  • 21. Data: 2010-07-28 07:27:22
    Temat: Re: Czy warto kupowac centralke na infolinie dla firmy?
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2010-07-27 13:36, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    [.]

    > Jeśli już idziemy tą drogą :-P, to regulaminy zwykłe mówią co następuje:
    > "kieruje do sieci Operatora lub do innych sieci telekomunikacyjnych, za pomocą
    > wydanych Abonentowi kart SIM, ruch pochodzący z innych sieci
    > telekomunikacyjnych, bez zgody Operatora",
    >
    > Tłumacząc na polski: chcesz misiu zaoszczędzić korzystając z extra taryfy na
    > naszym SIMie? Bul!

    Ale od kiedy infolinia jest siecią telekomunikacyjną ?? Czy też z automatu
    posiadając centralkę telefoniczną stajesz się Operatorem ??

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 22. Data: 2010-07-28 11:36:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał
    > Jest jeszcze jedna strategia: wysyłać SMS-y. Pomysł stary, już
    > wiele
    > lat temu stosowany przez operatorów (w Danii czy Australii, już
    > nie
    > pamiętam). Zastosowano metodę brutalną -- setki wiadomości na
    > godzinę
    > słanych zaraz po zgłoszeniu. Skutek był taki, że znacząco spadła
    > ochota do kradzieży.

    Ale to to samo co blokowac - zlodziej sie uda do machera, zmienia
    imei i beda dalej krasc.

    > Można też inaczej -- odczekać aż ktoś kupi
    > kradzione i dopiero wtedy SMS z informacją, by zgłosić się
    > z wyjaśnieniami do tak zwanych organów. Nie trzeba od razu tracić
    > energii na namierzanie.

    Tak by moglo byc na pre-paidy - nieswiadomy nabywca moze chetniej
    wyjasnienia zlozy, jak bedzie musial numer zmieniac :-)

    > A jak właściwie ci zbójcy to robią? Nie chodzi mi o technikalia,
    > tylko
    > o same numery. Biorą jakieś nowe od czapy, czy podszywają się pod
    > inny
    > istniejący sprzęt?

    Mysle ze jedno, drugie i trzecie - mozna z czapy, mozna pod cos
    innego, mozna pod taki sam model.

    > W jednym i drugim przypadku przy odrobinie dobrej
    > woli można to też jakoś próbować wykryć.

    Sprawa nieco kosztowna, i dobra wola sie skonczy. Szczegolnie ze ..
    na takim zlodzieju operator zarabia podwojnie :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-07-28 13:23:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale to to samo co blokowac - zlodziej sie uda do machera,
    > zmienia imei i beda dalej krasc.

    Toć mówię, że to dawno było. Wtedy umiejętność zmieniamia IMEI
    nie była jeszcze powszechna.

    > Tak by moglo byc na pre-paidy - nieswiadomy nabywca moze chetniej
    > wyjasnienia zlozy, jak bedzie musial numer zmieniac :-)

    Świadomy (od momentu otrzymania SMS) nabywca złoży wyjaśnienia
    chętnie, jeśli jego świadomość rozciągnie się na fakt, że od
    tego momentu nie będzie w stanie obronić sie przed oskarżeniem
    o paserstwo. Powinien też zdawać sobie sprawę, że być może już
    został namierzony.

    --
    Jarek