  • 141. Data: 2020-03-04 19:26:44
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 4, 2020 at 7:20:37 PM UTC+1, Cavallino wrote:

    > Ale syf robi taki sam jak wungiel, a często i większy.

    Zalezy jak sie spala, te austriackie kotlownie to nie dymia...
    Kolega tez kupil dobrych parenascie lat temu retortowy kociol na drewno i toto nie
    dymi, teraz poszlo do smieci, bo w Krk zakaz...
    Jak sie pali mokrym drewnem w smieciuchu tu syf jest... ale pomijajac przepisy nie ma
    to sensu, bo sporo ciepla sie marnuje wraz z para wodna w duzej ilosci idaca przez
    komin...

  • 142. Data: 2020-03-04 19:49:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 17:46, nadir pisze:

    > Ale koła muszą ruszać od zera obrotów.

    Ale liczą się obroty silnika.

    > A jaka to różnica czy sprzęgło się ślizga czy koła buksują?

    No właśnie żadna. Ale skoro koła buksują, to znaczy że momentu jest aż
    nadto.

    > Kontrolka to może migać z różnych powodów, ale to właśnie brak momentu
    > od zerowych obrotów jest problemem w silnikach spalinowych.

    Jeszcze raz - skoro koła buksują (a tak jest jak wyłączysz kontrolę
    trakcji) to nie brak momentu jest problemem. Więc sądzę, że nie mityczny
    moment od zera jest przyczyną dla którego elektryki się tak doskonale
    zbierają a doskonała i o rząd wieksości szybsza i dokładniejsza kontrola
    trakcji.

    --
    Shrek

  • 143. Data: 2020-03-04 19:52:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 18:16, T. pisze:

    > No cuś jak iPhony... :-)

    Nie do końca. Jednak IPhon nie jest jakoś mocno upośledzony w stosunku
    do samsunga czy ksiomi. Jest po prostu droższy, pod wiekoma względami
    nawet lepszy, pod innymi gorszy. Ale jest porównywalny. Elektryki
    obiektywnie ssą. Nadają się w zasadzie na auta miejskie a ich flagship
    czyli tesla jest zaprzeczeniem idei auta miejskiego.

    --
    Shrek

  • 144. Data: 2020-03-04 19:58:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 19:09, s...@g...com pisze:

    > Ale w eksploatacji teoretycznie tanszy. Choc zgodze sie ze w praktyce nie bardzo.

    No bo w praktyce droższy. Prakika jebiut teoriu.

    > Mysle ze trudno by bylo w polsce sprawic ze elektrownie nie wydola, niby mamy
    deficyty ale to sie latwo zalatwia na szczeblu rzadowym. Starczy chciec.

    Jasne specustawa. Zmieni się wzorzec kilowatogodziny;)

    > Mialem na mysli swoje dedykowane gniazdka. Takie podpiete pod dedykowany licznik i
    dla szczescia tez zabezpieczone zeby cudzego auta nie dalo sie ladowac.

    A masz odzielną linie do elektrowni? Bo muszę cię zmartwić, ale budynek
    ma swoje przyłącze, rodzielnice główną i tam się zbiegają wszystkie
    "prywatne, dedykowane itd" "gniazdka". I muszę cię zmartwić - jak więcej
    ludzików wpadnie na podobny pomysł, to nie wydoli;)

    > Narazie takich brak. Brak tez takich o jakich ty piszesz.

    Czyli argumentem za tym, że możesz ładować elektryka jest to, że nie
    masz gniazdka:P

    --
    Shrek

  • 145. Data: 2020-03-04 20:21:50
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2020 12:58:43 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > "prywatne, dedykowane itd" "gniazdka". I muszę cię zmartwić - jak więcej
    > ludzików wpadnie na podobny pomysł, to nie wydoli;)

    Nie przesadzal bym. Jak ladowarka inteligentna to pociagnie tyle ile jej sie pozwoli.
    Jak laduje jedno auto po popcha 25A a jak trzy to 3x8. Lub w ten desen.
    U mnie w domu mam przydzielona moc 3x25A a wykorzystuje w szczycie moze 3, moze 5. No
    chyba ze sie spawarke wlaczy.
    W blokowiskach jest pewnie podobnie. Mysle ze szybko na tym etapie nie polegniemy.

    > Czyli argumentem za tym, że możesz ładować elektryka jest to, że nie
    > masz gniazdka:P

    Czyli argumentem za tym, że _nie_ możesz ładować elektryka jest to, że nie
    masz gniazdka:P

    Nie wiem czy dobrze zrozumialem.

    Rozmowa jest o tym czego brakuje albo co ssie w elektromobilnosci.
    Koszty to jedno, rozwoj to drugie a to co mozna zrobic samemu w tym temacie to
    trzecie.
    Skoro ma przyjsc to trza dbac o swoj koniec kabla. Niech inni zadbaja o swoje a
    elektrownia i swoj.

    I jakos to poleci.

  • 146. Data: 2020-03-04 20:39:14
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-04 o 19:49 +0100, Shrek napisał:
> [...]
    > mityczny moment od zera jest przyczyną dla którego elektryki się tak
    > doskonale zbierają a doskonała i o rząd wieksości szybsza i

    Niewykluczone, że dociążenie za sprawą nisko położonych akumulatorów ma
    także niezerowy wpływ na skuteczność "zbierania się".

    Mateusz

  • 147. Data: 2020-03-04 20:46:05
    Od: andal <a...@a...org>

    On Wed, 04 Mar 2020 18:54:19 +0100, kk wrote:

    > Nie wiesz co ja mogę a czego nie mogę. Może jestem twoim stwórcą i wiem
    > o Tobie wszystko.

    sprobuj 'fortune teller', niezla kasa z tego

  • 148. Data: 2020-03-04 20:49:05
    Od: andal <a...@a...org>

    On Wed, 04 Mar 2020 10:17:30 -0800, WS wrote:

    > ale np. drewno to paliwo odnawialne

    spalony las odrasta po 25 latach

  • 149. Data: 2020-03-04 20:49:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niewykluczone, że dociążenie za sprawą nisko położonych akumulatorów ma
    > także niezerowy wpływ na skuteczność "zbierania się".

    Wysokość środka masy w pierwszym przybliżeniu jest chyba bez znaczenia
    (o ile przednich kół nie odrywa od ziemi;)

    --
    Shrek

  • 150. Data: 2020-03-04 21:00:52
    Od: andal <a...@a...org>

    On Wed, 04 Mar 2020 17:39:43 +0000, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    neuer_leasingvertrag_volkswagen_golf_e_golf_nur_fuer
    _berliner_geschaeftskunden_sonderzahlung_umweltbonus
    _welmopraemie_limousine_grau/
    985229?utm_source=TT-99001&utm_medium=tt-affiliate&u
    tm_campaign=28547

    > całkiem fajna oferta - w zasadzie można się tylko zastanowić gdzie jest
    > hahahaczyk. Bo kto do tego dopłaca? 36x15=540Eur + 750 opłaty wstępnej =
    > 1300eur... różnicę wezmą z depozytu, czy kto za to zapłaci? W UK
    > najtańszy deal na elektryka to 150 funtów miesięcznie, na jakąkolwiek
    > (najtańszą) osobówkę niewiele poniżej 100 funtów - przynajmniej tak na
    > stronach napisali (może bezpośrednio jest inaczej, 6-miesięczne auto
    > demo z przebiegiem 1000mil, gdy Kowalski chce kupić, potrafi kosztować
    > 60% wartości katalogowej)

    na to moze zaplacic chinski bank z ujemna stpa procentowa

    kiedys takie byly! (w chinach)