  • 151. Data: 2010-08-31 15:32:13
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 31.08.2010 12:10, Ogi pisze:
    > Może coś
    > innego było przyczyną, tylko co ??

    Siano w głowie kierowcy.

  • 152. Data: 2010-08-31 15:59:14
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 11:59:51 +0200, Maciek napisał(a):

    > W twoich ustach brzmi to po prostu groteskowo :-D

    Daj mu spokój. To nie jest Polak, to Chińczyk. Nie rozumie prostego słowa
    "spierdalaj". Słyszy to codziennie, i zamiast zwyczajnie sobie pójść, to on
    robi nam psychoanalizę i dochodzi do jedynie słusznego wniosku, że jest w
    5% elity, która nie przynosi wstydu narodowi polskiemu.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 153. Data: 2010-08-31 16:07:14
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 09:52:41 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > żaden polaczek nie jest w stanie mnie obrazić więc możesz sobie
    > oszczędzić durnych wywodów. Stoję i o obserwuję absurdy w tym kraju i po
    > wypowiedziach niektórych z Was po prostu opadają ręce. Czy wy żyjecie w
    > innym świecie? A może warto się obudzić?

    Tu masz teksty prawdziwego polaczka. Zawistnego i mściwego, który kombinuje
    jak zniszczyć lekarza weterynarii, który robi konkurencję jego żonie:

    "Jest sobie mała miejscowość, oraz dwie lecznice, jednak zajmuje się
    leczeniem a druga zajmuje się tylko sprzedawaniem leków (a nie powinna
    bo to są zwykle leki do użycia przez lekarza weterynarii). Była już
    przeprowadzana kontrola ale nic nie wykryli, podejrzewam posmarowaną
    łapę. Dzisiaj do mojej żony dzwoni facet który kupił w lecznicy lek dla
    psa, jak się okazał, że zastosowany doprowadził do pogorszenia stanu
    zdrowia zwierzęcia. Pyta co zrobić czy psa zabić łopatą czy ona
    przyjedzie go uśpić? Zalewa mnie po prostu krew jak widzę, co ten facet
    robi, sprzedaje leki na lewo i prawo bez zastanowienia nad
    konsekwencjami. Liczy się dla niego tylko zysk. Nie wiem kogo mam
    powiadomić, czy może lepiej zrobić jakąś prowokację nagrać wszystko
    ukrytą kamerą i udostępnić do mediów (jakiś program interwencyjny albo
    coś w tym stylu) Co proponujecie? Facet jest lekarzem i to nawet podobno
    dobrym więc ma świadomość jaką krzywdę może wyrządzić zwierzęciu robi to
    z premedytacją bo nie chce mu się pojechać i sprawdzić co się danemu
    zwierzakowi dzieje i czy taki czy inny lek jest potrzebny."

    Cały wątek do pośmiania się: http://tiny.pl/h7b2t

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 154. Data: 2010-08-31 16:19:12
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-08-31 16:07, Przemysław Bernat pisze:
    > Tu masz teksty prawdziwego polaczka. Zawistnego i mściwego, który kombinuje
    > jak zniszczyć lekarza weterynarii, który robi konkurencję jego żonie:

    Czy tu człowieku umiesz czytać ze zrozumieniem, czy zaliczasz się do
    tego grona 95% ludzi którzy nie umieją czytać ze zrozumieniem

    --
    krzysiek82

  • 155. Data: 2010-08-31 16:23:51
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

> [...]
    > jak zniszczyć lekarza weterynarii, który robi konkurencję jego żonie:

    Czy tu człowieku umiesz czytać ze zrozumieniem? czy zaliczasz się do
    tego grona 95% polaków którzy mają z tym problemy?

    --
    krzysiek82

  • 156. Data: 2010-08-31 21:36:34
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie skręci o 90 stopni, ale auto może np. wykonać trzy obroty na
    > 30 metrowej drodze hamowania wydłużając drogę styku kół z nawierzchnią
    > o dobre 10 metrów przy 3 metrowym rozstawie osi.

    To też nie bardzo ma znaczenie. I tak pokonasz taką samą drogę WZDŁUŻ
    TRAJEKTORII PIERWOTNEJ, nawet jak maksymalnie skręcisz koła.

    > Bardziej to zależy od auta i rozłożenia jego ciężaru niż od prędkości.
    > Prawda jest taka, że dobrze wyszkolony kierowca jest w stanie to zrobić
    > tak samo intuicyjnie, jak mniej wyszkolony wcisnąć hamulec w podłogę.

    Nie. Dobrze wyszkolony kierowca co najwyżej będzie usiłował ominąć
    przeszkodę, zamiast w nią uderzyć.

    > Dopiero co pisałeś, że "NIE ZMIENISZ WSPÓŁCZYNNIKA TARCIA". Teraz
    > już nagle zaczynasz brać pod uwagę minimalne zmiany przez różnicę
    > w nawierzchni. One są minimalne i przy jeździe po drodze asfaltowej
    > nie ma co ich brać po uwagę.

    Oczywiście, ale takie właśnie minimalne różnice działają na niekorzyść
    przypadku z Aaltonenem czy też hamowaniem z robieniem zygzaków. A Ty,
    przypominam Ci, usiłujesz udowodnić, że Aaltonenem wyhamujesz szybciej.

    Współczynnika tarcia nie zmienisz. Zmienisz rozkład sił - zamiast całą siłę
    tarcia wykorzystać do hamowania, zaczniesz wykorzystywać ją i do hamowania i
    do utrzymania zadanej trajektorii ruchu - to niestety musi oznaczać słabsze
    hamowanie. Tak samo jak robiąc jakieś zygzaki po drodze nie wykorzystujesz
    dociążenia przodu na początku etapu hamowania - wtedy jest ono też
    najskuteczniejsze, bo nurkujący przód powoduje pojawienie się największej
    siły nacisku na przedniej osi, a co za tym idzie - najskuteczniejszego
    wytracania prędkości.

    > Siła tarcia jest wykorzystywana tylko do wyhamowania.

    A co trzyma samochód na zadanej trajektorii ruchu? Siła Coriolisa?

    > Właśnie zmiana
    > toru jazdy zwykle jest powodowana przez nierównomierne siły nacisku.

    Co Ty opowiadasz??? To zmień tor jazdy samochodu, każąc się przesiąść
    pasażerowi na tylnej kanapie z jednej strony na drugą...

    > Więc przy odpowiednim balansie jesteś w stanie obracać auto bez zmiany
    > siły hamowania.

    Jesteś w stanie obracać samochód nawet bez dotknięcia hamulca. Co nie
    oznacza, że nie ma tutaj znaczenia obecność siły tarcia.

    > Nie bez powodu rozkład sił hamowania rozkłada się
    > zwykle z większą siłą na przodzie. Jednak to kolejne tematy z Teorii
    > Ruchu Pojazdów, których nie ma co teraz wyciągać.

    Rozkład sił hamowania ma większą siłę na przodzie bo jest tam najczęściej
    większa siła nacisku (silnik z przodu, dociążanie przodu podczas hamowania).
    Weź sobie natomiast dla przykładu traktor - gdzie tam jest największa siła
    hamowania - na przedniej osi???

    Jak dla mnie na razie pieprzysz trzy po trzy - sorry, ale nie da się tego
    ująć inaczej.

  • 157. Data: 2010-08-31 23:54:12
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Daj mu spokój. To nie jest Polak, to Chińczyk.

    On mi podpada pod motylinskiego...

    --
    Picasso

  • 158. Data: 2010-09-01 00:15:11
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-31 23:54, P_ablo pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Bernat"<p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > On mi podpada pod motylinskiego...

    Motyliński może i miał na pmsie dziwne jazdy, ale imho był/jest
    inteligentniejszy.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 159. Data: 2010-09-01 04:05:10
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 30.08.2010 12:33, Jurand pisze:

    > Co robisz? ;)) Kolejna ciekawa teoria z pogranicza fizyki i magii.

    No owszem, teoria ciekawa, praktyka jeszcze ciekawsza*, ale magii tam
    nie uświadczysz. Chyba, że fizyka jest dla Ciebie czarną magią, co
    udowadniasz w poniższej dyskusji z Rychem.

    A jeśli się mylę, to powiedz skąd więc kręcący się samochód ma energię
    na te obroty, skoro Twoim zdaniem ma on hamować na co najmniej takiej
    samej długości jak ten niekręcący się?
    Czy w takim razie można bez żadnej energii zakręcić stojący w miejscu
    samochód?

    *) Jak faktycznie taka teoria wydaje Ci się ciekawa, to pooglądaj też co
    wyczynia Gianluigi Galli - włoski kierowca rajdowy (jeden z lepszych
    przykładów: <http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow>).

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 160. Data: 2010-09-01 09:28:31
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > No owszem, teoria ciekawa, praktyka jeszcze ciekawsza*, ale magii tam nie
    > uświadczysz. Chyba, że fizyka jest dla Ciebie czarną magią, co udowadniasz
    > w poniższej dyskusji z Rychem.

    Praktyka ciekawsza powiadasz? Ok. Umówisz się ze mną na pokazy praktyczne,
    jak szybciej wyhamujesz Aaltonenem? Możemy jechać na dowolnie duży plac. Ja
    będę hamował tradycyjnie.

    > A jeśli się mylę, to powiedz skąd więc kręcący się samochód ma energię na
    > te obroty, skoro Twoim zdaniem ma on hamować na co najmniej takiej samej
    > długości jak ten niekręcący się?

    Już pisałem - zasada zachowania energii to jedno, zasada zachowania pędu -
    drugie. Każde poruszające się ciało obowiązują OBIE te zasady. Teraz weź
    sobie poczytaj o zasadzie zachowania pędu i razem z Rychem wytłumaczcie mi,
    co chcecie zrobić właśnie z PĘDEM samochodu, a nie jego energią.

    > Czy w takim razie można bez żadnej energii zakręcić stojący w miejscu
    > samochód?

    A kto mówił, że to się robi bez żadnej energii? Przecież rozmawiamy od
    początku o samochodzie jadącym c.a. 100 km/h i usiłującym zahamować na jak
    najkrótszym odcinku.

    > *) Jak faktycznie taka teoria wydaje Ci się ciekawa, to pooglądaj też co
    > wyczynia Gianluigi Galli - włoski kierowca rajdowy (jeden z lepszych
    > przykładów: <http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow>).

    Rozumiem, ze dokonywałeś wspólnie z nim pomiarów dróg hamowania w obu w/w
    przypadkach?

    Jurand.