    From: Marcin Markowski <m...@c...net>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: DDoSy, co robic?
    Date: Wed, 7 Jan 2004 03:24:32 +0100

    On Wed, 7 Jan 2004, Adam wrote:
    > a nie jest to czesem blester i temu podobne ?
    [...]

    Nie sadze aby byl to blaster. Ostatni wsrod polskich DDoS kiddies panuje
    moda na tzw. sdboty. Jest to trojan w ktorym ustawia sie swoje haslo oraz
    serwer ircd oraz kanal do ktorego ma sie laczyc w celu oczekiwania na
    komendy. Z tego co 'widzialem' ma mozliwosc atakowania po udp, icmp oraz
    tcp syn. Niestety sam 'walcze' z tym od dluzszego czasu i jest to
    przyslowiowa walka z wiatrakami. Wiele razy zdobylem trojana,
    zdekodowalem (DDoS kiddies zaczeli kodowac to roznymi pakerami plikow exe,
    bo antywiry zaczely to wykrywac) i nic wiecej jak podgladac co robia nie
    moglem zrobic. Wydzwanialem do TP S.A. (gdyz wiekszosc atakow pochodzi z
    ich sieci), ale Pan odpowiedzial mi tylko "prosze wyslac mi logi, a
    dopiszemy sobie adresy IP do naszej 'listy'. Pomine juz fakt, ze wiekszosc
    ISP (w tym znana kablowka ACN) w ogole olewa zgloszenia atakow z ich sieci.
    Jak dla mnie wyglada to tak, ze jestesmy zdani na laske kiddies oczekujac
    az ktos 'z gory' zainteresuje sie tym i zaczna 'scigac' to.

    --
    Marcin Markowski