  • 31. Data: 2016-05-13 21:43:52
    Temat: Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 13 maja 2016 20:26:22 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

> [...]
    podniesieniem rowerka, to zalozenie zajmuje max 30sek - postawic w rynience
    bagaznika, rama w uchwyt, przekrecic blokada do oporu, kluczyk i oba kola zablokowac
    samoblokujacymi paskami. Zdejmowanie podobnie

    > ROTFL !!!
    > I to chcesz zrobić w 30 sekund?
    > Bo mnie identyczne czynności i to w pozycji wygodnej, bo w bagażniku
    > hakowym zajmują kilka razy więcej.
    >
    > Też w Thule.

    nie chce mi sie filmu nakrecac ;) , ale juz "pozycja wygodna" w wypadku hakowego to
    tak sobie jak dla mnie... podniesienie rowerka to zaden problem, a pozniej sie
    schylac nie musze ;) dla mnie wygodniej jest na na dachu

    ustawiam ramie do chwytania ramy w odpowiedniej pozycji, chwytam rower za amortyzaror
    i rure tylnego trojkata, wstawiam pod katem w rynienke - tak, zeby trafic pod paski
    do zapinania kol (to tak z 5 sek max), do pionu (wchodzi w chytacz ramy, ktory ma z
    15cm luzu), 2 obroty blokady, przekrecenie kluczyka i dwa paski (czasem minimalnie
    kolo przekrecam, zeby paski byly w srodku miedzy szprychami)

    Nie da sie tego zle zapiac, ani jakos krzywo wstawic (podstawki pod kola sa w
    odleglosci raz ustawionej)

    Ale gdybym mial wstawiac trzeci rower, to juz musze stawac na progach itp zeby dostac
    do bagaznika, wtedy sie sprawa komlikuje

  • 32. Data: 2016-05-14 08:30:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13.05.2016 o 21:43, WS pisze:

> [...]
    tak sobie jak dla mnie... podniesienie rowerka to zaden problem,

    Zależy dla kogo i na jaki samochód.
    Na suva byś nie wstawił bez drabiny, nawet do mumycia dachu trzeba wleźć
    na koło.

> [...]
    >
    > Nie da sie tego zle zapiac, ani jakos krzywo wstawic (podstawki pod kola sa w

    Da się.
    Bo albo pedał przeszkadza do wstawienia drugiego roweru, albo kierownica
    drugiego roweru kłóci się z siodełkiem pierwszego i trzeba odpinać i
    poprawiać oba, albo akurat tasiemką ciężko trafić w wąski otwór klamry....
    A już przy montażu trzeciego to dopiero jazda.

    Tyle że ja wkładam dwa spore city bike,i plus trzeci beach cruiser.
    Każdy z olbrzymimi kierownicami i siodłami.

    Z dachowym pewnie lepiej, bo rowery są szerzej rozstawione, a jak już
    ktoś jakieś mikre górale wstawia to tym bardziej.

  • 33. Data: 2016-05-14 14:39:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu sobota, 14 maja 2016 08:30:17 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Zależy dla kogo i na jaki samochód.
    > Na suva byś nie wstawił bez drabiny, nawet do mumycia dachu trzeba wleźć
    > na koło.

    e... z mojej strony EOT
    toz to od poczatku napisalem, ze dotyczy to "normalnego" samochodu i max dwoch
    rowerow (czyli zakladanych po obu stronach samochodu, nie gdzies na srodku), przy
    wiekszej ilosci sam planuje zalozyc na hak

> [...]
    > drugiego roweru kłóci się z siodełkiem pierwszego i trzeba odpinać i
    > poprawiać oba, albo akurat tasiemką ciężko trafić w wąski otwór klamry....

    jw, nie problem wystepuje przy 2 szt, zakladanychz prawej i lewej strony

    WS

  • 34. Data: 2016-05-15 11:11:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14.05.2016 o 14:39, WS pisze:

> [...]
    rowerow (czyli zakladanych po obu stronach samochodu, nie gdzies na srodku), przy
    wiekszej ilosci sam planuje zalozyc na hak

    A ja opisuję wrażenia z montowania na bagażnik hakowy do suva, w 99%
    dwóch rowerów i też to wyraźnie napisałem.
    I na tej podstawie powątpiewam, że dźwiganie czegoś dwa razy wyżej trwa
    kilka razy krócej.