  • 212. Data: 2020-03-06 06:59:48
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > I chyba ogolnoswiatowe.

    Tez mi sie to nie podoba ale stanowisko wszelkiej masci urbanistów jest
    jasne i klarowne - nie da sie zbudowac takeigo miasta zeby kazdy miał
    samochód a ruch odbywał się płynnie i bez korków.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 211. Data: 2020-03-06 06:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Średnio reprezentatywnym przykładem czego? Mieszczucha? Z pewnością. Na
    > wsi - czy to polskiej, czy zachodniej, 15 km do stacji to nie jest nic
    > zadziwiającego (ja mam akurat 25 km, no to powiedzmy już trochę
    > odbiega od normy, ale takie miejsce świadomie wybrałem).

    ale juz taki układ gdzie masz do stacji 25km a wszystkie sprawy
    załatwiasz w obrebie 15km to jest imo zdecydowanie niestandardowa
    sytuacja...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 213. Data: 2020-03-06 07:43:15
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Tak nie pojedziesz 70 ale nie można tym pojazdom zarzucić ospałości przy
    ruszaniu i manewrach w mieście.

    slabo, w Szczecinie jak chcesz przejechac z prawego na lewy i odwrotnie to jest 70
    gdzie wszyscy jada 100 i teraz mam jechac 50-60 z TIR-em na plecach ? to juz moze
    lepiej tym no rowerem ?

    ps to jest specjalny (imho kaleczny) rodzaj elektryka bo takie BMW i3 (carsharing)
    kasuje wiekszosc spalinowych na swiatlach

  • 214. Data: 2020-03-06 09:24:49
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-06 07:43, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    >
    > ps to jest specjalny (imho kaleczny) rodzaj elektryka bo takie BMW i3 (carsharing)
    kasuje wiekszosc spalinowych na swiatlach

    Na światłach akurat nie potrzeba 100km/h by przeciętny samochód
    "skasować". Ludzie jeżdżą sobie spokojnie.

  • 215. Data: 2020-03-06 09:34:09
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2020 o 20:33 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Dopoki sie nie zepsuje. Bo wtedy caly tor stoi :-)
    >
    > A ta setka wykolejen we wrocku ... co trzeci dzien.
    > Ale niekoniecznie na twojej linii, niekoniecznie na twoim odcinku,
    > niekoniecznie w twojej godzinie ... raz na kwartal sie trafia ?

    OK, ale natychmiast powoduje konieczność reorganizacji ruchu tramwajowego
    w całych okolicznych dzielnicach. Czyli de facto wykolejenie na ruchliwej
    linii (tam wykolejenia najczęstsze!) powoduje paraliż szynowy połowy
    miasta.

    Tak, jestem wrocławiakiem od zawsze i już chyba na zawsze. Powinieneś mnie
    kojarzyć z pl.regionalne.wroclaw, gdzie kontestowałem władze od czasów
    Zdrojewskiego.

    --
    Trefniś

  • 216. Data: 2020-03-06 09:59:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2020 07:00:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > ale juz taki układ gdzie masz do stacji 25km a wszystkie sprawy
    > załatwiasz w obrebie 15km to jest imo zdecydowanie niestandardowa
    > sytuacja...

    Weź no wychyl nosa poza Poznań;)
    U nas na Pomorzu jest mnóstwo wiosek gdzie do najbliższego urzędu(gminy np) ludziska
    maja ponad 20km. ZUS ,US, Starostwo jeszcze dalej
    A co tam urząd- są wioski gdzie do najbliższego sklepu 10-15km jest
    I żeby było ciekawiej sa takie wioski gdzie publiczny transport nie dociera,
    prywatnym przewoźnikom tez tam się nie opłaca jeździć
    A czy to standardowa sytuacja czy nie to mnie oceniać.
    A sporo jest tez bardziej cywilizowanych wioch gdzie są urzędy, ośrodki zdrowia,
    szkoły, przedszkola ale do pracy ludziska dojeżdżają do najbliższego miasta min 15km.
    Sam tak kilkanaście lat jeździłem.
    Dużym fiatem;)

  • 217. Data: 2020-03-06 10:09:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-05 o 23:23, Cavallino pisze:
    > A do nich porównujesz ten badziew.

    To porównaj sobie do normalnego samochodu typu "pikaczento"

    Wszystko ma swoje zady i walety.

    Chcesz być ekologicznym (bo o to tu chodzi) to zamiast kosztownego
    elektryka którego w polskich warunkach zastosować nie można to kup
    Aixama i pal 3 l /100 km.
    A jak nie chcesz to kup sobie co CHCESZ ;-)

    Elektryki to tylko szpanowanie bez efektów globalnych.
    3l natomiast to konkretna redukcja emisji.
    Tak wyglądają realia a nie foldery reklamowe ;-)

    Przyznaj się ile Twoje Auto pali w mieście

  • 218. Data: 2020-03-06 10:20:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-06 o 06:03 +0100, Shrek napisał:

    > Co kończy dyskusję, bo na dzień dzisiejszy elektryki to mieszczuchy
    > ze wszystkimi wadami kompakta.

    Kręcimy się w kółko, jak to w usenecie czasem bywa. Tak, dziś oferta
    elektryków to upośledzone, drogie miejskie popierdółki dla hipstera -
    pisałem o tym i mogę tylko ubolewać nad takim stanem rzeczy.

    Dlatego też RadoslawF napisał, że elektryk jest tylko dla miastowych.
    Ja postawiłem tezę, że gdyby na rynku pojawił się sensowny elektryk
    (jak np. Levdeo i5) w sensownej cenie (10K euro - zdaje się, że za tyle
    chińczyk w ChRL jest w stanie go kupić), to i taki wieśniak jak ja
    mógłby się skusić (a potem było o kosmitach).

    Na co ty odpowiadasz: "nie bo elektryk to dla miastowych". :)

    > No i wracamy do tematy - elektryk to na drugie auto. Hał
    > ekologicznie;)

    Nie wiem gdzie mieszkasz, ale wiejskiej rodzinie bez co najmniej dwóch
    samochodów ciężko żyć. Teraz pytanie czy ekologiczniej/praktyczniej
    mieć dwie spaliny, czy jedną spalinę + elektryka?

    Mateusz

  • 219. Data: 2020-03-06 12:13:19
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- Na światłach akurat nie potrzeba 100km/h by przeciętny samochód
    "skasować". Ludzie jeżdżą sobie spokojnie.

    jasne, jak ludzie widza taka zawalidroge to staraja sie wyprzedzic za wszelka cena a
    nie wlec za nim, ostatnio jechalem za mikrokarem (chyba 25 km/h max) i wyprzedzalo go
    wszystko na chama lacznie z ciezarowkami

  • 220. Data: 2020-03-06 12:54:13

    W dniu 2020-03-06 o 12:13, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > jasne, jak ludzie widza taka zawalidroge to staraja sie wyprzedzic za wszelka cena
    a nie wlec za nim, ostatnio jechalem za mikrokarem (chyba 25 km/h max) i wyprzedzalo
    go wszystko na chama lacznie z ciezarowkami

    Mój wyciąga 65 wg GPS po płaskim więc nie narzekaj ;-)