  • 41. Data: 2011-07-05 11:28:25
    Temat: Re: Discovery Channel :-) :-(
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jaroslaw Berezowski napisał:

    > Stary, nie wiesz co robisz. Niedawno doświadczenia potwierdziły
    > teoretyczne sugestie, że bizmut nie jest stabilnym pierwiastkiem (ma
    > duuuży okres półrozpadu, więc ciężko było to wykryć), więc trzymasz w
    > domu tyle gramów substancji RADIOAKTYWNEJ. Jak nic smutni panowie ci
    > wjazd zrobią.
    > <http://en.wikipedia.org/wiki/Isotopes_of_bismuth>

    Miałem też cały słoik azotanu toru, takiego do produkcji koszulek Auera.
    Tor ma trochę krótszy okres połowicznego rozpadu. Komuś to oddałem
    dawno temu. Panowie mogą się nie fatygować.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2011-07-05 11:28:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > A teraz to nawet porządnej saletry potasowej nie można
    > kupić w sklepie ogrodniczym :(

    Niedawno widziałem w spożywczym. Wyglądała całkiem porządnie.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2011-07-05 11:29:27
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Miałem też cały słoik azotanu toru, takiego do produkcji koszulek Auera.
    > Tor ma trochę krótszy okres połowicznego rozpadu. Komuś to oddałem
    > dawno temu. Panowie mogą się nie fatygować.

    Akurat uwierzą Ci na słowo ;->

    Przeszukać trzeba - jak jeszcze zostały jakieś ślady, będzie można
    statystykę wykryć i zatrzymań podkręcić!

  • 44. Data: 2011-07-05 11:33:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, July 5, 2011, 1:28:39 PM, you wrote:

    > Niedawno widziałem w spożywczym. Wyglądała całkiem porządnie.

    A upewniłeś się, że to 100% saletry? Bo zazwyczaj jednak sprzedają
    mieszankę z solą kuchenną a ta skutecznie utrudnia niewłaściwe
    użycie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2011-07-05 11:42:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej Ława napisał:

    > Akurat uwierzą Ci na słowo ;->

    Tego nie wiem.

    > Przeszukać trzeba - jak jeszcze zostały jakieś ślady, będzie można
    > statystykę wykryć i zatrzymań podkręcić!

    Nie mieszkam tam gdzie wtedy mieszkałem, więc śladów być nie może.
    Więc jeśli chodzi o statystykę, to najwyżej zatrzymań.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2011-07-05 11:45:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.07.2011 13:26, Andrzej Ława pisze:
    > A komu miałaby się zapalać i czym to zapalenie miało skutkować, hmm?
    >
    > Spore BUM można zrobić z mnóstwa niewinnych składników.

    Do niedawna jeszcze zakupienie acetonu był mocno upierdliwe. Ale to była
    "walka z narkotykami" a nie "z terroryzmem".

    > Inwigilowałbyś każdego, kto kupi np. duży namiot, butlę gazową, zapałki,
    > klej i mechaniczny budzik?
    Ja nie inwigilowałbym, bo to nie ma najmniejszego sensu - ciężarówka
    nawozu + zawartość zbiornika z olejem opałowym są wystarczające do
    zrobienia naprawdę dużego zamieszania a upilnować się nie da. Na nasze
    szczęście terroryści są głupi.

    Natomiast to właśnie wiedza praktyczna z chemii sprawia, że gdy ktoś w
    jednym zdaniu używa koło Ciebie takich słów jak "kwas azotowy" i "kwas
    siarkowy" w ilości po 10l to się zaczynasz zastanawiać co on będzie
    nitrował i czy przypadkiem to nie jest podejrzane.

    I tak człowiek rozsądny (o ile może być rozsądny ktoś planujący zamach)
    nie będzie o tym gadał, kupi w odstępie roku i w ogóle śledztwo to może
    da jakieś wyniki post factum. Ale "obywatelska czujność" może pomóc
    powstrzymać świra, albo głupka, który znalazł gdzieś przepis.

    Michoo

  • 47. Data: 2011-07-05 11:49:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości

    >A komu miałaby się zapalać i czym to zapalenie miało skutkować, hmm?
    >Spore BUM można zrobić z mnóstwa niewinnych składników.

    Jakich niewinnych ? Te kwasy to bym sprawdzil, bo ostatnio wszystko
    podpada pod ustawe o narkomanii.

    A urotropina .. sprzedaja to w ogole ?

    >Inwigilowałbyś każdego, kto kupi np. duży namiot, butlę gazową,
    >zapałki,
    >klej i mechaniczny budzik?

    Ale chociaz spisac kazdego z dowodu :-)

    J.

  • 48. Data: 2011-07-05 11:51:49
    Od: "Karol Z." <k...@g...pl>

    W dniu 04.07.2011 16:30, MoonWolf pisze:
    > Andrzej Ława denied rebel lies:

    > Chyba raczej chodzi o to, że mogłoby się uczniom coś stać. I kto za to
    > będzie odpowiadał, ja się pytam?

    No, bez jaj...

    To jak taki uczeń będzie miał "szczęście" i nie będzie wiedział co do
    czego i też sobie kuku zrobi... A tak to przynajmniej będzie zwracał
    uwagę że pewne substancje "lubią" się w osobliwy sposób...

  • 49. Data: 2011-07-05 12:19:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > A upewniłeś się, że to 100% saletry? Bo zazwyczaj jednak sprzedają
    > mieszankę z solą kuchenną a ta skutecznie utrudnia niewłaściwe
    > użycie...
    Bo jest "saletra" i "sól peklowa" o czym się ze smutkiem przekonaliśmy w
    podstawówce.

    A w chemicznym saletra cz. za 30zł/kg.

    Michoo

  • 50. Data: 2011-07-05 12:26:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Tuesday, July 5, 2011, 1:49:31 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale chociaz spisac kazdego z dowodu :-)

    Pojawiają się takie pomysły dla aptek - spisywać kupujących więcej niż
    jedno opakowanie Sudafedu albo Cirrusa...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl