    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czyżbym wykrakal?
    Date: Fri, 13 Mar 2020 00:39:02 +0100

    On 2020-03-12 04:17, Zenek Kapelinder wrote:
    > W blokach też się da zainstalować gniazdka. Kwestia przebudowy parkingów. Spalinowe
    samochody są trochę nie ten teges jak by miały stać pod oknami tych co na parterze
    mieszkają. Ale jak elektryk bezszelestnie może odjechać to gniazdka mogą być na
    ścianie pod oknami tych z parteru.

    Pod oknami jest trawnik.

    > Można zakopać grubszy kabel idący od przyłącza w bloku i zrobić żeby prąd był w nim
    w nocnej taryfie. I pod ten kabel podłączyć miejsca parkingowe z wydajnością 2A przy
    230V.

    Małe szanse moim zdaniem. To sobie tak można u siebie na podwórku albo w
    garażu zrobić.

    > Przy trybie jazdy jaki podałeś że do pracy 15 kilometrów takie 2A to jest za dużo.
    Zrobienie w blokowiskach infrastruktury do ładowania pelnogabarytowych elektryków
    jest niewykonalne. Ale do małych możliwe do zrobienia za cienkie pieniądze. Aż dziw
    bierze że te nasze rządzące mundrusie na to nie wpadną i nie zbudują państwowej
    fabryki takich małych samochodzików. Są suplementy diety a suplementu samochodu nie
    ma. Z artykulu wynika że cytat " Samochód trafi do salonów 30 marca we Francji. Kilka
    miesięcy później dołączą Belgia, Hiszpania, Portugalia, Włochy oraz Niemcy. Na
    pierwsze dostawy trzeba zaś będzie poczekać do początku tegorocznych wakacji
    letnich.". Jeśli planują sprzedaż do kilku krajów to znaczy że są przygotowani na coś
    więcej niż produkcja jednostkowa. Dobrze by było żeby dobrze się sprzedawał bo inni
    producenci samochodów bardzo szybko wyprodukowali by swoje małe elektryczne
    samochodziki miejskie. Twierdzisz że z miejscami parkingowymi by się mało zmieniło.
    Patrzysz na to pod kątem parkingów przy marketach. Wystarczy dopasować miejsca
    parkingowe do krótszych samochodów i na tym samym terenie zmieści się ich więcej. Na
    ulicach z reguły parkuje się równolegle do krawężnika. A te małe są krótsze i mogą
    parkować prostopadle do krawężnika. Zamiast jednego dużego wejdą trzy małe. Masz
    jeszcze jakieś zastrzezenia?

    Posłuchaj, ja jeżdżę Twizy. Codziennie parkuję po kilka razy i wiem, że
    wygląda to inaczej. Zwykle nie parkuje się prostopadle między innymi
    samochodami bo by nie wyjechali. Niekiedy tylko zdarzy się, że ktoś jest
    ostatni i może sobie odjechać to można tuż przed czy za nim stanąć.
    Parkowanie równoległe między samochodami też tylko niekiedy jest
    możliwe. Bo mimo, że Twizy ma drzwi otwierane do góry i można sobie tuż
    obok stanąc, to ten co obok stoi musi swoje drzwi otworzyć normalnie,
    więc jak jest wąsko to muszę podjechać do przodu przed niego by nadal
    mógł to zrobić. Mogę sobie stanąć tam, gdzie inne samochody w ogóle nie
    zmieszczą się, np na ściętym rogu ogrodzenia. Ale ile masz takich
    miejsc. Dobrze, że jestem jedyny.

    > A tak przy okazji. Jeśli idzie o szerokość i wysokość to jest niewiele węższy od
    Seicento i wyższy od Poloneza. Znaczy to że w srodku jest sporo miejsca i że łatwo
    się wsiada.

    A drzwi da się otworzyć?

    Dobrze, że takie pojazdy powstają, ale trochę zejdzie nim z tego coś
    większego wyniknie.