  • 1. Data: 2009-11-16 15:13:42
    Temat: Dioda germanowa czym zastąpić
    Od: "LosKolorados" <e...@w...pl>

    Hello
    Jest wzmacniacz WS 442, w tym wzmacniaczu jest diodowy wskaźnik mocy
    (wysterowania) w którym są 4 diody germanowe AP120 (padnięte - spalone).
    Czym je można zastąpić ?

    http://obrazki.elektroda.net/61_1248602472.gif
    prawy górny róg ekranu

  • 2. Data: 2009-11-16 15:48:24
    Temat: Re: Dioda germanowa czym zastąpić
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LosKolorados" <e...@w...pl> napisał
> [...]
    > mocy
    > (wysterowania) w którym są 4 diody germanowe AP120 (padnięte -

    Mysle ze mozesz je na bezczelnego zastapic krzemowymi. Troche sie
    zmienia progi zadzialania diodek, ale przeciez to i tak tylko
    orientacyjne bylo.

    A jakby co to germanowe jeszcze osiagalne sa.

    Ale pozostaje pytanie czemu one padly - albo ze starosci .. albo
    trzeba obejrzec te C i R 701 i 702,

    J.

  • 3. Data: 2009-11-16 16:21:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello LosKolorados,

    > Jest wzmacniacz WS 442, w tym wzmacniaczu jest diodowy wskaźnik mocy
    > (wysterowania) w którym są 4 diody germanowe AP120 (padnięte - spalone).
> [...]

    Wymień na diody Schottky - BAT42/43, 1N5817. Ale również podłączam się do
    pytania Jarka - jak Ci się udało spalić te diody?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2009-11-16 16:24:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. schrieb:
> [...]
    >
    > A jakby co to germanowe jeszcze osiagalne sa.
    >
    > Ale pozostaje pytanie czemu one padly - albo ze starosci .. albo trzeba

    Albo zastąpić ten cały majdan 2xLM3914. Tylko próg zadziałania trzeba
    wykukać. Albo, jeszcze lepiej, dać MSP430F2013 + 74154. Ostatnio coś
    takiego popełniłem ;-).

    Waldek

  • 5. Data: 2009-11-16 16:33:48
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    [...]
    Użytkownik "LosKolorados" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Hello
    > Jest wzmacniacz WS 442, w tym wzmacniaczu jest diodowy wskaźnik mocy
    > (wysterowania) w którym są 4 diody germanowe AP120 (padnięte - spalone).
    > Czym je można zastąpić ?
    [...]

    Wpisałem w guglarkę "dioda +germanowa +cena" i garść linków:

    1. http://sklep.monster.pl/ProduktSzczegoly.aspx?TowarI
    d=18137

    2. http://sklep.vega-tronik.eu/dioda-germanowa-p-17.htm

    3. http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/3460/dioda+aap153.h
    tml

    Itd, itp. Tego typu elementy bywają jeszcze dostępne.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 6. Data: 2009-11-16 16:48:49
    Od: "LosKolorados" <e...@w...pl>

    > A jakby co to germanowe jeszcze osiagalne sa.
    >
    > Ale pozostaje pytanie czemu one padly - albo ze starosci .. albo trzeba
    > obejrzec te C i R 701 i 702,

    są osiągalne ale ja potrzebuje teraz już natychmiast to uruchomić żeby coś
    pokazywało

    nie wiem dlaczego padły ale są czarne okopcone w środku i mają przerwę

    dzięki i pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-11-16 21:00:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 17:48:49 +0100, LosKolorados napisał(a):

    > nie wiem dlaczego padły ale są czarne okopcone w środku i mają przerwę

    Ktoś tam musiał nieładnie bawić się śrubokrętem :)
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-11-16 21:30:02
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik LosKolorados napisał:
    > Hello
    > Jest wzmacniacz WS 442, w tym wzmacniaczu jest diodowy wskaźnik mocy
    > (wysterowania) w którym są 4 diody germanowe AP120 (padnięte - spalone).
    > Czym je można zastąpić ?

    Stosownie dobraną (detekcyjną a nie mieszaczową, mieszaczowe mają
    znacznie wyższą barierę) diodą Shottky'ego. Albo diodą zwrotną jeśli
    naprawdę małe sygnały wchodzą w rachubę - tylko czy łatwiej dorwać diodę
    germanową czy krzemową zwrotną?

    --
    Darek