  • 81. Data: 2013-05-07 23:02:02
    Temat: Re: DCT
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 7 May 2013 13:11:54 -0700 (PDT), Wojciech Muła
    <w...@g...com> wrote:

    >Mało eleganckie pytanie, szczególnie w dobie googli.
    >http://www.ii.uni.wroc.pl/~jma/
    >
    >w.

    Aaaaa... Myslalem ze chodzi o kogos innego... Wiec sie automatycznie
    najezylem...

    A.L.

  • 82. Data: 2013-05-07 23:14:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 7 May 2013 13:57:34 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:

    >Tez nie wiedzialem ze jest cos takiego jak matematyka eksperymentalna.
    >Brzmi jak jakas sprzecznosc. Myslalem ze jesli robimy jakis eksperyment
    >z numerkami, to juz jakas inna nauka.
    >
    >Pozdrawiam

    To sa niespacjalnie "eksperymenty z numerkami". Nic to wspolnego z
    analiza numeryczna nei ma.

    Tu jest do sciagniecia jedna z owych 4 ksiazek o ktorych pisalem
    (legalnie, ze strony autora)

    http://web.cs.dal.ca/~jborwein/Preprints/Books/EMA/e
    ma.pdf

    Tutaj informacje o ksiazkach

    http://carma.newcastle.edu.au/jon/akp-flyer.pdf

    Tutaj jest lista publikacji jednego z autorow

    http://web.cs.dal.ca/~jborwein/papers.html

    A na niej dosyc dobre wprowadzenie do experimantal mathematics

    http://web.cs.dal.ca/~jborwein/expmath-intro.pdf

    Zachecam do lektury.

    A.L.

  • 83. Data: 2013-05-07 23:36:27
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2013 23:14:54 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
    > [...]
    > A na niej dosyc dobre wprowadzenie do experimantal mathematics
    > http://web.cs.dal.ca/~jborwein/expmath-intro.pdf
    > Zachecam do lektury.

    Dzieki, sprobuje.

  • 84. Data: 2013-05-07 23:52:04
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-05-07, A.L <a...@a...com> wrote:

    > Kompleksy masz jakies? Intelektualne?

    A miał być miesiąc?...

    Nie, nie mam kompleksów. Tak tylko ze szczerej, niczym nie sprowokowanej
    złośliwości wsadzam ci szpilę stosując niewielką hiperbolę twojego
    typowego zachowania.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 85. Data: 2013-05-08 00:00:42
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-05-07, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > Użytkownik "Edek" napisał w wiadomości grup

    > E, a czego niby nie ma? Wszystko jest!

    Tak? To znajdź mi, cwaniaku, implementację merge sorta o złożoności
    kwadratowej ;>

    > Ciekawostka, Einstein podpisał się pod pracą Bosego. Serio.
    >
    > - terminów poprawkowych (więcej niż jeden to już dla mnie absurd)
    >
    > Według regulaminów to chyba ze trzy muszą być.

    Chyba nie według wszystkich. Na PWr kolokwium pisemne od egzaminu różni
    się tym, że do tego drugiego regulaminowo przysługuje termin poprawkowy.
    To oznacza tyle, że kolokwium nie musi mieć żadnego, a egzamin może nie
    mieć drugiej poprawki.

    > Wyluzuj. Nie każdy zaskakuje
    > za pierwszym razem, można mieć zły okres (jak się ma buforki). Można trafić
    > na wyjątkowo kiepskie pytania. Mecze szachowe to nie jedna partia, ale gra
    > się wiele razy. Tak jest po prostu sprawiedliwie.

    Wtedy przysługuje powtarzanie kursu. To też jest względnie sprawiedliwe.

    > - olewanie rozwiązań z wikipedii, gdy jednak miało być samodzielne
    >
    > Najpierw uczy się o reusable code. Potem, gdy nadarza się okazja, zabrania
    > się tego. Gdzie sens, logika? lol

    O reusable code uczy się dopiero wtedy, gdy student już umie pisać
    zgodnie z instrukcją. Poza tym nauka programowania polega na
    programowaniu, a nie zlecaniu pracy innym. Żeby się przyzwoicie nauczyć
    zasad działania kopców dwumianowych trzeba te kopce samemu napisać
    (choćby i miała to być implementacja suboptymalna), a nie użyć gotowej
    biblioteki.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 86. Data: 2013-05-08 00:01:58
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-05-07, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > [...] dowodzeniu
    > twierdzeń metodą Chucka ("Chuck policzył dla uspokojenia w pamięci od zera
    > do nieskończoności, dla pewności dwa razy").

    Ale nie wszyscy wiedzą, że liczył liczbami rzeczywistymi.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 87. Data: 2013-05-08 00:51:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 7 May 2013 21:52:04 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
> [...]

    >Nie, nie mam kompleksów. Tak tylko ze szczerej, niczym nie sprowokowanej
    >złośliwości wsadzam ci szpilę stosując niewielką hiperbolę twojego

    Good. Nie wiem jakie jest moje "typowe zachowanie". Wiem za to jakie
    jest twoje.

    A.L.

  • 88. Data: 2013-05-08 00:55:18
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 7 May 2013 20:33:29 +0200, "slawek" <h...@s...pl> wrote:

    >Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    .com...

    >Sorry, ale nie znam się na tarocie, UFO, wróżeniu z fusów i dowodzeniu
    >twierdzeń metodą Chucka ("Chuck policzył dla uspokojenia w pamięci od zera
    >do nieskończoności, dla pewności dwa razy"). To co wiem o "eksperymentalnej
    >matematyce" kwalifikuje ją do jednej z tych czterech rzeczy. Nie wiem co
    >prawda jeszcze do której konkretnie, ale nie jestem aż tak dociekliwy.

    Jednak chyba byles u mnei w KF. Nie pamietam. Ale teraz na pewno
    bedziesz

    A.L.

  • 89. Data: 2013-05-08 01:35:45
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

    >Jednak chyba byles u mnei w KF. Nie pamietam. Ale teraz na pewno
    >bedziesz

    Czy ja wyglądam na gimbusa, aby zabiegać o to, by nie być w KF niejakiego
    A.L.? Albo może, fuj, o lajki jakieś?! lol Szczerze? Mam przekonanie
    graniczące z pewnością, że każdy osobnik inteligentniejszy (lub wygadany) od
    A.L. trafia do KF A.L.

  • 90. Data: 2013-05-08 01:40:35
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

    >Good. Nie wiem jakie jest moje "typowe zachowanie". Wiem za to jakie
    >jest twoje.

    Jeżeli A.L. przestał mieć świadomość co zwykle robi, to może nie męczmy
    chłopaka, tylko - jak kto zna - dajmy mu adres dobrego lekarza?