-
11. Data: 2011-07-10 17:15:55
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Rafał Łukawski" ivcfrv$njg$...@n...onet.pl
>>> Chyba nie obsługiwałeś "większych" klientów ;)
>> A co to znaczy?
> Duża firma, dużo sprzętu, wynegocjowana umowa gwarancyjna z SLA i karami umownymi.
[prawda, prawda handlowa, prawda marketingowa, prawda sądowa, prawda objawiona...]
I jak się negocjuje z większym?
[wiem jak -- większy mówi wprost, o jaką łapówkę mu chodzi
i nie ma miejsca ani na hipokryzję, ani na przepychanki...]
Jestem ciekaw... ;)
[i ciekawe, ilu z Was to więksi, i czy doradzacie też
większym -- na przykład czy pytający jest większy;
ale że mam dobry humor, a mam, bo żyję (choć pożegnałem
się kilka dni temu z tym światem) nie zapytam...]
Pamiętam negocjacje...
-- Mógłby pan powiedzieć...
-- A czy sprzedawca mógłby dorzucić toner do mojej drukarki gratisowo?
-- Mogę panu zakupić ten toner, płacąc naszymi pieniędzmi.
-- OK. [choć ja bym dostał gratisowo]
-- Więc mógłby pan powiedzieć...
-- Kiedy będzie toner?
-- Jutro. Przyjdzie pan jutro do pracy i będę miał toner dla pana.
-- OK.
-- Więc mógłby pan powiedzieć...
-- Po otrzymaniu tonera. :)
-- A wcześnie nie? Nie wierzy mi pan?
-- Nie. :)
[wtedy to ja byłem większy; i z większym handlowałem]
Dla mnie klient to klient, dwa plus dwa daje cztery i koniec.
Nie ma większych i mniejszych. No... Na mniejszego trzeba
uważać -- skrzywdzenie mniejszego może budzić reakcję niebios...
[dlatego ja nie lubiłem sprzedawania mniejszym -- dawałem za feeko
bez słowa oporu/sprzeciwu -- mnie, więksi ode mnie, też tak dawali;
ale teraz dawni mniejsi są większymi ode mnie, więc jadę po nich
jak po łysej kobyle, a po lądowaniu na przedpasiu mam jeszcze lżej;
wielkość budzi obawy społeczeństwa, dlatego nie zawsze warto być
większym, a już na pewno warto zadbać o bezpieczeństwo, gdy się
jest mniejszym]
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
12. Data: 2011-07-10 17:22:20
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: rs <n...@n...spam.pl>
On Sat, 09 Jul 2011 17:16:16 +0200, Fox Mulder
<r...@o...pl> wrote:
>P.S.
>O baterię raczej staram się dbać, jak komputer pracuje dłużej
>stacjonarnie i do tego ma dużo do policzenia, to baterię wyciągam -
>wiadomo, nie lubi ciepła a ten laptop niestety potrafi się nagrzać.
>Czasami jednak i na baterii musi biedak coś policzyć.
>Tygodniowo zazwyczaj robię z 5 pełnych cykli rozładowania-ładowania.
a tak z ciekawosci. co pokazuje monitor stanu na baterii?
rowniez zadowolony z uslug firmy Dell. <rs>
-
13. Data: 2011-07-10 17:27:11
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
On 2011-07-10 19:15, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>
> "Rafał Łukawski" ivcfrv$njg$...@n...onet.pl
>
>>>> Chyba nie obsługiwałeś "większych" klientów ;)
>
>>> A co to znaczy?
>
>> Duża firma, dużo sprzętu, wynegocjowana umowa gwarancyjna z SLA i
>> karami umownymi.
>
> [prawda, prawda handlowa, prawda marketingowa, prawda sądowa, prawda
> objawiona...]
>
> I jak się negocjuje z większym?
>
> [wiem jak -- większy mówi wprost, o jaką łapówkę mu chodzi
> i nie ma miejsca ani na hipokryzję, ani na przepychanki...]
Chyba nie ta epoka i nie ten segment /państwowy/. Negocjuje się
zazwyczaj warunki umowy i koszty. W zależności od profilu klienta, może
on coś zaoferować np. w barterze.
Zawsze możesz zapytać Dell'a jak negocjują z większymi partnerami. Na
Pewno Tobie Odpowiedzą ;)
--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/
-
14. Data: 2011-07-10 22:21:47
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Rafał Łukawski" ivcndg$nob$...@n...onet.pl
> Zawsze możesz zapytać Dell'a jak negocjują z większymi partnerami. Na Pewno Tobie
Odpowiedzą ;)
Powołam się na znajomość z Tobą. ;) [po co mają uważać za
głąba mnie? -- zapytają na pewno, kto to ,,większy partner''...]
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
15. Data: 2011-07-10 22:27:15
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: Fox Mulder <r...@o...pl>
W dniu 2011-07-10 19:22, rs pisze:
> On Sat, 09 Jul 2011 17:16:16 +0200, Fox Mulder
> <r...@o...pl> wrote:
>
>> P.S.
>> O baterię raczej staram się dbać, jak komputer pracuje dłużej
>> stacjonarnie i do tego ma dużo do policzenia, to baterię wyciągam -
>> wiadomo, nie lubi ciepła a ten laptop niestety potrafi się nagrzać.
>> Czasami jednak i na baterii musi biedak coś policzyć.
>> Tygodniowo zazwyczaj robię z 5 pełnych cykli rozładowania-ładowania.
>
> a tak z ciekawosci. co pokazuje monitor stanu na baterii?
> rowniez zadowolony z uslug firmy Dell.<rs>
Na baterii nie ma żadnego wskaźnika. To niestety Vostro a nie Latitude :(
Problem póki co nie wrócił.
Pozdrawiam!
-
16. Data: 2011-07-11 04:59:49
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
On 2011-07-11 00:21, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>
> "Rafał Łukawski" ivcndg$nob$...@n...onet.pl
>
>> Zawsze możesz zapytać Dell'a jak negocjują z większymi partnerami. Na
>> Pewno Tobie Odpowiedzą ;)
>
> Powołam się na znajomość z Tobą. ;) [po co mają uważać za
> głąba mnie? -- zapytają na pewno, kto to ,,większy partner''...]
Proszę tego nie robić. Nie zajmuje się handlem sprzętem Dell'a.
>
--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/
-
17. Data: 2011-07-11 13:38:45
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Rafał Łukawski" ive007$8tr$...@n...onet.pl
>> Powołam się na znajomość z Tobą. ;) [po co mają uważać za
>> głąba mnie? -- zapytają na pewno, kto to ,,większy partner''...]
> Proszę tego nie robić. Nie zajmuje się handlem sprzętem Dell'a.
No cóż... Za oknem jest coraz cieplej, więc mam
dobry humor, zatem -- przychylę się do Twojej prośby. :)
[a jeśli uporam się z nadmiarem wilgoci -- zupełnie zapomnę o sprawie]
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
18. Data: 2011-07-11 14:41:00
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: Rafał <r...@l...pl>
On 2011-07-11 15:38, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>
> "Rafał Łukawski" ive007$8tr$...@n...onet.pl
>
>>> Powołam się na znajomość z Tobą. ;) [po co mają uważać za
>>> głąba mnie? -- zapytają na pewno, kto to ,,większy partner''...]
>
>> Proszę tego nie robić. Nie zajmuje się handlem sprzętem Dell'a.
>
> No cóż... Za oknem jest coraz cieplej, więc mam
> dobry humor, zatem -- przychylę się do Twojej prośby. :)
> [a jeśli uporam się z nadmiarem wilgoci -- zupełnie zapomnę o sprawie]
Humor określiłbym jak po sporej dawce substancji Rx ;)
>
-
19. Data: 2011-07-11 14:58:36
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: kamil <s...@s...com>
On 10/07/2011 11:26, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> Dnia 2011-07-09, o godz. 21:40:31
> BQB<a...@a...spamowy.com.invalid> napisał(a):
>
>> Dell to nie HP :P
>
> Tu się oczywiście zgodzę ;-)
>
>> Technik ma to co potrzeba a nawet więcej. Sprzęt, który jest
>> zgłoszony Dellowi, że jest w Polsce użytkowany, to po takim
>> zgłoszeniu części zapasowe w ciągu miesiąca są w magazynie Della. A
>> jak są w magazynie Della, to w gwarancji się wyrabiają.
>
> No patrz. Ostatni przypadek jaki miałem w kwietniu z jedną maszyną jaką
> mam w Lublinie i okazało się że jednak się nie wyrabiają. Radzę
> naprawdę przeczytać umowę - jest tam fajny kruczek. Gdy okazuje się że
> technik nie ma potrzebnej części to zamawia ją telefonicznie. Przy czym
> czas NBD zaczyna się wtedy liczyć od czasu gdy odbierze część zamienną
> z magazynu. Nie mówiąc już o tym że zgłoszenie gwarancji NBD musi być
> dokonane do 17.00 bo inaczej robi się NNBD ;-)
A czego oczekujesz, że zadzwonisz o północy i załatwią sprawę przed
śniadaniem? Technicy mają grafik ustalany z jakimś, niewielkim ale
zawsze, wyprzedzeniem.
Jak chcesz 4hr response time, to taki wykup, wtedy do serwera
przybiegają aż im pięty przypieka.
> Ciekawe bo mi HP wymieniło w paru sztukach. Problemem za to było to że
> nowy dysk nie ma systemu a zdarzyło mi się że jedna sztuka miała dysk
> nie działający fabrycznie i nie dało rady zrobić dysków recovery do
> reintalacji. Okazało się że HP nie przewiduje takiej awarii i mam
> komputer z licencją na system którego nie mogę zainstalować a za
> dyski instalacyjne mam dopłacić. Nie chciało mi się z nimi procesować -
> zrobiłem instalkę z innego komputera o identycznej konfiguracji.
Przecież to jest standardowa praktyka, Dell też nie wysyła dysków z
systemem. Technik może go dla ciebie zainstalować jeśli sobie życzysz,
albo robisz to sam.
Za dyski recovery chyba każdy kasuje - jesteś dupa i gubisz, to płać.
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
20. Data: 2011-07-11 15:04:57
Temat: Re: Dell - bateria a gwarancja
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Rafał" ivf21q$gkp$...@n...onet.pl
> Humor określiłbym jak po sporej dawce substancji Rx ;)
Ja ciągle zapominam... Rx mylę z Tx... Rx to chyba ruch do mnie...
Ale żeby informację nazywać substancją...
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....