  • 11. Data: 2011-07-10 17:15:55
    Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" ivcfrv$njg$...@n...onet.pl

    > Duża firma, dużo sprzętu, wynegocjowana umowa gwarancyjna z SLA i karami umownymi.

    [prawda, prawda handlowa, prawda marketingowa, prawda sądowa, prawda objawiona...]

    I jak się negocjuje z większym?

    [wiem jak -- większy mówi wprost, o jaką łapówkę mu chodzi
    i nie ma miejsca ani na hipokryzję, ani na przepychanki...]

    Jestem ciekaw... ;)

    [i ciekawe, ilu z Was to więksi, i czy doradzacie też
    większym -- na przykład czy pytający jest większy;
    ale że mam dobry humor, a mam, bo żyję (choć pożegnałem
    się kilka dni temu z tym światem) nie zapytam...]

    Pamiętam negocjacje...

    -- Mógłby pan powiedzieć...
    -- A czy sprzedawca mógłby dorzucić toner do mojej drukarki gratisowo?
    -- Mogę panu zakupić ten toner, płacąc naszymi pieniędzmi.
    -- OK. [choć ja bym dostał gratisowo]
    -- Więc mógłby pan powiedzieć...
    -- Kiedy będzie toner?
    -- Jutro. Przyjdzie pan jutro do pracy i będę miał toner dla pana.
    -- OK.
    -- Więc mógłby pan powiedzieć...
    -- Po otrzymaniu tonera. :)
    -- A wcześnie nie? Nie wierzy mi pan?
    -- Nie. :)

    [wtedy to ja byłem większy; i z większym handlowałem]

    Dla mnie klient to klient, dwa plus dwa daje cztery i koniec.
    Nie ma większych i mniejszych. No... Na mniejszego trzeba
    uważać -- skrzywdzenie mniejszego może budzić reakcję niebios...

    [dlatego ja nie lubiłem sprzedawania mniejszym -- dawałem za feeko
    bez słowa oporu/sprzeciwu -- mnie, więksi ode mnie, też tak dawali;
    ale teraz dawni mniejsi są większymi ode mnie, więc jadę po nich
    jak po łysej kobyle, a po lądowaniu na przedpasiu mam jeszcze lżej;
    wielkość budzi obawy społeczeństwa, dlatego nie zawsze warto być
    większym, a już na pewno warto zadbać o bezpieczeństwo, gdy się
    jest mniejszym]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-07-10 17:22:20
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 09 Jul 2011 17:16:16 +0200, Fox Mulder
    <r...@o...pl> wrote:

    >P.S.
    >O baterię raczej staram się dbać, jak komputer pracuje dłużej
    >stacjonarnie i do tego ma dużo do policzenia, to baterię wyciągam -
    >wiadomo, nie lubi ciepła a ten laptop niestety potrafi się nagrzać.
    >Czasami jednak i na baterii musi biedak coś policzyć.
    >Tygodniowo zazwyczaj robię z 5 pełnych cykli rozładowania-ładowania.

    a tak z ciekawosci. co pokazuje monitor stanu na baterii?
    rowniez zadowolony z uslug firmy Dell. <rs>

  • 13. Data: 2011-07-10 17:27:11
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-10 19:15, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > [wiem jak -- większy mówi wprost, o jaką łapówkę mu chodzi
    > i nie ma miejsca ani na hipokryzję, ani na przepychanki...]

    Chyba nie ta epoka i nie ten segment /państwowy/. Negocjuje się
    zazwyczaj warunki umowy i koszty. W zależności od profilu klienta, może
    on coś zaoferować np. w barterze.

    Zawsze możesz zapytać Dell'a jak negocjują z większymi partnerami. Na
    Pewno Tobie Odpowiedzą ;)

  • 14. Data: 2011-07-10 22:21:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" ivcndg$nob$...@n...onet.pl

    > Zawsze możesz zapytać Dell'a jak negocjują z większymi partnerami. Na Pewno Tobie
    Odpowiedzą ;)

    Powołam się na znajomość z Tobą. ;) [po co mają uważać za
    głąba mnie? -- zapytają na pewno, kto to ,,większy partner''...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2011-07-10 22:27:15
    Od: Fox Mulder <r...@o...pl>

    W dniu 2011-07-10 19:22, rs pisze:

    > a tak z ciekawosci. co pokazuje monitor stanu na baterii?
    > rowniez zadowolony z uslug firmy Dell.<rs>

    Na baterii nie ma żadnego wskaźnika. To niestety Vostro a nie Latitude :(
    Problem póki co nie wrócił.

    Pozdrawiam!

  • 16. Data: 2011-07-11 04:59:49
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-11 00:21, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Rafał Łukawski" ivcndg$nob$...@n...onet.pl

    > Powołam się na znajomość z Tobą. ;) [po co mają uważać za
    > głąba mnie? -- zapytają na pewno, kto to ,,większy partner''...]

    Proszę tego nie robić. Nie zajmuje się handlem sprzętem Dell'a.

  • 17. Data: 2011-07-11 13:38:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" ive007$8tr$...@n...onet.pl

    > Proszę tego nie robić. Nie zajmuje się handlem sprzętem Dell'a.

    No cóż... Za oknem jest coraz cieplej, więc mam
    dobry humor, zatem -- przychylę się do Twojej prośby. :)
    [a jeśli uporam się z nadmiarem wilgoci -- zupełnie zapomnę o sprawie]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2011-07-11 14:41:00
    Od: Rafał <r...@l...pl>

    On 2011-07-11 15:38, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Rafał Łukawski" ive007$8tr$...@n...onet.pl

    > No cóż... Za oknem jest coraz cieplej, więc mam
    > dobry humor, zatem -- przychylę się do Twojej prośby. :)
    > [a jeśli uporam się z nadmiarem wilgoci -- zupełnie zapomnę o sprawie]

    Humor określiłbym jak po sporej dawce substancji Rx ;)

  • 19. Data: 2011-07-11 14:58:36
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 10/07/2011 11:26, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Tu się oczywiście zgodzę ;-)

    > No patrz. Ostatni przypadek jaki miałem w kwietniu z jedną maszyną jaką
    > mam w Lublinie i okazało się że jednak się nie wyrabiają. Radzę
    > naprawdę przeczytać umowę - jest tam fajny kruczek. Gdy okazuje się że
    > technik nie ma potrzebnej części to zamawia ją telefonicznie. Przy czym
    > czas NBD zaczyna się wtedy liczyć od czasu gdy odbierze część zamienną
    > z magazynu. Nie mówiąc już o tym że zgłoszenie gwarancji NBD musi być
    > dokonane do 17.00 bo inaczej robi się NNBD ;-)

    A czego oczekujesz, że zadzwonisz o północy i załatwią sprawę przed
    śniadaniem? Technicy mają grafik ustalany z jakimś, niewielkim ale
    zawsze, wyprzedzeniem.

    Jak chcesz 4hr response time, to taki wykup, wtedy do serwera
    przybiegają aż im pięty przypieka.

    > Ciekawe bo mi HP wymieniło w paru sztukach. Problemem za to było to że
    > nowy dysk nie ma systemu a zdarzyło mi się że jedna sztuka miała dysk
    > nie działający fabrycznie i nie dało rady zrobić dysków recovery do
    > reintalacji. Okazało się że HP nie przewiduje takiej awarii i mam
    > komputer z licencją na system którego nie mogę zainstalować a za
    > dyski instalacyjne mam dopłacić. Nie chciało mi się z nimi procesować -
    > zrobiłem instalkę z innego komputera o identycznej konfiguracji.

    Przecież to jest standardowa praktyka, Dell też nie wysyła dysków z
    systemem. Technik może go dla ciebie zainstalować jeśli sobie życzysz,
    albo robisz to sam.

    Za dyski recovery chyba każdy kasuje - jesteś dupa i gubisz, to płać.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 20. Data: 2011-07-11 15:04:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał" ivf21q$gkp$...@n...onet.pl

    > Humor określiłbym jak po sporej dawce substancji Rx ;)

    Ja ciągle zapominam... Rx mylę z Tx... Rx to chyba ruch do mnie...
    Ale żeby informację nazywać substancją...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'