  • 1. Data: 2013-03-22 05:37:25
    Temat: Dawny cyfrowy sprzet reporterski
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Jakies 12 lat temu ogladalem w ktorejs z zachodnich telewizji dokument o
    zawodowych fotoreporterach. Zauwazylem, ze wielu z nich poza podstawowym,
    ciezkim i malo mobilnym narzedziem pracy w postaci lustrzanki z zoomem
    mialo tez przy pasku kabury z mniejszymi aparatami. To byly juz czasy
    fotografii cyfrowej, ale trudno mi sobie wyobrazic, zeby to byly popularne
    "glupie jasie" - kto pamieta, jaka jakosc wtedy prezentowaly, ten sie
    chyba zgodzi. Niestety szczegolow w tym filmie nie podano.

    Macie jakies pomysly, jaki to mogl byc sprzet w tamtych czasach?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-03-22 07:25:27
    Temat: Re: Dawny cyfrowy sprzet reporterski
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-03-22 05:37, Maciek pisze:

> [...]
    > chyba zgodzi. Niestety szczegolow w tym filmie nie podano.
    >
    > Macie jakies pomysly, jaki to mogl byc sprzet w tamtych czasach?

    Contax, Leica. Nie cyfrowe.

    JD

  • 3. Data: 2013-03-22 07:50:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:25:27 +0100, JD napisał(a):

    > Contax, Leica. Nie cyfrowe.

    Myslisz, ze jeszcze korzystali z analogow...?

    OK, a cz poza ww. jakis cyfrowy, nieduzy sprzet z tamtych czasow przychodzi
    Ci do glowy (spelniajacy wymagania pracy reportera)?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2013-03-22 08:02:07
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-03-22 07:50:23 niejaki Maciek napisał:
    > OK, a cz poza ww. jakis cyfrowy, nieduzy sprzet z tamtych czasow przychodzi
    > Ci do glowy (spelniajacy wymagania pracy reportera)?

    imho w tamtych czasach nie było małych sprzętów
    to były czasy eksperymentów i aparatów z zapisem zdjęć na dyskietce 1,44"
    kupiłem cyfrówkę w 2000r - i była to camedia 1400xl z matryca 1,3Mpix
    w pracy wtedy kupiliśmy najlepszy model olka c-2500 za ...naście tysięcy -
    ztcp miał matryce 2,5Mpix i raczej mały też nie był

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 5. Data: 2013-03-22 08:22:49
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2013-03-22 08:02, p0li pisze:

    > kupiłem cyfrówkę w 2000r - i była to camedia 1400xl z matryca 1,3Mpix
    > w pracy wtedy kupiliśmy najlepszy model olka c-2500 za ...naście tysięcy -
    > ztcp miał matryce 2,5Mpix i raczej mały też nie był

    A przypomniałeś mi dawne czasy - ojciec kupił w 2003 roku Canona S45 za
    chyba 4000zł. Uwaga - sprzęt do dzisiaj jest sprawny i używany!

    http://www.dpreview.com/reviews/CanonS45/Images/fron
    tview.jpg

    Pancerny sprzęt :)

    --
    bans

  • 6. Data: 2013-03-22 08:41:55
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-03-22 08:22, bans pisze:

    > A przypomniałeś mi dawne czasy - ojciec kupił w 2003 roku Canona S45 za
    > chyba 4000zł. Uwaga - sprzęt do dzisiaj jest sprawny i używany!

> [...]
    Mam jeszcze w pracy działający Sony mavica FD7.
    Nie ma jej na jeszcze na Dpreview. Wygląda podobnie do
    http://www.dpreview.com/products/sony/compacts/sony_
    fd71 :)

    A co do reporterów, to w tamtych latach cyfra była jedynie
    narzędziem do produkcji fot do gazet. Nie musiała dawać dobrych
    technicznie zdjęć. Analogów używali dla własnych potrzeb.
    Dla slajdów np.

    JD

  • 7. Data: 2013-03-22 09:43:17
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-03-22 08:41, JD pisze:

> [...]
    > narzędziem do produkcji fot do gazet. Nie musiała dawać dobrych
    > technicznie zdjęć. Analogów używali dla własnych potrzeb.

    Fajnie też sobie przypomnieć ówczesne dyskusje - ile trzeba pikseli,
    żeby dogonić analoga i jak szybko to nastąpi. O matrycach 10 Mpx nie
    marzyli nawet najwięksi optymiści, nie mówiąc o tym, że jedna taka
    fotka zatkałaby cały RAM w komputerze.
    A 100 lat temu niejaki Barnack, zanim zaprojektował pierwszą Leicę,
    oszacował teoretycznie minimalną liczbę punktów obrazu, wysycającą
    rozdzielczość oka, przy założeniu, że obraz ten oglądamy z odległości
    równej przekątnej. Wyszedł mu z grubsza milion i tyle dało się wtedy
    wycisnąć z 2 klatek na materiale filmowym 35 mm, stąd format 24x36 mm.

  • 8. Data: 2013-03-22 10:08:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-03-22 05:37, Maciek wrote:

> [...]
    > chyba zgodzi. Niestety szczegolow w tym filmie nie podano.
    >
    > Macie jakies pomysly, jaki to mogl byc sprzet w tamtych czasach?

    Jesli nie jakis analog (np. Mju ktorego wielu profesjonalistow
    cenilo jako kieszonkowy zapas), to w 2001 roku byl dostepny Olympus
    E-100 Rapid Shot.

    http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/olympu
    s/e-100rs/olympus-e-100rs-review.html

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2013-03-22 12:02:36
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > chyba zgodzi. Niestety szczegolow w tym filmie nie podano.
    >
    > Macie jakies pomysly, jaki to mogl byc sprzet w tamtych czasach?

    moze canon g1?

  • 10. Data: 2013-03-22 13:55:44
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    > chyba zgodzi. Niestety szczegolow w tym filmie nie podano.
    >
    > Macie jakies pomysly, jaki to mogl byc sprzet w tamtych czasach?

    Zależy. U mnie w mieście, w lokalnej gazecie, na początku lat
    dwutysięcznych 1999/2001 korzystali z takich aparatów -
    <http://www.dcviews.com/_agfa/1680.htm>

    Oczywiście nosili również ze sobą lustrzanki, tyle że na błonę
    fotograficzną.

    K.

    PS: Tutaj - <http://www.epi-centre.com/reports/9710cs.html> - jest
    ciekawy test tego typu maleństwa.