  • 1. Data: 2011-07-08 15:58:27
    Temat: Uszkodzony kanał IDE
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Witam

    Czy dysk może uszkodzić kanał IDE? Jakieś dziwne przypadki mnie ostatnio
    spotkały. Pod działający komputer podłączyłem dysk z Windows SE. Do prób z
    programowaniem itd. System się odpalił, zrobiłem co potrzebowałem,
    wyłączyłem komputer i wstawiłem "macierzysty" dysk systemowy. System się
    odpalił, ale nie widział innych dysków (IDE). Okazało się, że dysk slave na
    pierwszym IDE ma uszkodzony MBR. Próby jego naprawy były nieskuteczne.
    Przełożyłem go na slave na drugi kanał i MBR dał się naprawić. Myślę
    zasilacz, płyta. Podmieniłem zasilacz (sprawny %) i dalej to samo. Pierwszy
    IDE slave nie widzi dysku. Podmieniłem płytę. Wszystko O.K. Podłaczyłem bez
    obaw (wielokrotnie go używałem bez problemów) ten "fatalny" dysk i
    załatwiłem drugą płytę. Pierwszy IDE slave nie widzi dysku. Co jest grane?

    Remek