  • 1. Data: 2010-07-25 22:32:12
    Temat: Czy warto kupowac centralke na infolinie dla firmy?
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

    Hej,
    Pytanie. Tworzymy całodobową infolinię w firmie, czyli
    dwa numery (komórkowe), pod które klienci mogą
    dzwonić całą dobę i zawsze ktoś odbierze, o ile nie
    jest zajęte. Zawsze jakiś pracownik będzie w firmie
    pod telefonem. Czy warto kupić centralkę do takiego
    zastosowania (i bramkę GSM, żeby centralka widziała
    karty SIM jak linię naziemną), czy nie ma sensu i po
    prostu kupić wygodny aparat GSM pracownikowi
    dyżurującemu? Bo z tego co wiem centralki mają
    dużo fajnych opcji, np. możliwość odtworzenia
    głosowego komunikatu, że rozmowa będzie nagrywana,
    samego nagrywania rozmów, tworzenia poczty głosowej,
    rejestracji numerów, statystyk połączeń itp. Czy
    bez centralki też można coś takiego zrobić?
    hhh

  • 2. Data: 2010-07-26 08:52:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hiphophurra" <h...@g...pl> napisał
> [...]
    > samego nagrywania rozmów, tworzenia poczty głosowej,
    > rejestracji numerów, statystyk połączeń itp.

    Niektore maja, inne nie maja.

    > Czy bez centralki też można coś takiego zrobić?

    Na komorki ? poczta glosowa wbudowana, komorke mozna do toalety
    zabrac, prosta rejestracja numerow jest, przekazywanie do
    centralki tylko przez dobre bramki - na moj gust nie warto.
    Owszem, na stacjonarniej linii mozna by powiesic, miec jeden
    wspolny numer, i przekazywanie na komorke jesli nikogo nie ma..

    J.

  • 3. Data: 2010-07-26 10:00:21
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Czy bez centralki też można coś takiego zrobić?

    mozna, np. virtual pabx w erze

  • 4. Data: 2010-07-26 12:12:17
    Od: "extroden" <e...@W...gazeta.pl>

    hiphophurra <h...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > karty SIM jak linię naziemną), czy nie ma sensu i po
    > prostu kupić wygodny aparat GSM pracownikowi

    Chyba trzeba mieć specjalne zezwolenie na założenie centralki abonenckiej dla
    gsmu. Emulacja linii naziemnej wiąże się z poważnymi konsekwencjami i
    ryzykiem. Zastanów się nad tym zanim zdecydujesz.

    e.

  • 5. Data: 2010-07-26 14:30:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-26 14:12, extroden pisze:

    > Chyba trzeba mieć specjalne zezwolenie na założenie centralki abonenckiej dla
    > gsmu.

    Co trzeba miec?

    Emulacja linii naziemnej wiąże się z poważnymi konsekwencjami i
    > ryzykiem. Zastanów się nad tym zanim zdecydujesz.

    Jakim?

  • 6. Data: 2010-07-26 18:34:09
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

    Użytkownik "extroden" <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gsmu. Emulacja linii naziemnej wiąże się z poważnymi konsekwencjami i
    > ryzykiem. Zastanów się nad tym zanim zdecydujesz.

    O pozwolenia się nie martwię. Firmowi prawnicy na
    pewno jakoś to załatwią z Telekomunikacją i UKE.
    Bardziej zastanawiam się nad sensem tej centralki w
    ogóle. Może faktycznie lepiej dogadać się z jakimś
    operatorem GSM, żeby załatwił od siebie jakieś
    dodatkowe opcje. Z drugiej strony infolinie lepiej
    mieć na prepaidzie niż na abonamencie (zero
    rozmów wychodzących).
    pozdrawiam,
    hhh

  • 7. Data: 2010-07-26 18:52:55
    Od: "Jerki" <k...@p...onet.eu>

    Do samej infolinii, nawet bardzo rozbudowanej, centralka nie jest ci
    potrzebna. Z tego co mówiesz, ta infolinia nie byłaby jedyną usługą,
    napisałeś będzie odbierał pracownik, chcesz własną zapowiedź do nagrywania
    rozmów, pocztę głosową, która chyba tylko wtedy ma sens, jeśli oprócz
    infolinii są jeszcze jacyś abonenci. Na samei infolinii też możesz nagrywwać
    wiadomości i je potem odsłuchiwać. Ale jesli chcesz przekazywać rozmowy do
    innych, "żywych" abonentów lub na zewnątrz, to potrzebujesz centralki.
    Pytanie jest jak zawsze, jakie usługi cię interesują.
    Jarek

  • 8. Data: 2010-07-27 11:22:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    > Co trzeba miec?

    Zezwolenie od operatora, no chyba ze jako wielki znawca PT
    potrafisz inaczej
    zinterpretowac zapisy regulaminu :-)

    > Jakim?

    Zerwanie umowy i kary umowne a moze nawet i karne - wypuscili juz
    tych od ostatniej takiej sprawy ?

    Oczywiscie chodzi hurtownikow a nie malego zuczka co to chce dwa
    telefony wygodnie odbierac :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-07-27 11:36:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-07-27 13:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    >
    > Zezwolenie od operatora, no chyba ze jako wielki znawca PT potrafisz
    > inaczej
    > zinterpretowac zapisy regulaminu :-)

    Jak zapewnie wiesz, PT nic na ten temat nie mówi :-)

    > Zerwanie umowy i kary umowne a moze nawet i karne - wypuscili juz tych
    > od ostatniej takiej sprawy ?
    >
    > Oczywiscie chodzi hurtownikow a nie malego zuczka co to chce dwa
    > telefony wygodnie odbierac :-)

    Jeśli już idziemy tą drogą :-P, to regulaminy zwykłe mówią co następuje:
    "kieruje do sieci Operatora lub do innych sieci telekomunikacyjnych, za
    pomocą wydanych Abonentowi kart SIM, ruch pochodzący z innych sieci
    telekomunikacyjnych, bez zgody Operatora",

    Tłumacząc na polski: chcesz misiu zaoszczędzić korzystając z extra
    taryfy na naszym SIMie? Bul!

    Ale nic nam do tego, że przyjmujesz rozmowy (za co to my zgarniamy
    kaskę), bylebyś nie "używał karty SIM korzystając z kradzionego, nie
    homologowanego lub nie posiadającego certyfikatu zgodności z
    zasadniczymi wymaganiami Telefonu".

  • 10. Data: 2010-07-27 11:52:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

> [...]
    > kaskę), bylebyś nie "używał karty SIM korzystając z kradzionego,
    > nie homologowanego lub nie posiadającego certyfikatu zgodności z

    Naprawdę czepiają się regulaminowo gdy ktoś korzysta z kradzionego
    telefonu?

    --
    Jarek