  • 11. Data: 2004-01-07 09:47:45
    Temat: Re: DDoSy, co robic?
    Od: z...@n...iq.pl (Robert Jaroszuk)

    On Wed, 07 Jan 2004, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Wowczas atakowala mnie mniejsza pula niz wczoraj:

    Ja mam takie pytanie - czy ten atak trwał około godzin 14 - 18 w poniedziałek?

    --
    ..... Robert Jaroszuk - zim#iq,pl - [ IQ PL Sp. z o.o. ] .....
    GCS/IT/O d? s: a-- C++ ULB++++$ P+ L++++$ E--- W- N+ w-- O- M-

  • 12. Data: 2004-01-07 09:56:32
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    z...@n...iq.pl (Robert Jaroszuk) napisał(a):

    > Ja mam takie pytanie - czy ten atak trwał około godzin 14 - 18 w poniedziałek?

    Nie, w poniedzialek nie bylo zadnego ataku. Byl we wtorek (6.01) od
    ~21:00 do ~23:00. Widac tu:

    http://www.czuby.net/rrd/ping.gif

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 13. Data: 2004-01-07 10:08:57
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Wed, 07 Jan 2004 10:16:33 +0100, Przemyslaw Frasunek
    <v...@f...lublin.pl> wrote:

    >Wowczas atakowala mnie mniejsza pula niz wczoraj:
    5 SDI, 3 InternetDSL, kilkanaście Neostrad, 3 dialupy (!) Dialogu, i
    trochę różnych. Wygląda na to, że to TPSA powinna się przyjrzeć
    problemowi...
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 14. Data: 2004-01-07 10:25:09
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> napisał(a):

    > 5 SDI, 3 InternetDSL, kilkanaście Neostrad, 3 dialupy (!) Dialogu, i
    > trochę różnych. Wygląda na to, że to TPSA powinna się przyjrzeć
    > problemowi...

    Oprocz "potwierdzenia zgloszenia do a...@t...pl" nie
    dostalem zadnej odpowiedzi od TP, co zreszta wcale nie jest dziwne.

    Wczorajszy DDoS byl troche inny, najwiekszy procent ruchu pochodzil z
    sieci akademickich i ISP typu ProFuturo. Niestety akurat nie mam
    logow, bo firewallowe juz mi sie obrocily.

  • 15. Data: 2004-01-07 10:29:41
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    Szymon Sokół wrote:

    > 5 SDI, 3 InternetDSL, kilkanaście Neostrad, 3 dialupy (!) Dialogu, i
    > trochę różnych. Wygląda na to, że to TPSA powinna się przyjrzeć
    > problemowi...

    ...już bardziej wierzę w to, że Netia zaimplementuje i wystawi klientom
    możliwość blackholingu po BGP, niż że TP S.A. ruszy choćby palcem w
    tej sprawie. Wczoraj starałem się porozmawiać z mądrymi panami z
    Polpaku o blackholingu w ramach wykupionego już BGP i równie dobrze
    mogłem te dwie godziny poświęcić na lepienie bałwanów.

    --
    Łukasz Bromirski lbromirski:mr0vka,eu,org

  • 16. Data: 2004-01-07 11:21:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> writes:

    > 5 SDI, 3 InternetDSL, kilkanaście Neostrad, 3 dialupy (!) Dialogu, i
    > trochę różnych. Wygląda na to, że to TPSA powinna się przyjrzeć
    > problemowi...

    Co miesiac 100 tysiecy nowych neostrad, czy ile oni tam tego w
    promocji sprzedaja... Naprawde uwazasz, ze tam jest w stanie ktos nad
    tym zapanowac?

    MJ

  • 17. Data: 2004-01-07 12:13:43
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Co miesiac 100 tysiecy nowych neostrad, czy ile oni tam tego w
    > promocji sprzedaja... Naprawde uwazasz, ze tam jest w stanie ktos nad
    > tym zapanowac?

    To chyba w skali roku?

    januszek

  • 18. Data: 2004-01-07 13:07:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl> writes:

    > To chyba w skali roku?

    A moze kwartalu. Wszystko jedno, wazne, ze duzo.

    MJ

  • 19. Data: 2004-01-07 14:03:37
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> wrote:
    > Charakterystyka ataku jest bardzo typowa: ogromny synflood

    To akurat dość proste do rate-limitowania. Netia powinna to zrobić.
    (Tylko i tak nie rozwiązuje problemu, bo jest wiele innych ataków.)

    > Zrodlem ataku jest prawie zawsze kilkaset maszyn
    > z Polski, wszystkie z systemami Win* lub za NATami, 90% na iDSLach
    > i Neostradach. Zgloszenia do abuse@ u atakujacych operatorow
    > praktycznie nie pomagaja, TPSA odeslala typowa odpowiedz, Multimedia
    > natomiast profilaktycznie zablokowala cale moje /24.

    Heh, skąd ja to znam. Kiedyś się zawziąłem i wysłałem w sprawie
    ataku DDoS 40 listów do różnych operatorów. Odpowiedziało dwóch.
    Trochę to straszne. (Tu ukłony dla Astera, chyba najporządniejszy
    dział ds. abuse, jaki widziałem.)

    > Proby zglaszania
    > ataku do Netii takze nie przynosza rezultatu -- ACLe i shaping nie
    > moga byc zalozone ze wzgledu na grozbe przeciazenia routerow.

    A to już gorzej. Takie limity per saldo powinny się opłacić.

    I mniej technicznie:

    Łatwy dostęp do narzędzi, idiotyzm zwykłych użytkowników
    (skądś te zombie się biorą) i powszechny dostęp do (dość)
    szybkiego internetu.

    Dodatkowo ludzie są jacyś kompletnie bezrozumni, w ogóle nie
    zastanawiają się nad skutkami swoich poczynań. Przecież nie robią
    nikomu krzywdy, to tylko sieć, to tylko jeden serwer, to tylko DDoS.
    Krzywo spojrzał: DDoS. Lewą nogą wstał: DDoS. Nie dał opa: DDoS.
    Zatkanie sieci dla kilkuset lub kilku tysięcy użytkowników nie jest
    przecież problemem, o co wszystkim chodzi?

    Takich bezmyślnych głupków powinno dopadać:
    a) prokurator (wątpliwe, niestety -- potrzebna by było bardzo
    dobra współpraca z pośredniczącymi w ataku, ale skoro są pośrednikami,
    to raczej nie będzie możliwe, a wykrywanie tego jest, sami wiecie,
    raczej trudne)
    b) praca na stanowisku administratora i uczucie bezsilności towarzyszące
    atakom DDoS
    c) Hammurabi i jego obcinacze rąk

    p.

    PS I nie piszcie, że za mała rura. Każdą się da zatkać, niestety.
    Widziałem atak, który zatkał 2.5Gbps.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 20. Data: 2004-01-07 14:13:52
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Marcin Markowski <m...@c...net> wrote:
    > P do naszej 'listy'. Pomine juz fakt, ze wiekszosc
    > ISP (w tym znana kablowka ACN) w ogole olewa zgloszenia atakow z ich sieci.

    A to ciekawe. Jeśli chodzi o Astera, to mam całkiem inne doświadczenia.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)