  • 321. Data: 2020-03-12 04:17:47
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W blokach też się da zainstalować gniazdka. Kwestia przebudowy parkingów. Spalinowe
    samochody są trochę nie ten teges jak by miały stać pod oknami tych co na parterze
    mieszkają. Ale jak elektryk bezszelestnie może odjechać to gniazdka mogą być na
    ścianie pod oknami tych z parteru. Można zakopać grubszy kabel idący od przyłącza w
    bloku i zrobić żeby prąd był w nim w nocnej taryfie. I pod ten kabel podłączyć
    miejsca parkingowe z wydajnością 2A przy 230V. Przy trybie jazdy jaki podałeś że do
    pracy 15 kilometrów takie 2A to jest za dużo. Zrobienie w blokowiskach infrastruktury
    do ładowania pelnogabarytowych elektryków jest niewykonalne. Ale do małych możliwe do
    zrobienia za cienkie pieniądze. Aż dziw bierze że te nasze rządzące mundrusie na to
    nie wpadną i nie zbudują państwowej fabryki takich małych samochodzików. Są
    suplementy diety a suplementu samochodu nie ma. Z artykulu wynika że cytat " Samochód
    trafi do salonów 30 marca we Francji. Kilka miesięcy później dołączą Belgia,
    Hiszpania, Portugalia, Włochy oraz Niemcy. Na pierwsze dostawy trzeba zaś będzie
    poczekać do początku tegorocznych wakacji letnich.". Jeśli planują sprzedaż do kilku
    krajów to znaczy że są przygotowani na coś więcej niż produkcja jednostkowa. Dobrze
    by było żeby dobrze się sprzedawał bo inni producenci samochodów bardzo szybko
    wyprodukowali by swoje małe elektryczne samochodziki miejskie. Twierdzisz że z
    miejscami parkingowymi by się mało zmieniło. Patrzysz na to pod kątem parkingów przy
    marketach. Wystarczy dopasować miejsca parkingowe do krótszych samochodów i na tym
    samym terenie zmieści się ich więcej. Na ulicach z reguły parkuje się równolegle do
    krawężnika. A te małe są krótsze i mogą parkować prostopadle do krawężnika. Zamiast
    jednego dużego wejdą trzy małe. Masz jeszcze jakieś zastrzezenia? A tak przy okazji.
    Jeśli idzie o szerokość i wysokość to jest niewiele węższy od Seicento i wyższy od
    Poloneza. Znaczy to że w srodku jest sporo miejsca i że łatwo się wsiada.

  • 322. Data: 2020-03-12 07:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Ma proporcjonalnie mniejszy akumulator do tego o ile ma zasięg
    > mniejszy od Twizy.

    > By uzyskać większą prędkość nie potrzeba podkręcania mocy tylko
    > wyłączenia ogranicznika. Bo jak już pisałem, Citroen ma silnik
    > niewiele mniejszej mocy niż Twizy, którym to Twizy można pojechać i
    > 105km/h.

    A waza tyle samo?

    > A najbardziej prawdopodobne jest, że z 35 tysięcy zł dopłaty zejdą
    > do 0.

    Zgadzam sie z Zenkiem ze jak te auta beda po 10k to ustawią się kolejki z
    Warszawy do Poznania. Tylko jakos wydaje mi się to mało realne...

    > 45km/h to jest akurat taka prędkość jaką poruszają się samochody w
    > miastach. Problem gdy trzeba przejechać między miastami lub na
    > drogach, gdzie jest podwyższenie prędkości. No ale to jest kwestia
    > organizacji ruchu. Gdzieniegdzie są buspasy. Nie żebym był ich fanem
    > bo to generalnie marnotrawstwo drogi, ale akurat problem
    > wolniejszych pojazdów elektrycznych mogłoby rozwiązywać.

    Srednio pewnie nawet mniej ale jednak jest wiele miejsc gdzie jedzie sie
    szybciej. Z drugiej strony ludzie czesto najwiecej czasu traca na
    ruszanie, zmiane biegów etc a tutaj nie ma tego problemu i być moze takie
    autka byłby wrecz sprawniejsze w typowym centrum miasta.

    > Jakim cudem? Miejsce parkingowe ma szerokość normalnego samochodu i
    > nie zwęzi się tylko dlatego, że istnieją mniejsze samochody. Takimi
    > pojazdami można wykorzystać tylko wolne nieparkingowe przestrzenie.
    > Nie ma tego wiele. Kiedyś pewnie podrzucę zdjęcia jak parkuję.

    We włoszech widziałem wielokrotnie jak ludzie małymi autami parkuja na
    miejscach wzdłuz drogi ustawiajac auto w poprzek. W ten sposób na jednym
    miejscu mieszcza sie 2 auta.
    Jak sa takie małe miejsca parkingowe na 4-5 aut to moznaby nie rysować
    linii i wtedy w zaleznosci od wielkosci auta parkuje tyle ile wlezie.

    Tyle ze do tego potrzeba troche inteligencji kierowców a wielokrotnie
    widze ze ktos parkujacy na skrajnym miejscu zamiast przytulic sie do jego
    skraju, zostawia metr wolnego. Czy wiec mamy prawo oczekiwac ze kierowcy
    beda madrze wykorzystywać przestrzen?

    > Jakbyś miał je gdzie podłączyć. Jak ktoś nie ma domu albo garażu z
    > prądem to może sobie tylko pomarzyć.

    Dokładnie. Ale ci co maja tez stanowia spora grupe.

    > Już spadło, mamy koronawirus i nie zanosi się by w najbliższym
    > czasie coś się zmieniło.

    :)
    Mowisz ze uratowalismy planete bo np pol roku bedziemy zuzywac mniej
    ropy?

    > Gdyby każdy mógł złożyć samochód to byśmy nie musieli filozofować
    > jak wydać ukradzione ludziom pieniądze.

    > 70km ... jest ok o ile masz:
    > - do pracy mniej niż 15km

    A dlaczego nie 20-25?

    > - w miejscu parkowania gniazdko

    Ale to gniazdko moze być rowniez w miejscu parkowania w pracy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 323. Data: 2020-03-12 15:59:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-03-2020 o 18:08, ddddddddddddd pisze:

    > ale od startu z domu może przejechać 3-4 godziny i po tym zrobić przerwę
    > 5-10 minut. Ja jak jestem wypoczęty to 1000km zrobię z kilkoma 5-10
    > minutowymi przerwami, postój praktycznie tylko na sikanie i przemycie
    > twarzy wodą

    No to wiedząc że koniecznie musisz non-stop jechać, nie kupujesz
    elektryka i po kłopocie.
    Obowiązku nie ma.

    Moje rady dotyczą takich bardziej normalnych kierowców, którzy mogą
    sobie pozwolić na 0,5 przerwy w podróży......

  • 324. Data: 2020-03-12 16:03:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-03-2020 o 18:12, J.F. pisze:

    > Ale jest roznica czy jedna 15 minutowa, czy 5 po godzinie :-)

    Jak Cię stać, to zawsze możesz kupić Teslę zamiast Renault Zoe i mieć
    jeden postój....
    Tylko po co tak na siłę?

    > Dodaj do tego godzine dojazdu - jak dojade na "wieczor" to OK, jak "w
    > srodku nocy", to juz niekoniecznie kwatere zastane otwarta.

    A nie lepiej następnego dnia?

    > Wiec trzeba wyjechac znacznie wczesniej ... i zarwac troche nocy.
    >
    > Co prawda wtedy latwiej na pierwszym postoju odespac :-)

    No właśnie, więc się da.
    Nie każdy musi lecieć na łeb na szyję.
    Dla mnie wakacje zaczynają się w momencie wyjazdu, więc to czy mam w
    podróży 1 przerwę 15 minutową, czy kilka kilkugodzinnych nie robi mi
    problemu.
    Spać przez noc czy dwie też mogę w hotelach po drodzę, a niekoniecznie w
    miejscu docelowym.
    A nawet tak wolę, bo szybko się nudzę w jednym miejscu.

  • 325. Data: 2020-03-12 17:19:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A na chuj gniazdo w pracy jak napisał że do roboty 15 kilometrów to znaczy że
    dziennie 30 kilometrów zrobi przy zasięgu fabrycznym 70 kilometrów. Wróci podlaczy
    pod ładowarkę i pobierając z sieci jednego ampera doładuje przez 10 godzin do pełna.
    Zapłaci za ładowanie zlotowke. Miesięcznie kosztowało go będzie 30% ceny migawki na
    zbiorkom bez stania na przystankach.

  • 326. Data: 2020-03-12 19:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > ładowanie zlotowke. Miesięcznie kosztowało go będzie 30% ceny
    > migawki na zbiorkom bez stania na przystankach.

    Np dlatego ze jednak pod blokiem nie ma mozliwości ładowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 327. Data: 2020-03-12 23:07:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Byt kształtuje świadomość. Dotyczy to nie tylko socjalizmu. Nie ma możliwości
    ładowania pod blokiem bo nie ma takiej potrzeby. Nie ma również możliwości karmienia
    konia pod blokiem. Jeśli zrobi się zapotrzebowanie na ładowanie pod blokiem to
    przyjdzie ktoś i zrobi że będzie można ładować. I o ile ładowanie wielu samochodów z
    silnikami 100kW jest i długo będzie pod blokiem niewykonalne. To ładowanie
    samochodzików z silnikami 6kW jest możliwe. Z dziesięć lat temu pisałem że będzie
    odcinkowy pomiar prędkości. Wszyscy jak jeden twierdzili tutaj że jest to niemożliwe.
    I niemożliwe stało się możliwe.

  • 328. Data: 2020-03-12 23:13:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I jeszcze coś Budzik. Jak bym kupił taki mały samochodzik to mam możliwość ładowania
    go chociaż mieszkam w kamienicy. Na to że ktoś nie będzie miał takiej możliwości, jak
    by to powiedzieli młodzi, mam wyjebane. Jeśli będzie możliwość kupienia takiego
    samochodzika i będę miał nawis inflacyjny umożliwiający jego kupienie to sobie kupię.
    Kupię nie dlatego że on ekologiczny itp. ale że dla mnie będzie miało to sens. To że
    dla kogoś innego może nie mieć sensu mam jw.

  • 329. Data: 2020-03-13 00:39:02
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-12 04:17, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    mieszkają. Ale jak elektryk bezszelestnie może odjechać to gniazdka mogą być na

    Pod oknami jest trawnik.

    > Można zakopać grubszy kabel idący od przyłącza w bloku i zrobić żeby prąd był w nim
    w nocnej taryfie. I pod ten kabel podłączyć miejsca parkingowe z wydajnością 2A przy
    230V.

    Małe szanse moim zdaniem. To sobie tak można u siebie na podwórku albo w
    garażu zrobić.

> [...]
    parkować prostopadle do krawężnika. Zamiast jednego dużego wejdą trzy małe. Masz

    Posłuchaj, ja jeżdżę Twizy. Codziennie parkuję po kilka razy i wiem, że
    wygląda to inaczej. Zwykle nie parkuje się prostopadle między innymi
    samochodami bo by nie wyjechali. Niekiedy tylko zdarzy się, że ktoś jest
    ostatni i może sobie odjechać to można tuż przed czy za nim stanąć.
    Parkowanie równoległe między samochodami też tylko niekiedy jest
    możliwe. Bo mimo, że Twizy ma drzwi otwierane do góry i można sobie tuż
    obok stanąc, to ten co obok stoi musi swoje drzwi otworzyć normalnie,
    więc jak jest wąsko to muszę podjechać do przodu przed niego by nadal
    mógł to zrobić. Mogę sobie stanąć tam, gdzie inne samochody w ogóle nie
    zmieszczą się, np na ściętym rogu ogrodzenia. Ale ile masz takich
    miejsc. Dobrze, że jestem jedyny.

    > A tak przy okazji. Jeśli idzie o szerokość i wysokość to jest niewiele węższy od
    Seicento i wyższy od Poloneza. Znaczy to że w srodku jest sporo miejsca i że łatwo
    się wsiada.

    A drzwi da się otworzyć?

    Dobrze, że takie pojazdy powstają, ale trochę zejdzie nim z tego coś
    większego wyniknie.

  • 330. Data: 2020-03-13 01:08:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W kilku artykułach napisali że sprzedaż zaczyna się pod koniec marca a dostawy w
    wakacje. Jedynie jakieś problemy związane z wirusem mogą to spierdolic. A mogą bo we
    Francji sporo zachorowan. Do tej pory mikrosamochody produkowały niewielkie w branży
    motoryzacyjnej firmy. Ami chce produkować koncern. Na mój gust sprawdzili jaka jest
    pojemność rynku i jeśli citroen wziął się za produkcję to nie po to żeby dołożyć do
    interesu. Wcale bym się nie zdziwił jak by odnieśli sukces w kategorii
    mikrosamochodów. I ja im tego życzę bo chcę mały tani elektryczny samochód. A jak ich
    będzie dostatecznie dużo to zostanie dobudowana do nich infrastruktura. Kiedyś
    benzynę do samochodów kupowali w aptekach. Idąc Twoim tokiem rozumowania samochody
    powinny zaniknąć bo mało aptek było a i tankowanie z piecio litrowych szklanych butli
    mało komfortowe było. Jest jeszcze jeden aspekt. Nieduża ładowarka do rasowego
    elektryka obsłuży przez noc maksymalnie dwa samochody albo czterdzieści
    mikrosamochodów elektrycznych. Oczywiście zakazu ładowania dużego elektryka z
    ładowarki dla małych nie będzie. Dostanie na takich samych zasadach jak inni 500W.
    Dużego elektryka nie da się ładować z instalacji do oświetlania ulic. Ale jak
    latarnie wyłączone to z co drugiej można pociągnąć dwa ampery. Teraz błędem jest
    pisanie że nie infrastruktury. Należy pisać że chwilowo jeszcze nie ma
    infrastruktury, tak jak za czasów w których benzynę sprzedawali aptekarze.