  • 31. Data: 2020-10-11 09:59:13
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-11 o 08:54, Myjk pisze:
    > Jakbym całe życie zajmował się pieprzeniem politycznym na newsach jak ty,
    > to też pewnie bym nie planował. Weź się do jakiejś pożytecznej roboty w
    > końcu.

    Ja robotę sobie wybieram bo potrafię coś robić i ludzie chcą aby mi płacić.

    Ale... Jestem już w wieku kiedy wiem kiedy jestem wydajny a kiedy nie i
    kiedy praca mi szkodzi.
    Dlatego wolny czas spędzam różnie a nawet pisząc wkurwiające lewaków
    teksty ;-)

  • 32. Data: 2020-10-11 10:05:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2020 09:59:13 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Dlatego wolny czas spędzam różnie a nawet pisząc wkurwiające lewaków
    > teksty ;-)

    Nie przyszło ci do głowy że żeby nie ci lewacy miałbyś robotę do śmierci
    a nie wolny czas?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 33. Data: 2020-10-11 10:19:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-11 o 08:47, Myjk pisze:
    > Sat, 10 Oct 2020 19:44:49 +0200, Irokez

    > Sobie może pisać. Przecież silnik można doszczętnie zajechać w mniej niż
    > jedno tankowanie. Teraz jeszcze komputery wszystko notują, łatwo sprawdzić

    No właśnie. Niby jak w dobie komputerów wszystko pilnujących?
    Zakładam że cukru nikt nie wsypał do baku.

    > Na te miliony sprzedanych samochodów takie sytuacje to promil -- gdyby
    > nastąpił faktycznie samopad to by wymienili.

    Wymienili lub nie, tu jest typowy czynnik ludzki który o tym decyduje.
    Może maseczki nie założył w salonie, przyszedł w klapkach i skarpetach,
    i cyk.. a mu nie uznamy gwarancji, a co mi może zrobić.

    Znajomemu świeca zapłonowa jedna pękała w silniku w Fordzie. Pierwszy
    raz wymienili świecę, drugi raz dla pewności że to nie zbieg
    okoliczności też wymienili świecę, za trzecim razem bez żadnych takich
    przepychanek jak z tym Audi silnik nowy dostał. A końcówka gwarancji
    była. Tak więc jak mi coś strzeli do łba aby kupić nowe to wiem już
    gdzie pójdę. I nie będą to cztery zera.

    > Stawaisz tezę o wirtualnej gwarancji na podstawie proila przypadków?

    tak, nie mam jakiejkolwiek, najmniejszej chociaż gwarancji, że jak
    wystąpi usterka podpadnie pod naprawę gwarancyjną i nie skończę jak
    klient od tego Audi, czy od Mercedesa za milion. Zakup nowego kompletnie
    niczym się tu nie wyróżnia w tym względzie od używanego. Przy czym
    wydaje mi się że obecnie z używanym mam większe szanse na pozytywne
    rozpatrzenie sprawy przez sąd niż walcząc z serwisem.

    > Fajnie. Używane jest tańsze w zakupie, ale nijak się ma do nowego (jest już
    > rozklekotane) i jest droższe w serwisowaniu wymagając większego i szybszego

    jeśli rozklekotane tak.
    Kupuję 4-5 latki, dojeżdżam do 10-11 i wymieniam. Do tej pory w każdym
    jakieś pierdoły typu rozrusznik padł za 300zł, rura intercooler-kolektor
    pękła za 150zł, chłodnica pękła na króćcu, koszt chyba 250zł był,
    łożysko buczy za tez jakieś grosze kupione.
    I to są te rzeczy które w nowym nie wyjdą na gwarancji tylko po. Więc i
    tak zapłacisz. Więc nie ma dla mnie jakiegokolwiek sensu zakup nowego,
    chyba że faktycznie nie ma co z kasą zrobić a do grobu nie zabierzesz,
    więc poszaleje. Przede mną jeszcze jest trochę życia (mam nadzieje) i
    nie przeznaczę tego na auto aby cieszyć się posiadaniem "gwarancji"
    przez dwa lata płacąc za to średnio 25kPLN rocznie (auta które
    kosztowały nowe trochę ponad 100kPLN). Mogę tą kasę na ciekawsze wydatki
    przeznaczyć, chociażby wycieczki.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 34. Data: 2020-10-11 10:22:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-11 o 09:01, Myjk pisze:
    > Sun, 11 Oct 2020 08:57:30 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Dokładnie tak, ja też ze swoimi "częściami" jeżdżę. Np. ASO liczy olej 60
    > zł/L a ja kupuję ten sam za 25. Nigdy nic nie brzęczeli, bo mam takie
    > prawo.

    Jest świetnie dopóki nie zacznie się coś dziać i nie przyjedziesz na
    serwis. Wtedy na dzień dobry wszystkie te kupione materiały
    eksploatacyjne poza ASO wymieniane są najpierw na fabryczne. Dopiero po
    wymianie nowiutkiego filtru powietrza na ichni za 250 zeta zajęli mi się
    usterką.

    zdrówko.

    --
    Irokez

  • 35. Data: 2020-10-11 12:25:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2020 10:19:03 +0200, Irokez

    > No właśnie. Niby jak w dobie komputerów wszystko pilnujących?
    > Zakładam że cukru nikt nie wsypał do baku.

    Normalnie. Jak komputer ma ograniczyć jazdę do odcięcia w manualu na
    jedynce? Mógłby, to zaraz by było, że głupi producent bo ogranicza mądrego
    przecież użytkownika.

    > Wymienili lub nie, tu jest typowy czynnik ludzki który o tym decyduje.
    > Może maseczki nie założył w salonie, przyszedł w klapkach i skarpetach,
    > i cyk.. a mu nie uznamy gwarancji, a co mi może zrobić.

    Co ASO szkodzi wymienić, przecież oni części dostają od koncertu i jeszcze
    przycinają od nich za robociznę. Gdyby ASO odwaliło klienta bez powodu to
    byłoby to najgłupsze ASO pod słońcem. To kolejna twoja teza?

> [...]
    > przepychanek jak z tym Audi silnik nowy dostał. A końcówka gwarancji
    > była. Tak więc jak mi coś strzeli do łba aby kupić nowe to wiem już

    Pff. Ja nie iwem jak można takie decyzje na podstawie JEDNEJ opinii
    podejmować. Przeiceż to jakiś absurd. No ale to twój absurd i nic mi do
    tego. Fakt jest taki, że większość takich rzeczy jest rozpatrywana
    pozytywnie, a jeśli nie, znaczy musi być albo burok i mu na złość robią,
    albo właściciel nawalił niewłaściwym użytkowaniem, co zazwyczaj idzie w
    parze jedno z drugim.

> [...]
    > wydaje mi się że obecnie z używanym mam większe szanse na pozytywne
    > rozpatrzenie sprawy przez sąd niż walcząc z serwisem.

    Oczywiście że się wyróżnia, sam nawet przykład na to podałeś. hehe Ty byś w
    swoim używańcu musiał sobie sam świece wymienić, a potem silnik. No, albo
    co bardziej prawdopodobne, jeździłbyś takim zdezelowanym.

> [...]
    > pękła za 150zł, chłodnica pękła na króćcu, koszt chyba 250zł był,
    > łożysko buczy za tez jakieś grosze kupione.

    U mnie w Mazdzie przez 10 lat nic takiego się nie stało. Nic praktycznie do
    tego samochodu nie dołożyłem. Ale już był czas na inwestowanie, więc nowy
    właściciel musiał wpakować koło 5-6 tys.

> [...]
    > przez dwa lata płacąc za to średnio 25kPLN rocznie (auta które
    > kosztowały nowe trochę ponad 100kPLN). Mogę tą kasę na ciekawsze wydatki

    Nie prawda, bo jak się kupuje nowe auta na wiele lat, to się o nie dba. Moi
    rodzice w 2002 kupili Opla A II i jeżdżą nim do dzisiaj. 18 lat. Ty
    kupujesz z rynku i nie wiesz jak kto dbał i czy w ogóle dbał. No a jak
    ktoś spuszcza jako pierwszy właściciel 4-5 latka, to raczej nie dbał. Czyli
    prawdopodobieństwo że więcej rzeczy jest walniętych jest większe.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2020-10-11 12:25:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2020 09:51:34 +0200, _Master_

    > Zmieniłem raz i to uzasadniłem protestem przeciwko lewackiej głupocie
    > widzącej coś złego w nazywaniu dysków Master i Slave.

    No, to zmienia postać rzeczy! Ja z jednego nicka korzystam od ponad 20 lat,
    i żadna lewacka ani żadna inna głupota mnie nie zmusza do zmiany tegoż.

    > Jesteś nie na czasie.

    Może dlatego że newsy to nie jest moje życie, tak jak u ciebie. Zresztą
    jesteś ostatnim trollem którego miałbym ochotę "śledzić" i czas na to
    poświęcać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2020-10-11 12:27:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2020 09:59:13 +0200, _Master_

    > Ja robotę sobie wybieram bo potrafię coś robić i ludzie chcą aby mi płacić.

    Z tego co widać po tym jak przytruwasz to ciamajda życiowa jesteś,
    bajkopisarz i nic więcej.

    > Ale... Jestem już w wieku kiedy wiem kiedy jestem wydajny a kiedy nie i
    > kiedy praca mi szkodzi.
    > Dlatego wolny czas spędzam różnie a nawet pisząc wkurwiające lewaków
    > teksty ;-)

    Przecież śmierdzisz trollem na kilometr, nie musisz się tym wcale chwalić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2020-10-11 12:29:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2020 09:56:35 +0200, _Master_

    > Jakieś plusy dodatnie?

    Cofnij się do tyłu, to ci opowiem.

    > PS. A wiesz że nawet UE podobno zapowiada walkę o naprawialność towarów?

    Od kiedy samochód nie jest naprawialny, głąbie kapuściany?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2020-10-11 12:30:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2020 10:22:16 +0200, Irokez

> [...]
    > eksploatacyjne poza ASO wymieniane są najpierw na fabryczne. Dopiero po
    > wymianie nowiutkiego filtru powietrza na ichni za 250 zeta zajęli mi się

    Skąd wiesz, przecież nowego auta nie kupujesz. Poza tym trzeba było
    przywieć swój filtr, nikt ci nie bronił.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2020-10-11 12:46:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-10-09 o 13:53, WS pisze:
    > za https://www.wykop.pl/artykul/5732569/audi-nie-przewa
    ga-dzieki-technice-bubel-za-350-tys-pln/

    > Audi A7 za 350tys, przejechalo ~2000km ( 3 tankowania) i zdechlo, ASO odmawia
    naprawy gwarancyjnej i chce 80tys PLN ;)

    Standardowa spychologia w autoryzowanym serwisie grupy VAG.
    Wiem co mówię, bo mam VW kupionego w salonie, wciąż na gwarancji i byłem
    / jestem bywalcem serwisów autoryzowanych VW. Wcześniej miałem Toyotę i
    było zauważalnie lepiej - mniej kołowali, gdy coś było zgłaszane na
    gwarancji, to wymieniali zwykle bez niepotrzebnych dyskusji. Sprzęgło,
    reflektory 2 razy, elementy układu kierowniczego i co tam jeszcze już
    nie pamiętam. Ale i tak na koniec Toyota okazała się klapą, gdyż
    stopniowo piła coraz więcej oleju i gdy w końcu doszło do poziomu 3
    l/1000 km Toyota odparła, że była akcja serwisowa na ten silnik, ale
    skończyła się 3 miesiące wcześniej (to było już po gwarancji) i mogą
    wykonać odpłatną naprawę za 9 tys. (i tak tanio jak na remont silnika w
    ASO). I zrobiłem remont silnika na własny koszt w warsztacie pana
    Henryka. Olej przestała pić, ale z silnikiem zaczęły się dziać inne
    rzeczy i już nie miałem zdrowia.