  • 31. Data: 2014-10-19 01:59:49
    Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > Czego nie udowodniłem? Jest czarno na białym, że chciał rekompensaty lub
    > wymiany za obiektyw aps-c, który kupił z A77, a w reklamacji do Sony
    > napisał, że sprawdzał jego kompatybilność z A99, podczas gdy ta strona
    > wtedy nie istniała.

    Masz racje. Udowodniłes.
    Ze nie chcesz albo nie umiesz zrozumimec odpowiedzi Marka...

  • 32. Data: 2014-10-19 01:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > On przede wszystkim mózgu nie znalazł.

    PLONK

  • 33. Data: 2014-10-19 08:39:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-10-18 o 12:01, Piotr Kosewski pisze:

    > Wczoraj wieczorem robiłem zdjęcia i się przeziębiłem, a teraz męczą
    > mnie zatoki. Powinienem o tym założyć wątek?

    Niektórzy producenci optyki oferują sprzęt odporny
    na bóle zatokowe i gwarantują, że nie ma to wpływu na jakość zdjęć.

  • 34. Data: 2014-10-19 10:14:15
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-18 23:15, PMG pisze:
> [...]
    obiektywami/slt-a99-a99v

    > Z powyższego linku to:
    >
    > 1) w prawym górnym rogu wybierasz pomarańczowe [Kup]
    > 2) w prawym górnym rogu wybierasz pomarańczowe [Zamów teraz]
    > 3) wybierasz "4 lata pełnej ochrony" i klikasz "Szczegóły produktu"
    > 4) otwiera się nowe okno i wybierasz "Warunki" - mniej więcej po środku
    >
    > Ciekawe czy masz coś innego niż ja?

    Przynajmniej u mnie działa tak, jak opisałeś.

    JD

  • 35. Data: 2014-10-19 12:31:25
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-19 01:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > Masz racje. Udowodniłes.
    > Ze nie chcesz albo nie umiesz zrozumimec odpowiedzi Marka...

    To raczej ty masz problem ze zrozumieniem kilku prostych zdań, ale to
    już miałeś wcześniej.

    --
    marcin

  • 36. Data: 2014-10-19 12:33:16
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-19 01:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > PLONK

    Łał, no to masz +10 do lansu na usenecie.

    --
    marcin

  • 37. Data: 2014-10-19 12:35:26
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    > 3) wybierasz "4 lata pełnej ochrony" i klikasz "Szczegóły produktu"
    > 4) otwiera się nowe okno i wybierasz "Warunki" - mniej więcej po środku

    Ty masz rozum, on nie, taka jest różnica.

    --
    marcin

  • 38. Data: 2014-10-19 17:56:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-18 o 23:15, PMG pisze:

> [...]
    > 3) wybierasz "4 lata pełnej ochrony" i klikasz "Szczegóły produktu"
    > 4) otwiera się nowe okno i wybierasz "Warunki" - mniej więcej po środku

    Jest! I co ciekawe - jest zupełnie inny dokument niż mi Sony przesłało,
    choć warunki są analogiczne. W tych warunkach ubezpieczenia punkt 9.2
    pokrywa się z 3.1.D warunków jakie otrzymałem od Sony. Tak więc nic się
    nie zmienia.

    Zdumiewające jest to, że Sony Store odsyła mnie do pomocy technicznej w
    celu ustalenia jakie uszkodzenia w ramach ubezpieczenia naprawią, a
    pomoc techniczna odpowiada, że nie ma wglądu w w/w warunki i nawet ich
    to nie interesuje bo ktoś inny autoryzuje naprawę ale nie dadzą namiarów
    do tej osoby / komórki w firmie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 39. Data: 2014-10-19 18:06:45
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 17 Oct 2014 23:52:22 +0200, PMG napisał(a):

    > To dziwne, bo w moim panelu jest odnośnik do warunków PEWADY407, a po
    > jego kliknięciu jestem przekierowany do strony:
    >
    > https://campaign.odw.sony-europe.com/wm/warranties/A
    D_EWAD/SONY_AD_EWAD_PL.pdf

    > Zresztą nie trzeba być w ogóle nigdzie zalogowanym, żeby wybrać produkt
    > i rozszerzenie gwarancji z odnośnikami a po ich wybraniu trafiamy jak wyżej.

    Hmm, no ale przecież w tym dokumencie masz wyłączenia, cyt.:

    "CO NIE JEST OBJĘTE OCHRONĄ PRZED PRZYPADKOWYMI USZKODZENIAMI
    (WYŁĄCZENIA)
    Ubezpieczenie nie obejmuje:
    1. żadnych szkód produktu, które wystąpiły w ciągu 30 - dniowego
    początkowego okresu wykluczenia, jeśli ma zastosowanie;
    2.
    uszkodzeń lub usterek spowodowanych przez użycie, obsługę lub
    traktowanie produktu niezgodnie z normalnymi sposobami użytku osobistego
    lub domowego;
    3.
    uszkodzeń lub modyfikacji produktu w wyniku:
    (a)
    nieprawidłowego użycia;
    (b)
    infekcji wirusem lub użycia produktu z oprogramowaniem, które nie
    zostało dostarczone z produktem lub zostało nieprawidłowo zainstalowane;
    (c)
    naprawy lub próby naprawy przez osoby, które nie są pracownikami firmy
    Sony lub członkami autoryzowanej sieci serwisowej;
    (d)
    zaniedbania;
    (e)
    działania pożaru, substancji chemicznych, innych substancji, powodzi,
    wibracji, nadmiernej temperatury, nieprawidłowej wentylacji, skoków
    napięcia, nadmiernego lub nieprawidłowego natężenia lub napięcia
    prądu elektrycznego, promieniowania, wyładowań elektrostatycznych (w tym
    wyładowań atmosferycznych) oraz innych sił zewnętrznych i uderzeń;
    4.
    uszkodzeń, które nie umożliwiają działania produktu lub jego działania
    zgodnie ze standardami i jakością w momencie dokonania zakupu
    produktu (ochrona nie obejmuje na przykład uszkodzeń powierzchownych lub
    kosmetycznych, takich jak plamy, przebarwienia, zarysowania i
    wgniecenia);
    5.
    żadnych uszkodzeń, które wystąpiły przed datą rozpoczęcia;
    6.
    strat finansowych wszelkiego rodzaju poza kosztami naprawy lub wymiany
    produktu, w przypadku którego wystąpiło przypadkowe uszkodzenie objęte
    niniejszym certyfikatem ubezpieczeniowym;
    7.
    żadnych kosztów związanych z transportem, dostawą, instalacją lub
    ponowną instalacją oryginalnego urządzenia;
    8.
    żadnej odpowiedzialności prawnej wynikającej pośrednio lub bezpośrednio
    z następujących czynników lub spowodowanej przez nie:
    (a)
    promieniowanie jonizujące lub skażenie radioaktywne przez dowolne paliwo
    jądrowe lub jakiekolwiek odpady nuklearne wynikające ze spalania paliwa
    jądrowego;
    (b)
    radioaktywne, toksyczne, wybuchowe lub inne niebezpieczne właściwości
    dowolnego wybuchowego elementu nuklearnego lub jego podzespołu
    nuklearnego;
    9.
    żadnych strat, szkód ani odpowiedzialności spowodowanych bezpośrednio
    lub pośrednio, występujących za pośrednictwem lub będących konsekwencją
    wojny, inwazji, działań wrogów zagranicznych, działań wojennych (bez
    względu na to, czy wojna została wypowiedziana), wojny domowej, buntu,
    rewolucji, powstania, przewrotu przeprowadzonego przez wojsko lub
    uzurpatora, jakiejkolwiek formy terroryzmu, konfiskaty, nacjonalizacji,
    rekwizycji, zniszczenia lub uszkodzenia własności w wyniku działania lub
    na zlecenie dowolnego rządu bądź władz państwowych lub lokalnych."

    Pkt 2 i 3 w zasadzie wyłączają wszystko co interesujące dla klienta,
    przez co wspomniane ubezpieczenie jest bezużyteczne.
    Pkt 4 też jest zabawnym bo po pierwsze posiada błąd logiczny w języku
    polskim ("nie umożliwiają", zamiast "nie uniemożliwiają"), a po drugie
    wyłączają naprawę/wymianę w wyniku np. uszkodzenia połowy matrycy - w
    końcu działa, tylko nie do końca.
    Jakby się dobrze zastanowić, to nie wiem czy owe "wyłączenia" nie
    kwalifikują się do tzw. klauzul zabronionych (np. niewyjaśnione 3a.
    "nieprawidłowe użycia").

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 40. Data: 2014-10-19 18:27:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-19 o 18:06, Sylwester Zarębski pisze:

    > Pkt 2 i 3 w zasadzie wyłączają wszystko co interesujące dla klienta,
    > przez co wspomniane ubezpieczenie jest bezużyteczne.

    Właśnie o to mi chodzi. Ubezpieczenie od przypadkowych uszkodzeń nie
    obejmuje przypadkowych uszkodzeń...

    > Jakby się dobrze zastanowić, to nie wiem czy owe "wyłączenia" nie
    > kwalifikują się do tzw. klauzul zabronionych (np. niewyjaśnione 3a.
    > "nieprawidłowe użycia").

    Podobno tak, ale nic z tym nie mogę zrobić jako osoba prowadząca
    działalność. Tak mi powiedziano w UOKiKu - nie wolno im przyjmować
    zgłoszeń od takich osób. Doradzono mi aby np. mój kolega zatrudniony na
    etacie dokonał takiego zgłoszenia to się tym zajmą... Nawet nie spytali
    czy jestem klientem Sony czy nie. Masz działalność = spadaj. Absurd...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek