    From: syriusz <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: D3x na DXOptics
    Date: Fri, 16 Jan 2009 09:49:11 +0100

    Kryhu wrote:
    > Jeśli prawie 2EV przewagi nad np. 5D2 czy 1Ds3 nie robi na obie wrażenia
    > to nie mamy o czym dyskutować :)

    Wiesz... ja nie robię w RAW'ach... w JPG'ach też nie... :D
    Dla mnie wyjechanie o 1EV poza używalny zakres materiału to już tragedia
    i do wyrzucenia... ;)
    Więc chyba jednak możemy podyskutować... ;P

    > Nie zmienia to faktu że S5 ma sporo wyższy zakres dynamiki w związku z
    > konstrukcją matrycy. Niestety ma on też sporo wad z tym związanych.

    No zgadza się.
    Nawiązałem tylko do stwierdzenia, że S5 został zdetronizowany (w domyśle
    przez D3x) :)
    Gdzie więc pytam? Bo w temacie dynamiki ciągle króluje... ;)

    > Zawodowcy do konkretnej roboty. Nikon głupi nie jest, ustalił cenę w
    > oparciu o badanie rynku i tyle. Tyle samo kosztuje 1Ds3 i jakoś nikt nie
    > płacze. Za pół roku zobaczymy D700x/D800 w cenie 3,5k$.

    Nie twierdzę, że Nikon jest głupi. Na pewno badał rynek przed
    oszacowaniem ceny tego modelu, tylko jeśli skupił się na grupie (jak ich
    nazywasz) "zawodowców", to ja bym ich nazwał raczej "gadżeciarzami" ;)
    Oczywiście bez negatywnego wydźwięku tego słowa - nie chcę tu nikogo
    obrażać (bo zaraz jakiś szczęśliwy posiadacz D3x doskoczy mi do gardła ;-)

    Chcę tylko powiedzieć, że _wydaje_ mi się (bo jestem tylko amatorem), że
    prawdziwy zawodowiec, to pozostanie jednak na D3, a te 12 "klocków" co
    mu zostało zainwestuje w inny sprzęt ;)
    No chyba, że komuś tak zależy na 2x więcej MPix :)

    Pozdrawiam,
    syriusz