  • 1. Data: 2004-01-06 23:05:07
    Temat: DDoSy, co robic?
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Jestem klientem Netii. Moja siec stala sie ostatnio bardzo czesta
    ofiara atakow DDoS. Domyslam sie, ze jeden z uzytkownikow komus
    podpadl, nie zmienia to faktu, ze jest to bardzo meczace dla
    wszystkich. Charakterystyka ataku jest bardzo typowa: ogromny synflood
    na port 22, 80 lub 113 ktoregos z hostow, ktory powoduje absolutne
    zatkanie lacza. Dzisiaj atak byl szczegolnie mocny, odbil sie silnie
    na innych klientach Netii przylaczonych do tego samego access
    routera/switcha FR, nie dzialaly nawet lubelskie dial-upy Netii
    w tym czasie. Zrodlem ataku jest prawie zawsze kilkaset maszyn
    z Polski, wszystkie z systemami Win* lub za NATami, 90% na iDSLach
    i Neostradach. Zgloszenia do abuse@ u atakujacych operatorow
    praktycznie nie pomagaja, TPSA odeslala typowa odpowiedz, Multimedia
    natomiast profilaktycznie zablokowala cale moje /24. Proby zglaszania
    ataku do Netii takze nie przynosza rezultatu -- ACLe i shaping nie
    moga byc zalozone ze wzgledu na grozbe przeciazenia routerow.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 2. Data: 2004-01-06 23:16:14
    Temat: Re: DDoSy, co robic?
    Od: "Adam" <a...@b...net>

    Uzytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisal
    w wiadomosci news:86smislluk.fsf@lagoon.freebsd.lublin.pl...
> [...]
    > ataku do Netii takze nie przynosza rezultatu -- ACLe i shaping nie
    > moga byc zalozone ze wzgledu na grozbe przeciazenia routerow.

    a nie jest to czesem blester i temu podobne ?
    sledzac dzialanie "tego czegos" zauwazylem ze codzien jest zmiana klasy IP
    ktore sa atakowane

    zauwazylem (obserwuje pare dni) ze ataki sa na porty 113, 6667, 135, 445
    44**
    mozliwe ze na inne tez
    potwierdzaloby to zrodlo tych atakow ... wiadomo Neo + winda + luser = wrog
    publiczny nr 1 ...
    moze w netii by jednak filtrowali przynajmniej 135 ? albo niech rusza 4
    litery, wytna klase 80 i 83 ;-)

    --
    Adam

  • 3. Data: 2004-01-07 00:13:13
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Proby zglaszania ataku do Netii takze nie przynosza
    > rezultatu -- ACLe i shaping nie moga byc zalozone ze wzgledu na
    > grozbe przeciazenia routerow.

    Blackhole'ing po stronie Netii w ramach peeringu BGP (jeśli go masz) -
    Polpak i Telenergo podobno nie są w stanie za żadne skarby tego
    zrobić, ale może Netia się postara? To tylko dwa proste wpisy w
    definicji peera BGP po ich stronie, a z Twojej strony w momencie
    ataku dopisanie na swoim routerze robiącym BGP tego hosta jako
    "do Null0" z jakimś tagiem.

    Przy okazji oni oszczędzą swoją sieć, która tranzytuje tego DDoSa.

    --
    Łukasz Bromirski lbromirski:mr0vka.eu.org

  • 4. Data: 2004-01-07 02:24:32
    Od: Marcin Markowski <m...@c...net>

    On Wed, 7 Jan 2004, Adam wrote:
    > a nie jest to czesem blester i temu podobne ?
    [...]

    Nie sadze aby byl to blaster. Ostatni wsrod polskich DDoS kiddies panuje
    moda na tzw. sdboty. Jest to trojan w ktorym ustawia sie swoje haslo oraz
    serwer ircd oraz kanal do ktorego ma sie laczyc w celu oczekiwania na
    komendy. Z tego co 'widzialem' ma mozliwosc atakowania po udp, icmp oraz
    tcp syn. Niestety sam 'walcze' z tym od dluzszego czasu i jest to
    przyslowiowa walka z wiatrakami. Wiele razy zdobylem trojana,
    zdekodowalem (DDoS kiddies zaczeli kodowac to roznymi pakerami plikow exe,
    bo antywiry zaczely to wykrywac) i nic wiecej jak podgladac co robia nie
    moglem zrobic. Wydzwanialem do TP S.A. (gdyz wiekszosc atakow pochodzi z
    ich sieci), ale Pan odpowiedzial mi tylko "prosze wyslac mi logi, a
    dopiszemy sobie adresy IP do naszej 'listy'. Pomine juz fakt, ze wiekszosc
    ISP (w tym znana kablowka ACN) w ogole olewa zgloszenia atakow z ich sieci.
    Jak dla mnie wyglada to tak, ze jestesmy zdani na laske kiddies oczekujac
    az ktos 'z gory' zainteresuje sie tym i zaczna 'scigac' to.

    --
    Marcin Markowski

  • 5. Data: 2004-01-07 07:25:57
    Od: kamil kapturkiewicz <h...@w...wp.pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

> [...]
    > ataku do Netii takze nie przynosza rezultatu -- ACLe i shaping nie
    > moga byc zalozone ze wzgledu na grozbe przeciazenia routerow.

    to jeszcze i tak dobrze, mnie w tktelekomie jak zDDoSowali to sie cala
    siec TKTELEKOMu polozyla. poszlo o bota na ircu. ktos komus przejmowal
    kanal. w ciagu godziny tcpdump wygenerowal 300MB logow. wiekszosc hostow
    pochodzila z polskich sieci akademickich.

    pozdro.

  • 6. Data: 2004-01-07 07:35:47
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Łukasz Bromirski <w...@w...goes> napisał(a):

    > Blackhole'ing po stronie Netii w ramach peeringu BGP (jeśli go masz)

    Nie mam.

    > definicji peera BGP po ich stronie, a z Twojej strony w momencie
    > ataku dopisanie na swoim routerze robiącym BGP tego hosta jako
    > "do Null0" z jakimś tagiem.

    Zakladajac, ze nie padnie sesja BGP, a pada wszystko. Podczas
    wczorajszego DDoSa na mnie, znajomy mi doniosl, ze chociaz byl
    podpiety w innym miejscu lubelskiego szkieletu Netii i obslugiwany
    przez inny access router, to u niego takze straty dochodzily do 90%.

  • 7. Data: 2004-01-07 07:40:22
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Adam" <a...@b...net> napisał(a):

    > a nie jest to czesem blester i temu podobne ?

    Nie, aczkolwiek jest to powiazane z bugiem w RPC. Znalazlem u
    siebie w sieci raz maszyne w ten sposob zatrojaniona, wlasnie
    synfloodowala jakiegos hosta, siedziala tez na IRCu i nasluchiwala
    komend.

  • 8. Data: 2004-01-07 09:08:52
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

> [...]
    > podpiety w innym miejscu lubelskiego szkieletu Netii i obslugiwany
    > przez inny access router, to u niego takze straty dochodzily do 90%.

    I Netii takie sztormy nie obchodzą? Nie chcą nic zrobić żeby temu
    zapobiec? Przecież to bardziej ich powinno obchodzić niż Ciebie...

    --
    Łukasz Bromirski lbromirski:mr0vka,eu,org

  • 9. Data: 2004-01-07 09:16:33
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Łukasz Bromirski <w...@w...goes> napisał(a):

    > I Netii takie sztormy nie obchodzą? Nie chcą nic zrobić żeby temu
    > zapobiec? Przecież to bardziej ich powinno obchodzić niż Ciebie...

    Ja mam kontakt tylko z helpdeskiem Netii -- zglaszam problem, prosze o
    blackholing czy ACL na dane IP docelowe i po pol godziny oddzwania
    helpdesk, z informacja ze administratorzy nie moga tego zrobic. Akurat
    wczorajszy przypadek po raz pierwszy zdestabilizowal tak prace calej
    lubelskiej Netii, ale mimo to nikt nic nie zrobil. Przez swieta mialem
    takie DDoSa praktycznie co 1-2 dni, wysylalem maile do NASKowego CERTu
    (bez rezultatu, bo przez cale swieta nie dzialalo SMTP na cert.pl),
    zglaszalem do wszystkich abuse'ow sieci, z ktorych szly ataki:

    To: abuse#telekomunikacja.pl, abuse#inetia.pl, abuse#swiat.pl,
    abuse#man.lodz.pl, abuse#tktelekom.pl, rastlin#lazir.toya.net.pl,
    abuse#pro-futuro.com, abuse#dialogok.pl, abuse#telenergo.pl,
    abuse#multimedia.pl, cert#cert.pl

    Wowczas atakowala mnie mniejsza pula niz wczoraj:

    195.117.222.33
    195.205.112.2
    195.205.184.252
    212.122.206.41
    212.160.102.2
    212.244.255.3
    212.51.207.146
    213.199.250.106
    213.241.23.50
    213.25.138.237
    217.113.228.36
    217.96.203.65
    217.96.215.161
    217.98.64.13
    62.233.225.229
    62.87.148.245
    62.87.238.116
    80.48.119.3
    80.48.247.64
    80.49.158.159
    80.49.45.101
    80.49.75.158
    80.51.247.22
    80.54.17.192
    80.54.181.168
    80.54.248.58
    80.54.35.221
    80.54.39.71
    80.54.44.134
    80.55.119.14
    80.55.133.250
    80.55.174.126
    80.55.218.18
    81.15.139.155
    81.15.156.34
    81.15.182.30
    81.168.144.204
    81.190.57.196
    81.210.117.2
    83.30.25.197
    83.30.6.28
    83.30.7.51
    83.30.8.194

  • 10. Data: 2004-01-07 09:37:49
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Ja mam kontakt tylko z helpdeskiem Netii -- zglaszam problem, prosze o
    > blackholing czy ACL na dane IP docelowe i po pol godziny oddzwania
    > helpdesk, z informacja ze administratorzy nie moga tego zrobic.

    No to fajnie. I ten czas reakcji.

    > Akurat wczorajszy przypadek po raz pierwszy zdestabilizowal tak prace
    > calej lubelskiej Netii, ale mimo to nikt nic nie zrobil.

    Może po prostu muszą sami nauczyć się, że warto zareagować. Smutne, bo
    do tej pory nie miałem ani z łączami Netii ani ich ludźmi żadnych
    problemów.

    To od swojej strony nic nie zrobisz, poza rozpaczliwymi apelami do
    dobrych ludzi u ISP ;)

    BTW, niektóre z tych IP widziałem też u siebie w paru miejscach w
    Polsce:

    > 212.51.207.146
    > 62.233.225.229
    > 80.54.248.58
    > 80.55.174.126
    > 83.30.25.197

    ...najwięcej sieje TP S.A. Neo+/InternetDSL, Dialog generuje coraz
    więcej śmiecia. Smutne, że nikomu się nie chce nic z tym zrobić.

    --
    Łukasz Bromirski lbromirski:mr0vka,eu,org