BTW Wspolczesne samochody przerobione w garazu na LPG emituja wiecej syfu niz na
benzynie.
>> A to skąd wziałeś? bo są badania i nawet na grupie był link że na gazie
>> dają mniej zanieczyszczeń szczególnie benzen i pochodne.
>
> np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
paliwa-6068731478758529a
>
Acha jeszcze zapomniałem "redaktorek moto wp" kontra
"Autorzy:
dr inż. Krzysztof Garbala, Centrum Badań i Rozwoju AC S.A., Instytut
Inżynierii Laserowej w Bielsko - Białej
mgr inż. Piotr Cybulko, Instytut Inżynierii Laserowej w Bielsko - Białej"
--
Pozdr
Janusz
-
34. Data: 2019-03-24 16:07:28
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-03-23 o 17:32, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Sat, 23 Mar 2019 17:00:47 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
>
>>> "Systemy, które miały zmniejszyć emisję trujących związków przez diesle,
>>> są skuteczne tylko od wiosny do jesieni"
>> To trochę dziwne, bo NOx powstają w wysokich temp
>
> Nie wydziwiać. Reporter dał dowód niezrozumienia sprawy. Ale chociaż
> napisał że dodatek wykrystalizowuje poniżej -11 stC, więc nie dziwota że
> zimą to nie działa :)
>
Ale ty też nie do końca doczytałeś :)
"Test przeprowadzony na samochodzie osobowym - oplu astrze 1.7 CDTI o
mocy 110 KM -- pokazał, że przy temperaturze 23 stopni Celsjusza
instalacja SCR obniżyła rzeczywistą emisję NOx z 0,785 g/km do 0,237
g/km. Jest to więc rezultat lepszy od normy. Sytuacja zmieniła się
jednak, gdy stało się zimniej.
Przy temperaturze wynoszącej 10 stopni Celsjusza emisja NOx wyniosła już
0,664 g/km, a poniżej zera było to już 0,865 g/km przy normie określonej
na 0,540 g/km. "
Jak widzisz do -11 st jest daleko, i przy <0 masz przekroczoną emisję z
23st o 364% :(
--
Pozdr
Janusz
-
35. Data: 2019-03-24 21:46:26
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-03-22 08:11, p...@g...com wrote:
> --To jakie rozwiązanie w grupie cenowej "bieda edition" byś proponował?
> Bo moim zdaniem "zakaz diesli" najlepszym rozwiązaniem z możliwych,
> jeśli chcemy mieć czyste powietrze
>
> jesli chodzi o Polske to Warszawa i Slask ma problem i powinny ograniczyc (wzorem
miast niemieckich wjazd diesli do centrum) ...
A gdzie jest centrum Warszawy albo Śląska (którego w ogóle Śląska)?
-
36. Data: 2019-03-24 21:48:10
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-03-22 10:22, Poldek wrote:
> W dniu 2019-03-22 o 00:26, z pisze:
>> W dniu 2019-03-21 o 23:35, z pisze:
>>
>> Dla zagmatwania tematu napiszę że mój obecny diesel
>> pali 4,3 (na trasie) do 5,7 (w zimie w mieście) l/100km ROPY
>> Więc... Kto tu bardziej truje?
>> Uturbiona benzynka 1,2 paląca 7-9 jest lepsza?
>> Dłużej pojeździ i mniej wpłynie na środowisko sumarycznie z kosztem
>> wytworzenia?
>
> Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
> Wiem, bo sam płacę za benzynę z własnych ciężko zarobionych pieniędzy.
> Jakbym się postarał jechać oszczędnie, to by spaliła mniej.
>
> A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się
> jeździ, niż od silnika. Tzn. nie do końca - jeżeli ktoś kupuje samochód
> 400 KM, to statystycznie obstawiam, że będzie spalał i emitował kilka
> razy więcej zanieczyszczeń, niż kierujący samochodem 100 KM. Ale to
> dlatego, że obywatel kierujący samochodem 400KM uprawia na moich oczach
> styl jazdy PYTA-HEBEL, czyli rusza spod świateł z rykiem, rozpędza się w
> kilka sekund do 150 i paręset metrów dalej hebluje przed kolejnymi
> światłami. Obywatel poruszający się samochodem 100 KM toczy się 60
> km/godz. mijając kolejne światła na zielonej fali.
A ten co ma 40KM?
-
37. Data: 2019-03-24 21:50:02
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-03-22 11:26, Poldek wrote:
> W dniu 2019-03-22 o 10:57, z pisze:
>> W dniu 2019-03-22 o 10:22, Poldek pisze:
>>
>>> Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
>>
>> Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)
>>
>>> A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się
>>> jeździ, niż od silnika.
>>
>> jeździłem wcześniej benzyną 1,5 98KM co prawda nie uturbioną ale
>> dochodziłem do 10 litrów. Teraz przy tej samej nodze w małym dieslu
>> 1,4 palę 5,7. MAX
>> Różnica jest i kropka ;-)
>
> Benzyną nieturbioną 130KM też spalałem w porywach pod 10 l zimą.
> Teraz benzyną turbioną 150 KM nie zdołałem przekroczyć 7 l.
> ALE turbiony M3, czy jak to się tam nazywa 400 KM realnie będzie spalał
> 30l nie dlatego, że więcej pali przy takim samym stylu jazdy, tylko
> dlatego, że realnie przemieszcza się metodą PYTA-HEBEL. Więc patrząc z
> punktu widzenia zanieczyszczenia planety podatek powinien być za konie i
> to rosnący wykładniczo.
Jaki udział mają 400-konne samochody?
-
38. Data: 2019-03-25 11:54:27
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-03-24 o 21:50, kk pisze:
> On 2019-03-22 11:26, Poldek wrote:
>> W dniu 2019-03-22 o 10:57, z pisze:
>>> W dniu 2019-03-22 o 10:22, Poldek pisze:
>>>
>>>> Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
>>>
>>> Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)
>>>
>>>> A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się
>>>> jeździ, niż od silnika.
>>>
>>> jeździłem wcześniej benzyną 1,5 98KM co prawda nie uturbioną ale
>>> dochodziłem do 10 litrów. Teraz przy tej samej nodze w małym dieslu
>>> 1,4 palę 5,7. MAX
>>> Różnica jest i kropka ;-)
>>
>> Benzyną nieturbioną 130KM też spalałem w porywach pod 10 l zimą.
>> Teraz benzyną turbioną 150 KM nie zdołałem przekroczyć 7 l.
>> ALE turbiony M3, czy jak to się tam nazywa 400 KM realnie będzie
>> spalał 30l nie dlatego, że więcej pali przy takim samym stylu jazdy,
>> tylko dlatego, że realnie przemieszcza się metodą PYTA-HEBEL. Więc
>> patrząc z punktu widzenia zanieczyszczenia planety podatek powinien
>> być za konie i to rosnący wykładniczo.
>
> Jaki udział mają 400-konne samochody?
W emisji spalin nieproporcjonalnie duży do ilości pojazdów.
Różnych mocnych samochodów, niekoniecznie od razu 400, ale 250+ koni
szybciutko przybywa na naszych drogach. Salony Lamborgini, Ferrari, nie
mówiąc już o Porsze itp. ryczących wyjców rosną jak grzyby po deszczu.
Ogólnie przeciętna moc silnika rośnie i to szybko. Obecnie sprzedawane
samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest
moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje
spaliny.
-
39. Data: 2019-03-25 12:59:57
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Poldek p...@i...eu ...
> Obecnie sprzedawane
> samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest
> moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje
> spaliny.
>
Tu troche przesadziłes...
...powiedział, czujac instynktownie ze raczej auta w graniach 100-110
koni po czym postanowił sprawdzic i danych nie znalazł... :)))
Ma ktos dane o sprzedazy aut w kontekscie mocy silnika?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
Francois La Rochefoucauld
-
40. Data: 2019-03-25 16:14:28
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sun, 24 Mar 2019 16:07:28 +0100, Janusz napisał(a):
> Jak widzisz do -11 st jest daleko, i przy <0 masz przekroczoną emisję z
> 23st o 364% :(
Błąd konstrukcyjny. Wystarczy parę eksperymentów i zaizolować termicznie
co tam trzeba - zbiornik z czynnikiem czy katalizator.
--
Jacek
I hate haters.