  • 21. Data: 2009-09-25 19:43:48
    Temat: Re: Czyszczenie obiektywu - zmora początkującego.
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 25 Wrz, 18:56, Gusioo <f...@g...com> wrote:

    > Czyli najlepiej kupić płyn u optyka? Też nad tym myślałem i sporo osób
    > tak właśnie robi. Jutro przejdę się po okolicznych optykach.

    Nie, najlepiej jest kupić 0.5l spirytusu, 0,49l wypijasz, resztą
    myjesz (odtłuszczasz) ręce. Następnego ranka przystępujesz do
    czyszczenia. Chuch będzie doskonały.

  • 22. Data: 2009-09-25 19:50:51
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "nemo" <n...@k...com.pl> napisał w wiadomości
    > obiektywów. Po pierwsze - one nie są delikatne (od dość dawna tak się je
    > produkuje, żeby łatwo było z nich wszelkie syfy wytrzeć), po drugie -

    Problemem nie jest materiał z którego są zrobione (szkło) ale warstwy powłok
    antyodblaskowych, które mają grubości rzędu kilku atomów i bardzo łatwo je
    porysować/zetrzeć. To z ich powodu należy czyścić bardzo ostrożnie i
    delikatnie, z należytą rewerencją i pietyzmem.

    --
    Yogi(n)

  • 23. Data: 2009-09-25 20:03:38
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Gusioo" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 25 Wrz, 18:24, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a czym jest zanieczyszczony?

    Mam kilka plamek na szkle, patrząc "pod kątem" odbijają światło.
    Podejrzewam, że to "rozprysk" z chuchania ;)

    Znaczy się zapluty :-)))

    Pzdr

  • 24. Data: 2009-09-25 20:06:02
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 25 Wrz, 21:50, "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> wrote:
> [...]
    > porysować/zetrzeć. To z ich powodu należy czyścić bardzo ostrożnie i
    > delikatnie, z należytą rewerencją i pietyzmem.

    Sorry, ale pleciesz głupoty.
    Może 40 lat temu miałbyś rację, ale też wątpię.

  • 25. Data: 2009-09-25 21:36:31
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Gusioo wrote:

    > Teorię znam (czytałem fora, grupę, etc.), ale użyć jakiegoś płynu,
    > wilgotnych chusteczek, czy zwykła ircha kupiona u optyka?

    1. Pozbyć się rysyjacych czasteczek typu ziarno piasku
    2. Sprana bawełniana szmatka (czysta!) + dobry chuch (bez latającej śliny)
    3. Delikatnie przetrzeć

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 26. Data: 2009-09-25 21:41:28
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Nieznajomy wrote:

    > Bardziej kulturalnie i mniej rzuca się w oczy jak założymy filtr UV z
    > 24 powłokami, i żeby nie był tańszy niż 500zł. Tańsze to kiepścizna.

    Najlepszy obraz jest z obiektywu bez filtra UV ;) Jesli juz ktoś musi to
    naprawde trzeba brać wersję MC.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 27. Data: 2009-09-25 21:50:51
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 25 Wrz, 23:41, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>
    wrote:

    > Najlepszy obraz jest z obiektywu bez filtra UV ;) Jesli juz ktoś musi to
    > naprawde trzeba brać wersję MC.

    Wrzuć w google hasło "ironia" - zapoznaj się i stosuj ...

  • 28. Data: 2009-09-25 21:56:13
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Nieznajomy wrote:

    > Wrzuć w google hasło "ironia" - zapoznaj się i stosuj ...

    Nie no, a królowa Bona umarła! Słyszałeś?!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 29. Data: 2009-09-25 22:11:15
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > delikatnie, z należytą rewerencją i pietyzmem.
    >

    > Sorry, ale pleciesz głupoty.
    > Może 40 lat temu miałbyś rację, ale też wątpię.

    A kud-ju-be-mor-spesifik? To znaczy głupotą jest traktowanie z pietyzmem i
    rewerencją powierzchni soczewek? A może to że MC nie jest skrótem od
    multicoated, co za tym idzie, powłoki nie mają istotnie niewielkiej
    grubości?
    Znaczy - że objawem mądrości będzie czyszczenie obiektywów szczoteczką albo
    gąbką do mycia naczyń (szklanki tez są ze szkła i im to nie szkodzi)?

    Co takiego zmieniło sie w technologii powłok odblaskowych przez ostatnie 40
    lat, że wtedy miałbym (chociaż wątpisz) rację, a teraz nie mam? (Poza tym,
    że Rosjanie nauczyli sie je robić z kilku, nie dwóch warstw?)

    --
    Yogi(n)

  • 30. Data: 2009-09-25 22:24:58
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 26 Wrz, 00:11, "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> wrote:

    > A może to że MC nie jest skrótem od
    > multicoated, co za tym idzie, powłoki nie mają istotnie niewielkiej
    > grubości?

    Czy cienkie musi być synonimem miękkiego?