  • 11. Data: 2016-08-08 09:21:35
    Temat: Re: Czy to w ogóle lutuje ?
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-08-08 o 01:38, re pisze:

    > Użytkownik "Lisciasty"

    > Śrubokrętem krzyżakowym też da się wywiercić dziurę w betonie pod
    > kołek, przy czym wymaga to dużo siły i samozaparcia. Pewnie podobnie
    > jest z tą lutownicą ;P --- A propos, pracowałem kiedyś w firmie
    > zakładającej domofony. Gość wywiercił dziurę wiertłem widiowym zbitym
    > na łebek gwoździa i dopiero trzeba mu było powiedzieć, że wiertło mu
    > się skończyło bo tak by chyba nie zauważył.

    A podłączał wiertło do wiertarki? ;)

  • 12. Data: 2016-08-08 09:34:45
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "AlexY"

    > 8W to z mocnej ładowarki USB, z PC max 2.5W, jak na filmikach lutować
    > się nawet da, tylko elementy większe trzeba trochę dłużej grzać, dla
    > mnie jest to nieprzydatne.
    > ---
    > Nie biorę na urlop peceta a jakoś lutować trzeba móc

    sa tez na baterie
    http://allegro.pl/lutownica-zd20d-na-baterie-3xaa-8w
    -cyna-i5780759273.html
    mam cos takiego i nawet dziala;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 13. Data: 2016-08-08 10:28:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    >Lutownica na USB na A. :-)
    >http://niusy.pl/9t2

    Mam pewne watpliwosci :-)
    Szczegolnie luty bezolowiowe.

    Ale z odpowiednim zasilaczem te 8W tak w ogolnosci powinno dac rade.
    Niekoniecznie w takiej postaci, gdzie jednak mamy duza czesc
    chlodzona.

    J.

  • 14. Data: 2016-08-08 10:32:02
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-08-08 o 07:16, astro pisze:
    > Cezar wrote in <news:no8bdc$tkq$1@news.chmurka.net>
    >
    > Czyli ta lutownica nie nadaje sie do lutowania pinow do plytek z
    > mikrokontrolerami, np Arduino Pro Mini?
    > Czy te uA z polowa napiecia sieciowego moga spalic Atmege?
    >
    > PS. Ciekawe rzeczy z cenami sie dzieja. Plytka STM32 STM32F103C8T6 kosztuje
    > prawie tyle samo co klon Arduino Pro Mini 3.3V.
    > 1.72USD
    > www.aliexpress.com/item/1pcs-STM32F103C8T6-ARM-STM32
    -Minimum-System-Development-Board-Module-For-arduino
    /32652652916.html
    > vs 1.69USD
    > www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-new-version-2p
    cs-lot-Pro-Mini-328-Mini-ATMEGA328-5V-16MHz/32328287
    252.html

    Jak klikniesz w pierwszy link i chciałbyś dokonać zakupu to dodaje
    jednak koszty przesyłki tak samo jak pobawisz się ilością to przesyłka
    pozostaje, razem 3,47 dolara. To prawie koło 13-14pln.
    Na eBay jeszcze taniej z darmową przesyłką.
    Drugi link, każe eis logować, ale w tytule widzę, że to jednak 2 sztuk
    dotyczy?
    I znowu na eBayu Arduino mini 5pln.

    Druga sprawa, dlaczego miałby ten mały arm kosztować dużo drożej, skoro
    ceny wynikają z popytu i ceny robocizny.
    W Polsce ten ARM od 11-12pln, atmega 328 od 8-9pln (tqfp) Różnica niewielka.
    A druga sprawa skąd chińczyk bierze te układy skoro zmontowany układ
    jest tańszy niż u nas sam kontroler :(

  • 15. Data: 2016-08-08 10:42:51
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-08-08 o 10:28, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale z odpowiednim zasilaczem te 8W tak w ogolnosci powinno dac rade.
    > Niekoniecznie w takiej postaci, gdzie jednak mamy duza czesc chlodzona.

    Mój ojciec miał coś podobnego (6W, 12V) gdy 25 lat temu pracował jako
    zegarmistrz.

  • 16. Data: 2016-08-08 11:21:50
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Jawi wrote in <news:57a84382$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    > Jak klikniesz w pierwszy link i chciałbyś dokonać zakupu to dodaje
    > jednak koszty przesyłki tak samo jak pobawisz się ilością to przesyłka
    > pozostaje, razem 3,47 dolara.

    W opisie obydwu ofert widnieje "Free Shipping to Poland". Koszty przesylki
    pojawiaja sie po wybraniu wiekszej ilosci sztuk. Jesli ktos kupuje hurtowo
    dla firmy, to na www.alibaba.com moze bedzie jeszcze taniej.
    Sam kupilem tego STMa za chyba 1.82USD juz z przesylka do PL. Zamierzam go
    programowac w Arduino.
    www.youtube.com/watch?v=krxeYUiBZNY
    www.youtube.com/watch?v=Ze6q6NidS5w

    > I znowu na eBayu Arduino mini 5pln.

    Nie widze na eBay Arduino Pro Mini ATMEGA328P 3.3V za mniej niz 1.69USD z
    przesylka do Polski. Prawie zawsze chinskie produkty sa tansze na
    www.aliexpress.com niz na ebay (choc niekoniecznie zachodnich marek, ale
    produkowanych w ChRL).
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 17. Data: 2016-08-08 22:49:08
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "robot" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A podłączał wiertło do wiertarki? ;)

    http://idn.org.pl/users/trzewik/rosjan1.htm
    Rosjanie pojechali do Finlandii na targi drewna. Spodobala im sie pila, przy
    ktorej byl podpis: "zetniesz 30 drzew w ciagu dnia!". Kupili. Ale juz po
    kilku dniach wrocili z reklamacja, mowiac: "Nasi najlepsi fachowcy scinali
    ta pila tylko 20 drzew w ciagu dnia!". Finowie spojrzeli po sobie. "No coz
    zaraz sprawdzimy". Uruchomili silnik i podeszli do kloca drzewa. Na to jeden
    Rosjanin traca drugiego w ramie: "Wania patrz, ona ma motor!"

    :)

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 18. Data: 2016-08-08 22:51:38
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości
    > sa tez na baterie
    > http://allegro.pl/lutownica-zd20d-na-baterie-3xaa-8w
    -cyna-i5780759273.html
    > mam cos takiego i nawet dziala;)

    Wiem, wiem!
    Już wiem!
    Ja sobie... ja sobie zrobię lutownicę na solara!

  • 19. Data: 2016-08-08 23:27:14
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 08.08.2016 o 01:57, re pisze:

    > Nie biorę na urlop peceta a jakoś lutować trzeba móc

    A auto na urlop bierzesz? Jeśli tak to polecam lutownicę zasilaną z
    zapalniczki samochodowej, normalne (nie chińskie) 40W, do lutowania
    wszystkiego. W ostateczności przetwornica i można nawet cały warsztat
    zabrać, tylko co to za urlop ;)

    Jakub Rakus

  • 20. Data: 2016-08-09 00:00:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Monday, August 8, 2016, 10:51:38 PM, you wrote:

    -cyna-i5780759273.html

    > Wiem, wiem!
    > Już wiem!
    > Ja sobie... ja sobie zrobię lutownicę na solara!

    Dzisiaj w TV zobaczyłem Porsche z dodanymi ogniwami słonecznymi na dachu - nic
    mnie już nie zdziwi.

    --
    Best regards,
    RoMan