  • 21. Data: 2011-07-04 21:51:53
    Temat: Re: Discovery Channel :-) :-(
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    news:slrnj149o3.brk.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Też mam gdzieś stary przeterminowany bizmut. Słoik ma ze czterdzieści
    > lat, jak nie lepiej. Elektrony w tym bizmucie, to już ledwie się ruszją.
    > Zwłaszcza te na ostatniej orbicie.

    Na stop wooda jeszcze sie nada, albo do watowania bezpiecznikow ;)
    Za to u mnie stara rtec nieco przyplesniala
    i tak wyschla ze mozna ja juz kroic nozem na plasterki
    - na kanapki bedzie jak znalazl ....

  • 22. Data: 2011-07-04 22:15:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldek napisał:

    > Na stop wooda jeszcze sie nada, albo do watowania bezpiecznikow ;)
    > Za to u mnie stara rtec nieco przyplesniala
    > i tak wyschla ze mozna ja juz kroic nozem na plasterki
    > - na kanapki bedzie jak znalazl ....

    W przypadku żywego srebra to zrozumiałe, że kiedyś zdechnąć musi.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2011-07-04 22:22:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.07.2011 23:51, Waldek pisze:
> [...]
    Mój miał gwarancję do 1985, ale to było cz.d.a.

    > Na stop wooda jeszcze sie nada
    Stop wooda mi nie pasuje - nie dość że za szybko się topi (MCPCB od
    powerleda do radiatora się tym nie da lutować) to jeszcze jest
    'ździebko' toksyczny - ja tam jednak wolę wdychać w śladowych ilościach
    ołów niż kadm...

    Michoo

  • 24. Data: 2011-07-05 02:49:18
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/04/2011 09:53 AM, Adam wrote:

    > Nie wolno? Jak to nie wolno???
    > To jak młodzi mają się uczyć?
    >
    > Ja rozumiem, że ileś lat temu studiowało się Fortran na papierze, ale
    > uczyć się chemii bez mieszania kwasu i wody?

    Nie trzymając nigdy w życiu probówki w ręku dotarłem do etapu
    wojewódzkiego olimpiady chemicznej. Tam już niestety trzeba było się
    wykazać zaznajomieniem ze sprzętem laboratoryjnym i tam też utknąłem.
    Kółko chemiczne w szkole "miało być", ale "wicie rozumicie, przeszkody
    obiektywne", i na tym zakończyła się moja przygoda z chemią. Niemniej
    można się nauczyć podstaw z samej książki.

    pzdr.
    j.

  • 25. Data: 2011-07-05 06:26:24
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 4 Jul 2011 20:48:03 +0000 (UTC),
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> screamed:

    > Też mam gdzieś stary przeterminowany bizmut. Słoik ma ze czterdzieści
    > lat, jak nie lepiej. Elektrony w tym bizmucie, to już ledwie się ruszją.
    > Zwłaszcza te na ostatniej orbicie.

    Po tylu latach to pewnie jądra już dawno mu poodpadały i leżą na dnie
    słoika...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 08:25:52 user up 12854 days, 20:20, 1 user, load average: 0.13, 0.71, 0.45 ]

    Being Politically Correct means Always Having to Say You're Sorry.

  • 26. Data: 2011-07-05 07:03:50
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 05.07.2011 04:49, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    > obiektywne", i na tym zakończyła się moja przygoda z chemią. Niemniej
    > można się nauczyć podstaw z samej książki.

    To tak jak nauka programowania w pascalu przy pomocy kompilatora
    wapienno-celulozowego ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 27. Data: 2011-07-05 07:15:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    Monday, July 4, 2011, 7:43:41 PM, you wrote:

    > Tam płynie prąd około 1mA. Zabić nie zabije ale potrafi poparzyć w
    > miejscu wniknięcia łuku w skórę. Przy 25kV daje całkiem sporo watów.

    A ja nie pisałem o popalonych opuszkach? Tu chyba brakuje:

    > Ten człowiek robi sobie mnóstwo krzywdy. Opuszki palców ma popalone
    > dokumentnie :(

    Po co wycinać coś, żeby napisać to samo trochę inaczej?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-07-05 07:36:01
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2011 16:02, Karol Z. pisze:

    > Jak nie szkoła to mu pokażą koledzy i przyjaciele z podwórka... A jak
    > wiemy, prawie wszystko można wyprodukować w domowym zaciszu.

    Pewnie, ale wtedy można zrobić nalot CBŚ i chłopaki sobie normę akcji
    wyrobią, statystyki się ładnie poprawi - czysty zysk.

    A praktyczne uczenie chemii w szkole to koszta.

    No i teraz jest moda na "walkę z terroryzmem". I chronienie obywateli
    przed nimi samymi. A chemia praktyczna jest potencjalnie niebezpieczna...

  • 29. Data: 2011-07-05 07:38:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2011 15:53, Adam pisze:

    > Nie wolno? Jak to nie wolno???
    > To jak młodzi mają się uczyć?

    Uczyć? Wiesz jak niebezpieczny na władzuchny jest obywatel zdolny do
    samodzielnego myślenia? Wiedzący za dużo na temat historii, logiki czy
    nauk chemicznych?

    Toż to KK już dawno odkrył, że najlepsze w hodowli są owieczki.

  • 30. Data: 2011-07-05 08:32:18
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:iuuf22$q88$2@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > nauk chemicznych?
    >
    > Toż to KK już dawno odkrył, że najlepsze w hodowli są owieczki.

    To by wyjaśniało wszystkie reformy w szkolnictwie.
    P.G.