  • 31. Data: 2011-10-14 10:09:37
    Temat: Re: Dennis Ritchie nie ?yje
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-10-14 11:40, Maurycy pisze:
    > Skoro mogą to robić banki centralne to dlaczego nie zwykli ludzie?

    > Oznacza to że konsumenci będą mogli nabyć towar za 1/10 ceny. Co w tym
    > złego?

    Ograniczenie motywacji tego, kto wymyśla. Dokładniej - pozbawienie go
    motywacji ekonomicznej (bo może pasjonat...).

    Dlatego regulacja powinna to balansować - z jednej strony zachęta do
    tworzenia, z drugiej - nie dopuszczanie do monopolizacji i blokowania
    rozwoju.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 32. Data: 2011-10-14 11:45:17
    Od: Edek <e...@g...com>

    Adam Przybyla

> [...]
    > gadgetami Apple lkala jak dziecko, powtarzajac: "I jak my teraz
    > bedziemy zyli?..." (tak na marginesiue, tak samo plakala i to samo
    > powtarzala moja ciotka gdy umarl Stalin).
    >
    > O Riitchim nie mapisal nikt. Pies s kulawa noga. "Mainstreamowa" prasa
    > i TV - nic. Tylko jakies puboczne publikatory. A przeciez gdyby nie
    > Ritchie, Steve Jobs moglby co najwyzej robic kariere grajac na flecie.
    >
    > Coz, znak czasu. Znak glupoty i bezmyslnosci. Facio obwijajacy gowno w
    > sreberko jest porownywany do Einsteina i Edisona, Facio ktory byl
    > naprawde geniuszem umiera w zapomnieniu.

    Ta. Należałoby ustalić, czy Ritchie nie korzystał z iPhone,
    iPada albo czy chociaż nie jadł jabłek.

    Wtedy już oczywistym będzie, dlaczego w Anglii mówią po Amerykańsku.

    Edek

  • 33. Data: 2011-10-14 11:52:13
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Oct 14, 9:27 am, " " <f...@g...pl> wrote:

    > widze ze rozumienie problemem być twoim, ; napisalem o uzywaniu
    > domowym niezarobkowym (nazwijmy to np testowym), gdybys np chcial
    > sprzedawac nawet nie samego progsa ale cos co zrobiles przy pomocy
    > progsa to juz inna rzecz, mz i tak dla tych co pisza soft zostalaby
    > masa mozliwosci zarobienia sporej ilosci 'forsy' (to wszystko

    Ale jest też cała masa softu, którego się co do zasady nie używa do
    celów zarobkowych. Gdyby wyjąć np. gry spod ochrony prawa autorskiego,
    to ich twórcy byliby penalizowani i tworzenie ich stałoby się znacznie
    mniej opłacalne, przez co zapewne powstawałoby ich znacznie, znacznie
    mniej.

    Zresztą oprócz programów istnieją inne rodzaje dzieł, które dość
    rzadko używane są do celów zarobkowych, np. nagrania muzyczne, filmy
    itd. Jeśli rozciągniesz na nie zasadę, że można kopiować dopóki się
    tego nie używa w celach zarobkowych, to zarżniesz przemysł muzyczny
    czy flmowy. Jeśli z kolei zastosujesz tę zasadę tylko dla programów,
    to powstaje pytanie - dlaczego właśnie dla programów?

  • 34. Data: 2011-10-14 12:06:13
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Oct 14, 8:12 am, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Rownie dobrze moznaby napisac, ze bez Arystotelesa powstalaby
    > "Metafizyka", bez Sienkiewicza "Trylogia" i bez Heisenberga "zasada
    > nieoznaczonosci".

    Zasada nieoznaczoności akurat zapewne by jednak "powstała" - przecież
    Heisenberg nie stworzył właściwości materii którą ta zasada opisuje.

  • 35. Data: 2011-10-14 12:28:12
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Oct 13, 10:19 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Owszem. Ale wkurza mnie medialna wrzawa sugerujaca ze "bez Jobsa do
    > dzis mielibysmy zielony ekran". Jobs bowiem wymyslil komputer
    > personalny, wymyslil mp3 i wymyslil tablet. No i oczywiscie, wymyslil
    > telefon. Oraz byl Najwiekszym Managerem Wszech Czasow. A jakim
    > managerem byl - wystarczy poczytac o historii firmy Apple.

    Był managerem, który w cztery lata przeprowadził firmę z garażu na
    giełdę, i który w 14 lat przeprowadził firmę ze skraju bankructwa do
    bycia najbarziej wartościową w branży komputerowej, zwiększając w tym
    czasie jej kapitalizację o prawie 9 tysięcy procent. To są najbardziej
    chwalebne osiągnięcia jakie są możliwe w kapitaliźmie.

  • 36. Data: 2011-10-14 12:45:29
    Od: " " <k...@g...pl>

    Adam Przybyla <a...@r...pl> napisał(a):

    > ... nie dziwwmy sie wiec temu co powiedzial z tej okazji stallman.
    > Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    Ja sie temu nie dziwie, bo juz wczesniej wiedzialem, ze Stallman to cham.

    KK

  • 37. Data: 2011-10-14 12:47:25
    Od: " " <k...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > Coz, znak czasu. Znak glupoty i bezmyslnosci. Facio obwijajacy gowno w
    > sreberko jest porownywany do Einsteina i Edisona, Facio ktory byl
    > naprawde geniuszem umiera w zapomnieniu.

    Wiadomosc o smierci Ritchiego byla na czolowce strony BBC News wczoraj. A sam
    Ritchie zapomniany nie byl, moi traderzy wiedzieli kto to byl.

    Ponuro to swiadczy o poziomie mediow amerykanskich, swoja droga.

    KK

  • 38. Data: 2011-10-14 13:06:53
    Od: " " <f...@g...pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Zreszt=B1 opr=F3cz program=F3w istniej=B1 inne rodzaje dzie=B3, kt=F3re do=
    > =B6=E6
    > rzadko u=BFywane s=B1 do cel=F3w zarobkowych, np. nagrania muzyczne, filmy
    > itd. Je=B6li rozci=B1gniesz na nie zasad=EA, =BFe mo=BFna kopiowa=E6 dop=F3=
    > ki si=EA
    > tego nie u=BFywa w celach zarobkowych, to zar=BFniesz przemys=B3 muzyczny
    > czy flmowy. Je=B6li z kolei zastosujesz t=EA zasad=EA tylko dla program=F3w=
    > ,
    > to powstaje pytanie - dlaczego w=B3a=B6nie dla program=F3w?

    To że dane można kopiować za darmo w dowolnej ilosci egzemplarzy
    wynika z natury rzeczy i to mz ta natura rzeczy o wszystkim decyduje.
    Podobnie za darmo mozna sie drapac po glowie i glupio byloby
    delegalizowac to bojac sie ze przemysl drapaczek sie sypnie - a mw
    tak to wyglada, lub ew wsadzac jezusa do wiezienia bo rozmnazajac
    chleb i karmiac glodnych moze zrujnowac piekarnie (piekarnie beda
    zrujnowane ale chleba bedzie cala masa). Normalnoscia byloby 'nakarmic
    ludzkosc' tj udostepnic wszystkim wszystko skoro mozna to zrobic,
    milisrda bibliotek nie wydrukujesz bo to koszty ale cyfrowo mozna
    je udostepnic. Autorzy i tak by sie mz dorobili np muzycy na
    koncertach albo na wersjach 'fizycznych' dziela (jak ktos chce
    wydrukowac ksiazke), albo na calej strefie pozadomowej, i tak dalej,
    chodzi wlasnie o toby nie przedstawiac normalnych ludzi jako
    przestepcow za to ze wciskaja klawisz F5 w total comanderze.
    (a robi sie z nich 'przestepcow' wylacznie dla kasy)

  • 39. Data: 2011-10-14 13:19:52
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Oct 14, 1:47 pm, " " <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Ritchie zapomniany nie byl, moi traderzy wiedzieli kto to byl.
    >
    > Ponuro to swiadczy o poziomie mediow amerykanskich, swoja droga.

    Na stronie Guardiana też jest link do nekrologu z bardzo fajnym
    artykułem.

  • 40. Data: 2011-10-14 13:21:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-14 15:06, f...@g...pl pisze:

> [...]
    > przestepcow za to ze wciskaja klawisz F5 w total comanderze.
    > (a robi sie z nich 'przestepcow' wylacznie dla kasy)

    Niekoniecznie. Jeśli dozwolone byłoby darmowe rozpowszechnianie, to
    wiele programów/gier dorobiłoby się jeszcze bardziej absurdalnych
    zabezpieczeń, przez co byłyby jeszcze mniej wygodne w użyciu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl